Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Simeriky na ventyly Skoda 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=750
Stránka 1 z 1

Autor:  ŠádeMan [ 2.5.06, 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Simeriky na ventyly Skoda 120

Nazdar, mam skodu 120 a po vímene pístních krouzku... vono vlastne i pred vymenou to zralo dost oleje ale co me udivylo ze i po té výmene to zere porát stejne mnozstvý oleje a od známyho kdy mi ríkal že z nekterého auta... nerek mi to presne s kterého auta (mozna ze sierry) namontovat gufera na ventyly na skodu120. že prý tam pasují a pomužeto vyresit problem s olejem.... motor bezí jako svícary ikdyz my tam kepaj pístní cepy a zni to jako parni lokomotyva nezli skoda120. diky za typ
P.S. prý sada techto gufer stoji kolem 700kc ale kdybych nezapomel z ktrerýho auta tam pasujou uz je tam davno mam :oops: :cry:

Autor:  Návštěvník [ 2.5.06, 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

No nevim jak ten tvuj kamos, ale ja bych tam dal novy gufera z Fava a prvnich Felin-na ventily prumer 8 mm(posledni Feldy mely jen 7mm) a zvysoka se na nakou Sirku vys*al. 1 gufero stoji tak cca 20 Kc a je jich tam 8. Ale musis na ne mit nejak upraveny konce voditek. Cau Petr

Autor:  ŠádeMan [ 2.5.06, 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

nojo ale v tom je prave ten problem ANONONYME von ten znamej neni az tak znamej ale je to dobrej automech. a rikal ze asi s ty sierry.. (jo kdybych si to pomatoval co my rikal) ze tam pasujou uplne primo bez zadných uprav a maji i stejný prumery ventylu a na favo maji vetlsí tak doufam... ze mi nekdo dobre poradí. uz me ta shade stim zranim oleje sere.. jsem uz tam do motoru vrazil takový prachy....

Autor:  Viky [ 3.5.06, 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
nojo ale v tom je prave ten problem ANONONYME von ten znamej neni az tak znamej ale je to dobrej automech. a rikal ze asi s ty sierry.. (jo kdybych si to pomatoval co my rikal) ze tam pasujou uplne primo bez zadných uprav a maji i stejný prumery ventylu a na favo maji vetlsí tak doufam... ze mi nekdo dobre poradí. uz me ta shade stim zranim oleje sere.. jsem uz tam do motoru vrazil takový prachy....

Ja teda nevim, ale podle myho nazoru, kdyz na aute klepou pistni cepy, tak je holej nerozum menit krouzky, zvednes kompresi a muze ti odejit cely motor. Nezda se mi chytry cpat prachy do neceho takovyho.

Autor:  Tobin [ 3.5.06, 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Osazovat gufera na neupravená vodítka sice jde, ale nic moc. Známý kdysi při GO motoru Š 1000 nalepil gufera na čela vodítek po odstříhnutí vnějšího kroužku gufera (lepil jenom vzniklý talířek s těsnícím břitem). Pokud je čelo vodítka skosené je nutno jej předem srovnat. Vhodné lepidlo asi dnes problém nebude. Tenkrát (r.1975) byl na výběr jenom Alkaprén a Epoxy, takže hodně záleželo na odmaštění. Po úpravě jezdil v pohodě od výměny do výměny s minimální spotřebou oleje.
Jinak jako nejrozumnější dodatečné utěsnění ventilové stopky považuji "O" kroužky uložené ve vodítkách.Úpravu lze provést téměr na každé hlavě. Měl to tak Moskvič a ještě taky BMW. Kde by se daly 8mm kroužky sehnat nevím, ale asi to nebude velký problém.

Škodě zdar

P.s. Motor jsem ve 150 tis.km překroužkoval taky - v pohodě 140Km/h. Zároveň jsem vyměnil gufero na klice
( u řemenice) a starý monoblok palivového čerpadla jsem nahradil novým - uzavřeným.Spotřeba oleje v pohodě.
GO motoru jsem dělal letos v březnu z důvodu vysoké spotřeby benzínu - ujeto 190 tis.km, Škoda Rapid 120.

Autor:  ŠádeMan [ 3.5.06, 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

VIKY : uz tam vrázet nebudu jen chci aby mi to nezralo olej... ale s vymlácenýma pístnima cepama muzes najet jete 50000km a nic se z motorem nestane

Tobin: nevim co a jak by si chtel dávat Okrouzky a ani navim co si tím myslel.. to je asi neproviditelne a stim lepidlem to asi neni spatnej nápat... pockám jeste a uvidim co jiní napísou tak dik moc
skode zdar

Autor:  Martas [ 4.5.06, 15:57 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
VIKY : uz tam vrázet nebudu jen chci aby mi to nezralo olej... ale s vymlácenýma pístnima cepama muzes najet jete 50000km a nic se z motorem nestane

Tobin: nevim co a jak by si chtel dávat Okrouzky a ani navim co si tím myslel.. to je asi neproviditelne a stim lepidlem to asi neni spatnej nápat... pockám jeste a uvidim co jiní napísou tak dik moc
skode zdar


a nemohl by ses toho zanmeho jeste jednou zeptat? Taky sem chtel neco takoveho delat, tak me to dost zajima.

Autor:  ŠádeMan [ 4.5.06, 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

Jasne že seho zeptám, zitra knemu zajdu a zeptám se ho.

Autor:  Jikom [ 4.5.06, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

Úprava spočívá v tom, že se odvrtá stávající vodítko, díra se přestruží na požadovaný průměr a nalisuje se vodítko z Favorita, které umožnuje montáž gufer.( práce pro nástrojáře). Zároveň se obdobným způsobem upraví i ventilová sedla, a může se jezdit na natural.

Autor:  Lukas [ 5.5.06, 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
Jasne že seho zeptám, zitra knemu zajdu a zeptám se ho.

tak nam pak dej vedet z ceho, co a jak.

Autor:  ŠádeMan [ 6.5.06, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se ho zeptal a rikal : FORD SIERRA 1.6 ale nevi jaký rok výroby jde pry vo to ze aby vrchni prumer mel 8mm (prumer sier. pro vent. drik) a aby bylo jak mozne ho nasadit na vrchni cast voditka , aby to tam drzelo a prý by to melo sedet. Kamos bude volat do mototechny a rekne mi primo z ceho a kolik to stojí. tak se mejte a pokud neco nového a lepsiho zjistite napiste,
Skodovky trpí na voditka a potom to zere volej jako V3S :-D a to je shitt:-(

Autor:  ferrari [ 7.5.06, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
nojo ale v tom je prave ten problem ANONONYME von ten znamej neni az tak znamej ale je to dobrej automech. a rikal ze asi s ty sierry.. (jo kdybych si to pomatoval co my rikal) ze tam pasujou uplne primo bez zadných uprav a maji i stejný prumery ventylu a na favo maji vetlsí tak doufam... ze mi nekdo dobre poradí. uz me ta shade stim zranim oleje sere.. jsem uz tam do motoru vrazil takový prachy....


No, pokiaľ stoja tie guferká okolo 700 KČ, to si možeš dať aj upraviť vodítka, aby sa dali použiť guferká z favorita (nemalo by to stáť exterémne viac a keď budeš meniť guferká nabudúce, nebude ťa to stáť 700, ale cca 80 "kaček".
ň
Inak, neviem ako dlho plánuješ mať tvoju škodovicu, ale musím ťa upozorniť, že ak sú vodítka veľmi vydraté, guferká možeš meniť každých cca 15000 km (vyderú sa, lebo ventil behá "zboka na bok") - to je istá vec (preto by som ozaj radšej použil Favo guferká) inak, v dôsledku kývavého pohybu ventilov sa prečasne opotrebovávajú sedlá...po roku nebudú v poriadku...

Koľko ti to papá oleja? Mne to žralo cca 2l/1000 km a bo.o to ventilmi, ale pomohlo mi to vždy iba na chvíľu - tak 7000 - 10000 km.

Ďaľšia negatívna stránka guferiek je, že keď tesnia, tak nepustia na vodítka žiadny olej = vodítka sa nemažú = ďalšie opotrebenie vodítok (totiž vodítka na škodovico nie sú na to navrhované)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/