Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Natural 95 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=757 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Šemik [ 3.5.06, 14:35 ] |
Předmět příspěvku: | Natural 95 |
Zdravim, chtěl bych znát Váš názor na následující věc. Otec měl Š 130L z roku 1986 a poté co se přestal prodávat Super (olovnatá 96) tak do ní dobrejch 10 let lil Natural 95 a nedával tam žádný olovo. Škoda jezdila celé ty roky na natural bez jakýchkoli problémů a motor se ani nějak abnormálně neopotřeboval (těsně před prodejem byla hlava dole páč prasklo těsnění). Teď máme Š 130R z roku 1987 a jezdímě opět na natural. Já jsem po zkušenostech se Š 130L přesvědčen že to tomu motoru nevadí, ale přeci jen ve mě hlodá červíček pochybnosti.... |
Autor: | ŠádeMan [ 3.5.06, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
TAk neják to zrovna 130 nevadí, myslim ze do 130 se mohl davat nat91 ale nejsem si jistej nevim co má 130 za hlavu jestli hlinikovou nebo litinovou. Na 120 byl problem protoze mely litinovou hlavu a pri pouzití naturálu jak 91 tak 95 se muselo dolít olovo (prid. kapalina) proto aby se litinove hlavy a jejich ventily mazaly (mely horsí kluz. vlasnosti a zároven sedla ventylu na tento benzin se opalovala) a hlava sla po časem srát (olovo maze sedla ventylu) a jeste se musel zmenit predstich- ze zakladnich 5-7 musel na 10-15 |
Autor: | Ondra [ 3.5.06, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
130 ma litinu bez vloženejch sedel,pokud není komplet upravena na plyn.Odejdou dřiv sedla ventilu a nemusi to bejt hnet,par tisíc kilometru to trva.Pokud ofšem nemáš 135 a vejš tam už by problem bejt neměl.Jo a 130 ma 100% doporučenej benzin 96 s olovem. |
Autor: | Návštěvník [ 4.5.06, 06:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, je to tak - Š130 má měký sedla ventilů, tak bacha na to - ale tvdrdý sedla nechat udělat také není problém.... |
Autor: | kvietuška [ 4.5.06, 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ako sa prejavuje,ked su opalene sedla ventilu? Ja som si kupila pred 18 rokmi S120L a posledne styri roky do nej tankujem Natural 95.auto ide lepsie a doposial mi verne sluzi. |
Autor: | kachnis [ 5.5.06, 06:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
jesli mate svy motory radi, proc jim nekoupite k naturalu aditivum..nejlevnejsi je benadit, dobre jsou SHERON a nejakej belgickej sajrajt ve fialovy flasce nebo potom SHELL Milenium, ale ten sem jeste nezkousel..benadit 25kc na 40 litru, sheron 75kc na 125 litru a belgican byl 130kc na 250 litru.. taky se mi stane, ze mi aditiv dojde, ale bez nej projedu tak max. 20 litru, potom uz zas leju novej.. starsim motorum to mozna moc neva, pac sou zevnitr uz necim zaneseny, co je chrani..a 130ka mela litinovou hlavu a nemohla jezdit na N91, pac ma kompresi kolem 9,5, nevim presne, takze na 91ku by ji zvonily ventily..stejne jako na 120 LS |
Autor: | Lukas [ 5.5.06, 18:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
kachnis píše: jesli mate svy motory radi, proc jim nekoupite k naturalu aditivum..nejlevnejsi je benadit, dobre jsou SHERON a nejakej belgickej sajrajt ve fialovy flasce nebo potom SHELL Milenium, ale ten sem jeste nezkousel..benadit 25kc na 40 litru, sheron 75kc na 125 litru a belgican byl 130kc na 250 litru.. taky se mi stane, ze mi aditiv dojde, ale bez nej projedu tak max. 20 litru, potom uz zas leju novej.. starsim motorum to mozna moc neva, pac sou zevnitr uz necim zaneseny, co je chrani..a 130ka mela litinovou hlavu a nemohla jezdit na N91, pac ma kompresi kolem 9,5, nevim presne, takze na 91ku by ji zvonily ventily..stejne jako na 120 LS a ja pouzivam "modrou vodu" Aral na 250l za 70penez. Ted sem na OMV koupil "bilou vodu" ale krome barvy a nalepky na te lahvi se to nelisi. |
Autor: | ferrari [ 7.5.06, 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
kachnis píše: jesli mate svy motory radi, proc jim nekoupite k naturalu aditivum..nejlevnejsi je benadit, dobre jsou SHERON a nejakej belgickej sajrajt ve fialovy flasce nebo potom SHELL Milenium, ale ten sem jeste nezkousel..benadit 25kc na 40 litru, sheron 75kc na 125 litru a belgican byl 130kc na 250 litru.. taky se mi stane, ze mi aditiv dojde, ale bez nej projedu tak max. 20 litru, potom uz zas leju novej.. starsim motorum to mozna moc neva, pac sou zevnitr uz necim zaneseny, co je chrani..a 130ka mela litinovou hlavu a nemohla jezdit na N91, pac ma kompresi kolem 9,5, nevim presne, takze na 91ku by ji zvonily ventily..stejne jako na 120 LS V tých aditívach máš jednoznačne pravdu, neriskoval by som nepoužívať ich... Ale možno by si sa podivil, ale kamarát má Rapida (motor 120 LS) a v pohode chodí na UNI 91, motor nezvoní. Ja mám paradoxne Š125 (teda motor 120 L), dávam 95 s Anabexom a motor zvoní pri väčšom zaťažení, ale v stredných otáčkach... |
Autor: | kju [ 23.5.06, 11:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim a ako je to s favoritom 89ka ? V knizke je napisane pouzivat 91ku mozem donho dat bez problemov aj 95ku ? |
Autor: | ferrari [ 23.5.06, 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
kju píše: Zdravim a ako je to s favoritom 89ka ? V knizke je napisane pouzivat 91ku mozem donho dat bez problemov aj 95ku ? Bez problémov. Mal by si aj zvýšiť predstih, aby si tieto vyššie oktány využil. Inak, aký to je Fa? Neboli v 89 iba 136? Tie by mali používať min. 96 okt. |
Autor: | spartra [ 23.5.06, 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
na 136 nejlepší super 96 oktanů, nejlepší palivo, natural95 je už jen takovej pazmrd |
Autor: | kachnis [ 23.5.06, 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
nejlepsi je Vpower 95ka, i ta moje LSka ktera litala na supera ted ji musi stacit 95ka na tan shelackej tahne lip a spotreba jde opravdu dolu, neni to kec.... o 0,5litru se snizila, zadnej zazrak, ale je znak..... motro je zivejsi.. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |