Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

hlava 130
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7425
Stránka 1 z 2

Autor:  Lukas [ 9.11.07, 22:58 ]
Předmět příspěvku:  hlava 130

ahoj. Musel sem ze svojeho Rapida vyhodit a rozebrat motor - utopene vlozky. Pri tom sem zjistil, ze hlava je sem tam vyzrana od fridexu, takze ji necham na magnetce srovnat, ale pohravam si s myslenkou ji pri teto prilezitosti taky trochu snizit.
Otazka je, na jakou hodnotu kompresniho pomeru muzu jit, abych mohle jeste bez problemu jezdit na 95-tku, nebyla nejak extremne ohrozena zivotnost motoru, tesneni pod hlavou, aby se mi nepotkal atd. To auto mam na bezne jezdeni.
Tady http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43 sem vycetl ze 130-kovy motor ma bez uprav kompresni pomer 9,7 a taky "Pro motory Š130 je udáván jako nejvýhodnější kompresní poměr 11,5:1 (údaj z technické dokumentace úprav motoru Š130L/A)," ale tohle mi uz prijde silene prehnane bez dalsich uprav. Co vy na to?
Hodne to specha - do zitra.

Autor:  jindra [ 9.11.07, 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

Kdybych řešil tento problém já šel bych asi do 1 mm ,já mám o 0,5

Autor:  Lukas [ 9.11.07, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

to je kompresni pomer cca 10,5 - vydrzi to tenhle motor pro bezne jezdeni? Zadne zavodeni, jen tomu obcas "protahnu nohy"

Autor:  jindra [ 9.11.07, 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

tak to ti nepovím ,se 130kama nemám skušenosti. já ji měl taky vyžranou ale stačilo vzít jen 0,5mm .(120ka)

Autor:  Šemik [ 10.11.07, 07:03 ]
Předmět příspěvku: 

Lukasi, snížení je hlavy je sice pěkná věc, jen je značné riziko že pokud necháš spodek motoru tak jak je, brzy se ti odporoučí to věčných lovišť.

Já měl hlavu též okolo vodních kanálů vyžranou od fridexu. Tam to ovšem nějak extra nevadí, jen jsem ji nechal na magnetce srovnat :arrow: 0.1mm pryč.

Kompresní poměr jsem v podstatě nezvýšil, max. tak 9.8:1 :D Jestli ti mohu poradit, nech si ji taky jen srovnat o tu desetinu nebo kolik bude vyžadovat.

Tvůj motor ti bude vděčný :)

Autor:  Martin 007 [ 10.11.07, 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

130ce už takle rádi praskaj hlavy...já bych ji nesnižoval o moc ani za nic...bud rad ze ti nepraskla do ted...

Autor:  barton [ 10.11.07, 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

a nejsou na tý hlavě nějaký prohlubně,který značejí bezpečné snížení hlavy?Fávo hlava to snad má 8)

Autor:  Lukas [ 28.11.07, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil :(

Autor:  Kristensen [ 28.11.07, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
tak hlava uz je snizena/ srovnana. Mam ji o 0,4mm dolu - minimum, aby byly pryc vsechny vyzrane diry od neceho co mel byt fridex. Ze ja vul ho nevymenil, jak sem auto koupil :(


Jak to máš dlouho? Ono se to nevyžere za rok a ale třeba za 3-5 let

Autor:  Lukas [ 28.11.07, 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

no ja neco malo pres 2 roky a ten predemnou to mel asi 7
sem to jen meril pred zimou hustomerem - ukazoval +/- -25, tak sem to neresil - no proste chyba.
Nevim co tam bylo nalite, ale jak sem to vypoustel, tak to smrdelo jak bolava hnata.

Autor:  Matthes [ 5.2.08, 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mladezi mam dilema jak poskladat ten motoř 130.
Moznosti:

1) Dam Semikovi pisty a vlozky 130 do svyho bloku a nebudu muset resit kraviny s upravama.

2) Schrastim nekde vlozky a pisty favo 136 a snizim hlavu 130 o cca 1,6mm aby mi zustal stejny KP.

Tak a co ted? Zase favo pisty maj lepci krouzky, lepci mazani pistniho cepu ... Pokud hlava 130 vydrzi to snizeni tak by to bylo lepci ... Byl by to problem ji tolik srazit? Podotykam znovu ze kompresni pomer by byl zachovan takze na hlavu by nepusobily vetsi tlaky. Plus jeste takovy detail - nepotkaly by se ventily s pistama 136 pri pouziti tovarni vacky 280/280?

Autor:  Vít [ 5.2.08, 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

tedy nejsem na motory odborník, ale 130 je taková noční sociální pracovnice protivná, že bych ji rozhodně při opravách netrápil ničím jiným než tam patří, to se sere samo do sebe, nemyslím že by bylo rozumné tomu dávat ještě další příčiny křížením s jiným typem.

Autor:  Gemini [ 5.2.08, 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95

Autor:  Matthes [ 5.2.08, 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
neni treba znizzovat hlavu pri pouziti seriovej vacky.......KP 9,7:1 - 10:1 je uplne idealne pre ten motor, hlavu a benzin s o.c. 95


No jo, ale favoriti pisty jsou nizsi, tak je otazka na kolik by klesl KP.

Autor:  Gemini [ 5.2.08, 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

KP treba zmerat a potom zvazit aspekty.....zatial tam nemusi menit piesty, nie je dovod......moze znizit o 0.6-1mm s tym ze sa upravia spalovaky a urobi sa vacsi bombirung, antidetonacne strbiny......

MATESS : KP 11.5 bol doporuceny na tovarnu vacku 320/300 , vacku ktora zacina tahat pri 5000 otackach.......

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/