Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Asi klepání ventilů
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7522
Stránka 1 z 2

Autor:  p20k [ 15.11.07, 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Asi klepání ventilů

Ahoj je tady určitě hodně odborníků. Chtěl bych se zeptat při studeném (ale i zahřátém) motoru když motor táhne např. při jízdě do kopce a nebo při zařazení pětky kdy na tu pětku se musí ještě snažit trochu to roztáhnout, tak v těhlech případech jsou slyšet řekl bych ventily je to takové cvakání jako když hřebíkem ťukáte do silnější oceli. Ale když nemusí tolik táhnout, tak slyšet nejsou.
Nedávno mě seřizovali emise tak mě napadlo jestli by to nemohla dělat třeba moc chudá směs svíčky jsou spíš bílý? Olej má najeto 3500km.
Poraďte čím by to mohlo být čekám každou chvíli kdy něco vypochoduje z motoru.
Začalo to dělat až teď (předevčírem).
Mám Favorita 135L 1991.
Děkuji.

Autor:  FerdikF [ 15.11.07, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl nedávno podobnej problém, ale mě to dělalo asi dva roky. Já myslím, že to bude v předstihu, mě nakonec pomohlo mírně ubrat předstih a hlavně šoupnout podtlakovou regulaci tak, aby dávala v zátahu menší předstih. Stejně si musím někomu říct, aby mi to raději přeměřil. Třeba bude problém někde jinde, ale to ti řeknou větší odborníci než já.

Autor:  Kristensen [ 15.11.07, 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

1) seřídit ventily nebo alespoň překontrolovat zda mají vůle jaké maj mít
2) Nastavit základní předstih
3) Po zahřátí na provozní teplotu seřídit směs

Autor:  Kristensen [ 15.11.07, 16:57 ]
Předmět příspěvku: 

FerdikF píše:
Já měl nedávno podobnej problém, ale mě to dělalo asi dva roky. Já myslím, že to bude v předstihu, mě nakonec pomohlo mírně ubrat předstih a hlavně šoupnout podtlakovou regulaci tak, aby dávala v zátahu menší předstih. Stejně si musím někomu říct, aby mi to raději přeměřil. Třeba bude problém někde jinde, ale to ti řeknou větší odborníci než já.


Jestli ke mě pojedeš tak to můžem změřit, zda podtlak a odstředivka dávají to co mají a ne víc.

Autor:  FerdikF [ 15.11.07, 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
FerdikF píše:
Já měl nedávno podobnej problém, ale mě to dělalo asi dva roky. Já myslím, že to bude v předstihu, mě nakonec pomohlo mírně ubrat předstih a hlavně šoupnout podtlakovou regulaci tak, aby dávala v zátahu menší předstih. Stejně si musím někomu říct, aby mi to raději přeměřil. Třeba bude problém někde jinde, ale to ti řeknou větší odborníci než já.


Jestli ke mě pojedeš tak to můžem změřit, zda podtlak a odstředivka dávají to co mají a ne víc.



OK to bych byl rád, mě to hrozně crdlikalo, teď co jsem to trochu ubral je to v pohodě, ale jistota je jistota. Podle rysky na rozdělovači a na řemini tam byl předstih kolem 20, ale to je asi dost zhruba co.

Autor:  Kristensen [ 15.11.07, 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

FerdikF píše:
Kristensen píše:
FerdikF píše:
Já měl nedávno podobnej problém, ale mě to dělalo asi dva roky. Já myslím, že to bude v předstihu, mě nakonec pomohlo mírně ubrat předstih a hlavně šoupnout podtlakovou regulaci tak, aby dávala v zátahu menší předstih. Stejně si musím někomu říct, aby mi to raději přeměřil. Třeba bude problém někde jinde, ale to ti řeknou větší odborníci než já.


Jestli ke mě pojedeš tak to můžem změřit, zda podtlak a odstředivka dávají to co mají a ne víc.



OK to bych byl rád, mě to hrozně crdlikalo, teď co jsem to trochu ubral je to v pohodě, ale jistota je jistota. Podle rysky na rozdělovači a na řemini tam byl předstih kolem 20, ale to je asi dost zhruba co.


no pokud to bylo na vypnutým motoru, základní předstih 20 tak to je sakra dost :shock: na to že má být nějakejch 2-7 podle toho co to je za motor, bych musel kouknout do tabulky.

Autor:  FerdikF [ 15.11.07, 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
FerdikF píše:
Kristensen píše:
FerdikF píše:
Já měl nedávno podobnej problém, ale mě to dělalo asi dva roky. Já myslím, že to bude v předstihu, mě nakonec pomohlo mírně ubrat předstih a hlavně šoupnout podtlakovou regulaci tak, aby dávala v zátahu menší předstih. Stejně si musím někomu říct, aby mi to raději přeměřil. Třeba bude problém někde jinde, ale to ti řeknou větší odborníci než já.


Jestli ke mě pojedeš tak to můžem změřit, zda podtlak a odstředivka dávají to co mají a ne víc.



OK to bych byl rád, mě to hrozně crdlikalo, teď co jsem to trochu ubral je to v pohodě, ale jistota je jistota. Podle rysky na rozdělovači a na řemini tam byl předstih kolem 20, ale to je asi dost zhruba co.


no pokud to bylo na vypnutým motoru, základní předstih 20 tak to je sakra dost :shock: na to že má být nějakejch 2-7 podle toho co to je za motor, bych musel kouknout do tabulky.


No hezký, je to 135 karbec, o fous snížená a na LPG.

Autor:  Speeder [ 15.11.07, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle dělaj vytahaný rozvody.

Autor:  p20k [ 15.11.07, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Speeder píše:
Tohle dělaj vytahaný rozvody.


Tak pravda je, že ty rozvody už jsou taky v háji, ale snad ještě vydržeji. Jestli ta směs je příliš chudá, tak dají se díky tomu zničit válce a nebo ventily?

Autor:  Gemini [ 15.11.07, 23:55 ]
Předmět příspěvku: 

chudobna zmes dokaze prepalit piest,ventil.... plamen hori vysokou teplotou

Autor:  mb1 [ 16.11.07, 08:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mne to dělalo to samé (bylo to cvrlikání), zajel jsem ke snámému do servisu ten mi trochu ubral předstih a jel jsem to projet a je to v pořádku. Toho předstihu ubral jen trochu na stroboskopu to ukazovalo rozdíl 2stupňů.

Autor:  p20k [ 17.11.07, 00:13 ]
Předmět příspěvku: 

mb1 píše:
Mne to dělalo to samé (bylo to cvrlikání), zajel jsem ke snámému do servisu ten mi trochu ubral předstih a jel jsem to projet a je to v pořádku. Toho předstihu ubral jen trochu na stroboskopu to ukazovalo rozdíl 2stupňů.


Mohly by se ty ventily zničit? To cvrkání dělá jen když to auto táhne a hlavně když přeřadím na 4 a 5 když už se to rozjede tak je po cvrkání. Kdyby byly propálený ventily od chudé směsi, tak by to dělalo asi pořád, ale když je to jen v tahu, tak to může být asi jen ten předstih? Ten předstih je asi týden po seřízení, ale jestli je špatný rozdělovač, tak je špatná regulace při akceleraci. Mohlo by se to i takhle projevovat?

Autor:  Jakub_Simir [ 17.11.07, 00:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to mam asi neco jineho. Me to taky dela prazvlastni zvuk ale kdyz sem dal predstih na dolú az na 2 stupne tak to delalo porad.

Autor:  Kristensen [ 17.11.07, 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

p20k píše:
mb1 píše:
Mne to dělalo to samé (bylo to cvrlikání), zajel jsem ke snámému do servisu ten mi trochu ubral předstih a jel jsem to projet a je to v pořádku. Toho předstihu ubral jen trochu na stroboskopu to ukazovalo rozdíl 2stupňů.


Mohly by se ty ventily zničit? To cvrkání dělá jen když to auto táhne a hlavně když přeřadím na 4 a 5 když už se to rozjede tak je po cvrkání. Kdyby byly propálený ventily od chudé směsi, tak by to dělalo asi pořád, ale když je to jen v tahu, tak to může být asi jen ten předstih? Ten předstih je asi týden po seřízení, ale jestli je špatný rozdělovač, tak je špatná regulace při akceleraci. Mohlo by se to i takhle projevovat?


zapomeň na chudou směs, když by jsi to měl tak ochuzený že by hrozilo propálení pístu nebo upálení ventilu tak by to hlavně vůbec nechtělo jet, mělo by to díru na plynu jako prase a musel by jsi pořád stát na podlaze. Tady si někdo pořád myslí že všichni máte závodní upravený motory a že to pořád ladíte. Jinak pokud někdo jezdí v podstatě pořád na provozní teplotu dlouhý cesty, tak se mu záměrně trochu směs ochuzuje ale normální člověk to v podstatě ani nepozná, jen na spotřebě že na dlouhejch tratích je třeba o 0,5l menší než když je směs bohatší, a kdo zase pořád skáče po městě studenej, 30 startů za den a 15 ujetejch km tak se zase nepatrně směs obohacuje aby to celý nejezdil na sitič, ve výsledku je spotřeba třeba o 0,5l větší než kdyby měl směs tak jak má být ale zase ve finále je třeba o 1 litr menší protože nejede pořád na sitič. Jinak směs si můžeš zkouknout přibližně sám. Pokud víš kterej šroubek je na směs tak na zahřátým motoru na provozní teplotu na něj dej šroubovák a otoč o půl otáčky doleva, nic to nedělá? tak se vrať do původní polohy, chviličku počkej a pak otoč o půl otáčky doprava, taky nic? Pokud to neudělá nic ani na jednu stranu nebo ti otáčky na obě strany poklesnou tak je to dobrý. Pokud by ti při pohybu na jednu stranu (kteroukoliv) otáčky stoupaly tak je to špatně nastavený, musel by jsi pomaličku ten šroub dotočit do místa kde jsou nejvyšší otáčky, tam zůstat a pak volnoběžným šroubem (u fáva dorazem klapky) snížit volnoběh na požadovanou hodnotu. Stačí trocha cviku a pujde to samo, samozřejmě že to není jak na analizátoru ale jako základní nastavení je to rychlý a jednoduchý.

Autor:  p20k [ 17.11.07, 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

zapomeň na chudou směs, když by jsi to měl tak ochuzený že by hrozilo propálení pístu nebo upálení ventilu tak by to hlavně vůbec nechtělo jet, mělo by to díru na plynu jako prase a musel by jsi pořád stát na podlaze. Tady si někdo pořád myslí že všichni máte závodní upravený motory a že to pořád ladíte. Jinak pokud někdo jezdí v podstatě pořád na provozní teplotu dlouhý cesty, tak se mu záměrně trochu směs ochuzuje ale normální člověk to v podstatě ani nepozná, jen na spotřebě že na dlouhejch tratích je třeba o 0,5l menší než když je směs bohatší, a kdo zase pořád skáče po městě studenej, 30 startů za den a 15 ujetejch km tak se zase nepatrně směs obohacuje aby to celý nejezdil na sitič, ve výsledku je spotřeba třeba o 0,5l větší než kdyby měl směs tak jak má být ale zase ve finále je třeba o 1 litr menší protože nejede pořád na sytič. Jinak směs si můžeš zkouknout přibližně sám. Pokud víš kterej šroubek je na směs tak na zahřátým motoru na provozní teplotu na něj dej šroubovák a otoč o půl otáčky doleva, nic to nedělá? tak se vrať do původní polohy, chviličku počkej a pak otoč o půl otáčky doprava, taky nic? Pokud to neudělá nic ani na jednu stranu nebo ti otáčky na obě strany poklesnou tak je to dobrý. Pokud by ti při pohybu na jednu stranu (kteroukoliv) otáčky stoupaly tak je to špatně nastavený, musel by jsi pomaličku ten šroub dotočit do místa kde jsou nejvyšší otáčky, tam zůstat a pak volnoběžným šroubem (u fáva dorazem klapky) snížit volnoběh na požadovanou hodnotu. Stačí trocha cviku a pujde to samo, samozřejmě že to není jak na analizátoru ale jako základní nastavení je to rychlý a jednoduchý.[/quote]

Díky za dobrý návod. Já si taky myslím, že kdyby byla směs tak chudá, tak by to nejelo, ale naopak když jsem ubral tu bohatost (protože byly svíčky černé) tak svíčky se začali krásně vypalovat a jelo to najednou výborně vůbec to nechcípalo a do kopců táhl jak o závod a na podlaze jsem vůbec nemusel být s plynem, ale naplašil mě tady jeden kolega, že se můžou zničit ty ventily a nebo písty, tak proto mě zajímalo jestli se už tak nestalo, ale asi kdyby se propálili tak to ani moc netáhne. Kolik km by mohlo trvat než by se propálili (když jsou ve výborném stavu)? Tohle jsem už taky zkoušel, ale jen tak od poslechu a když přidám bohatost (šroub doleva) tak to začne se dusit a když s ním otočím vpravo (o čtvrt otáčky) tak trochu taky klesnou otáčky ale když s ním otočím víc než jen čtvrt otáčky ale skoro půl tak začnou mírně stoupat.

A ještě to klepání ventilů může být asi jen předstih (rozvody jsou sice taky už všelijaký, ale ještě by měli být dobrý). Já z toho ani nechci závoďák mě úplně bohatě bude stačit, když to pojede jak má :D to by byla nádhera.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/