Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

vibrace od motoru do šaltpáky, Octavia 1.6 - 55kW
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7466
Stránka 1 z 2

Autor:  roooom [ 11.11.07, 20:05 ]
Předmět příspěvku:  vibrace od motoru do šaltpáky, Octavia 1.6 - 55kW

Zdravím všechny škodovkáře a chtěl bych se s někým poradit s tímto problémem:
Máme Octavii 1.6 55kW,stejný motor je i ve feldách,no,když je studený ( ale v menší míře tím trpí i teplý na provozní teploté) citelně vibruje na otáčkách cca 1000, 1500 a 3000 .
Je to znát zejména ve větším zápřahu, třeba letos o dovolené pěkný kopec, 4 lidi v autě a čtyřka vytočená na 3000ot. Olej byl snad měněn pravidelně a má najeto cca 147tis.km.(já mám to auto teprve rok, ale servisku to má).
Nemá někdo nějaký nápad ? Nechci myslet hned na nejhorší a na vylágrovanej motor....Díky za případné rady..Roman

Autor:  Drak [ 11.11.07, 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus se mrknout na pravou poloosu, mělo by na ní být vyvažovací závaží, tak jestli není nějak posunutý, poškozený, nebo jestli tam vůbec je. Přenášejí se ty vibrace i do volantu nebo do brzdovýho pedálu?

Autor:  roooom [ 11.11.07, 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

no, díky za odpověď -bleskovku , ale zapoměl jsem hlavně napsat, že to vibruje i na místě, když se poloosy netočí

Autor:  Drak [ 11.11.07, 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ptom by to asi chtělo načíst závady, může být špatný některý čidlo, nebo snímač klapky a špatně to nastavuje provoz motoru, kdy byly měněný naposled svíčky a filtry paliva a vzduchu?

Autor:  roooom [ 11.11.07, 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

Bylo toho dělanýho dost, od všeho mám fakturu, nevyjímaje třeba spojky, svíček, asi i filtrů(teď nevim), samozřejmě veškerejch provozních náplní atd.atd.
To auto jinak jezdí výborně (samozřejmě s ohledem na ten výkon), bezva startuje, akceleruje, dlouhodobá spotřeba spíše mimoměsto do 7l.
Ale ty vibrace jsou myslím hlavně mechanickýho rázu...jsou to prostě citelný rezonance okolo těch 1000,1500 a 3tis.

Autor:  Drak [ 11.11.07, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli byla dělaná spojka, tak bych asi zkontroloval uchycení agregátu, povolil držák u převodovky a ten, co je u startéru asi o 1-2 závity, popojel z autem párkrát dopředu a dozadu, při posledním nebrzdit, ale nechat dojet a utáhnout, toto dělá celkem hodně bordel, vizuálně zkontrolovat, jestli něco nechybí, nebo není špatně dotažený a pak už zbývá jen ta diagnostika.

Autor:  roooom [ 11.11.07, 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za rady, budu se už muset na to vrhnout, myslim že se to mírně zhoršuje, nemyslíš, že by to mohly být třeba vůle ojnic na klikovce nebo jiná záležitost vyloženě motorová ?

Autor:  Drak [ 11.11.07, 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

To bych neřekl, ojnice na klice nebo klika samotná se projevuje cvakavým hlukem v celým spektru otáček a rozhodně nevydrží běžet tak dlouho, řádově den až týden, podle zatížení a pak se motor buď kousne, nebo postižená ojnice vyletí blokem ven, v případě kliky může i prasknout klika. Taky je ještě možný, že vrátili přítlačák v jiné poloze, než byl namontovanej, ve fabrice se klika vyvažuje se setrvákem, řemenicí a spojkou jako celek, nebo že natrhli nějakej silentblok.

Autor:  roooom [ 11.11.07, 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za tipy, ale vzhledem k mým možnostem s tím budu muset v brzké době do sevisu, sám to nemám jak napravovat, možná bude nejlepší zajet do toho stejnýho, kde to dělali... no, ještě jednou díky za reakce, spokojenej jinak s autem jsem, ale před Oktou jsem měl Renault 25 2.2i - Švýcar v skoroplný palbě a to byl pane jinej motůrek.. :cry: ...spořeba prakticky stejná , ale o 35kw více a neeeeuvěřitelně pohodlnej kočár.. Ahoj a díky, Roman

Autor:  slovacek.milos [ 11.11.07, 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

já si myslím že tvůj problém je někde jinde, kup si nové VN kabely, určitě ti probíjí do těch kovových fajek, vyčisti klapku na tvé kilometry bude pěkně zakarbonovaná a udělej si pořádek v rozdělovači nejlépe nový palec i víčko a svíčky bych dal taky nové NGK a pořádně utáhnout na 1.6 se povolují miloš

Autor:  roooom [ 11.11.07, 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já si myslím že tvůj problém je někde jinde, kup si nové VN kabely, určitě ti probíjí do těch kovových fajek, vyčisti klapku na tvé kilometry bude pěkně zakarbonovaná a udělej si pořádek v rozdělovači nejlépe nový palec i víčko a svíčky bych dal taky nové NGK a pořádně utáhnout na 1.6 se povolují miloš



Díky za odpověď,Miloši, ale chovalo by se to tak přesně v těch konkrétních otáčkách.? ...jakmile dosáhne ručka otáčkoměru např 1500, začne to vibrovat, ale v třeba už 1550 je naprostý klid...jede to naprosto klidně, neškube to, fakticky mi připadá ten problém jen mechanickej, i během těch vibrací to jede normálně, kdyby šla jiskra jinam, bylo by to znát...to jsem měl kdysi u kaďoura..

Autor:  Vít [ 11.11.07, 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

hele a je to určitě v motoru? Není to jen "něco" volného nebo pokaženého "někde" ?

Autor:  roooom [ 11.11.07, 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Vít Široký píše:
hele a je to určitě v motoru? Není to jen "něco" volného nebo pokaženého "někde" ?


...no, ale co a kde .. :lol: ... když je to studený, je to znatelnější, když je to teplý, je to o něco lepší

Autor:  Vít [ 11.11.07, 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

to nevím, když to neslyším :) třeba palubka, pant na kapotě, plech pod motorem... cokoli, klidně ale i ten motor, to je těžký hledat live, natož přes slovní popis , nedělalo se na tom teď někdy něco? že by se jen něco blbě utáhlo třeba a jak se sejdou klepy od jednoho a druhýho tak se to ozve a právě jen při určitých otáčkách....

Autor:  cyz [ 12.11.07, 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

roooom píše:
Vít Široký píše:
hele a je to určitě v motoru? Není to jen "něco" volného nebo pokaženého "někde" ?


...no, ale co a kde .. :lol: ... když je to studený, je to znatelnější, když je to teplý, je to o něco lepší


No a co silentbloky? Nevím teda jak je uložený motor na Octávce a kolik tam vydrží...nezačalo ti to dělat teď jak se ochladilo? Silentbloky přeci po čase ztrácejí vlastnosti -tvrdnou, já mám podobný problém na Formanu, vždycky se třepal a hodně hučel, ale teď jak šly teploty k nule tak je to extrém, skoro jako ropák staršího roku výroby...normálně u favoritů když chytím motor a zkusím s ním zavyklat tak jde na 2cm nakaždou stranu a u mě je to jako kdyby byl motor napevno našroubovaný v karoserii - prostě se ani nehne. Jestli je to Octávka 1,6MPi tak asi nebude o moc novější než to moje vozidlo....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/