Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Snímač klepání
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7635
Stránka 1 z 2

Autor:  sonyr [ 22.11.07, 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Snímač klepání

Zdravim. Už delší dobu řešim problém se snímačem klepání na motoru 1.3 MPI 50Kw (felda) Po výměně za nový kus je to uplně stejné. Na diagnostice nahlásí snímač klepání defekt a auto húř jede. Tato chyba skočí až po vytočení v tahu na 3500 až 4500 otáček. Zkoušel jsem proměřit kabely až do jednotky a odpor nulový. Dokonce jsem rozmotal i celou elektroinstalaci a efekt stejný. Chová se to stejni i když tento snímač uplně odpojim tak při 3500 až 4500 skočí chyba snímač klepání defekt. Mohl by mi prosím tedy někdo vysvětlit jak tento snímač fůnguje nebo i poradit jak tento problém řešit dál? Děkuji. Sony.

Autor:  Ales M [ 22.11.07, 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

aSI TĚ MOC NEPOTĚŠÍM, ALE U FELD SE TO STÁVALO.... Chyba je v řídící jednotce.... snímači nic není... jestli máš možnost, tak zkus jinou a uvidíš....

Autor:  Kristensen [ 22.11.07, 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle by měl být případ právě odpálení jednotky cyklovačem nebo přebíjením alternátoru, oprava jednotky není možná pouze výměna (myslím že to tak je)

Autor:  sonyr [ 23.11.07, 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Tohle by měl být případ právě odpálení jednotky cyklovačem nebo přebíjením alternátoru, oprava jednotky není možná pouze výměna (myslím že to tak je)

To dobíjení chápu ale jak na to má vliv cyklovač? Který je řízen relátkem v reléboxu?

Autor:  Matthes [ 23.11.07, 14:34 ]
Předmět příspěvku: 

sonyr píše:
Kristensen píše:
Tohle by měl být případ právě odpálení jednotky cyklovačem nebo přebíjením alternátoru, oprava jednotky není možná pouze výměna (myslím že to tak je)

To dobíjení chápu ale jak na to má vliv cyklovač? Který je řízen relátkem v reléboxu?


Používání cyklovačů: Z důvodu výrobní vady vyskytující se u této řady motorů důrazně doporučujeme nepoužívat cyklovač stěračů - dlouhodobější použití cyklovače může nenávratně poškodit ŘJ motoru. Tato závada je opravitelná pouze výmenou ŘJ, neboť je poškozen i tištěný spoj. ŘJ motoru může poškodit také přebíjející alternátor, proto doporučujeme jeho revizi po každých 60.000 km. Obě tato doporučení platí i pro neseřízené ŘJ!

Zdroj http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=6&lng=cze

Autor:  Vlastik [ 23.11.07, 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Dobrý den
Chtěl bych se jen zeptat, zda se toto poškození vlivem používání cyklovače týká i motoru 1,6 Mpi ve Felicii a nebo je to pouze u motorů 1,3 Mpi? Máte s touto vadou (poškozením) někdo z Vás osobní zkušenost?

Díky za odpověď Vlastik

Autor:  Kristensen [ 23.11.07, 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

Vlastik píše:
Dobrý den
Chtěl bych se jen zeptat, zda se toto poškození vlivem používání cyklovače týká i motoru 1,6 Mpi ve Felicii a nebo je to pouze u motorů 1,3 Mpi? Máte s touto vadou (poškozením) někdo z Vás osobní zkušenost?

Díky za odpověď Vlastik


jedná se o obě MPi (1,3 a 1,6) většinou se to projeví že ty auta se nechtěj nechat vytočit nad nějaký 4000ot/min prostě znatelně stratěj výkon od těchto otáček proti původnímu stavu ale se 100% jistotou se to dá určit podrobnější diagnostikou, případně vlezením do jednotky. Jinak najdeš to i tady, je tam obrázek co se tam v podstatě stane jak to vypadá ale nedoporučuju lízt do jednotky, radši na tu diagnostiku pokud ti to nějak špatně jede. http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=6&lng=cze

Autor:  slovacek.milos [ 23.11.07, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Vlastik píše:
Dobrý den
Chtěl bych se jen zeptat, zda se toto poškození vlivem používání cyklovače týká i motoru 1,6 Mpi ve Felicii a nebo je to pouze u motorů 1,3 Mpi? Máte s touto vadou (poškozením) někdo z Vás osobní zkušenost?

Díky za odpověď Vlastik


jedná se o obě MPi (1,3 a 1,6) většinou se to projeví že ty auta se nechtěj nechat vytočit nad nějaký 4000ot/min prostě znatelně stratěj výkon od těchto otáček proti původnímu stavu ale se 100% jistotou se to dá určit podrobnější diagnostikou, případně vlezením do jednotky. Jinak najdeš to i tady, je tam obrázek co se tam v podstatě stane jak to vypadá ale nedoporučuju lízt do jednotky, radši na tu diagnostiku pokud ti to nějak špatně jede. http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=6&lng=cze


no je to tak jak se nedá vytočit motor a ubere třeba u 4000 je jednotka v háji a není to jen u MPi taky BMM i fáčko, zrovna to mám u BMM nikdo nic nezjistil všechny hodnoty odpovídali co se týče multimetru a vag akorát se hned nepřihlásila lambáda, a šla občas na 1.25 a výfuk kouřiil, no dal jsem řídící jednotku do druhé feldy a spotřeba skoro o polovinu šla nahoru jakýkoliv zásah doslo k mírnému zlepšení a pak zase ke katastrofé miloš

Autor:  Kristensen [ 23.11.07, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

No hlavně teda nejřív když přestane felda nebo fávo táhnout tak zkusit jak fouká vejfuk na konci protože když bude ucpanej KAT tak i lambda bude blbnout

Autor:  sonyr [ 23.11.07, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
No hlavně teda nejřív když přestane felda nebo fávo táhnout tak zkusit jak fouká vejfuk na konci protože když bude ucpanej KAT tak i lambda bude blbnout

Konkrétně u mě jsme jezdili i bez vejfuku a tim to určitě nebylo. Ještě mi nikdo nevysvětlil co má společného cyklovač s jednotku?

Autor:  Kristensen [ 23.11.07, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

jestli si to nepletu s něčím jiným tak paměť, relé je jen na spouštění cyklu ale jednotka určuje dobu spuštění na kterou to ty nastavíš páčkou.

Autor:  sonyr [ 23.11.07, 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
jestli si to nepletu s něčím jiným tak paměť, relé je jen na spouštění cyklu ale jednotka určuje dobu spuštění na kterou to ty nastavíš páčkou.

Příjde mi dost nesmyslný že by časovač zakomponovali do jednotky když je to dávno vyřešený v relátku...

Autor:  Ondras83 [ 24.11.07, 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

sonyr píše:
Kristensen píše:
jestli si to nepletu s něčím jiným tak paměť, relé je jen na spouštění cyklu ale jednotka určuje dobu spuštění na kterou to ty nastavíš páčkou.

Příjde mi dost nesmyslný že by časovač zakomponovali do jednotky když je to dávno vyřešený v relátku...

přečti si pořádně CIMBU....JEDNÁ SE O VÝROBNÍ VADU!!!!! tak to prosimtě neřeš, prostě to tak je, a nic s tim udělat nejde....

Autor:  big.jedla [ 24.11.07, 17:10 ]
Předmět příspěvku: 

ale mě by třeba taky zajímalo čím to je :D
co třeba nějaká vada v tom cyklovači? možná že když to relátko vypíná a zapíná tak při vypínání tam není dioda na demagnetizování cívky.... čímž se dostane proudová špička do sítě a může to něco udělat v té jednotce????

Autor:  sonyr [ 27.11.07, 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
sonyr píše:
Kristensen píše:
jestli si to nepletu s něčím jiným tak paměť, relé je jen na spouštění cyklu ale jednotka určuje dobu spuštění na kterou to ty nastavíš páčkou.

Příjde mi dost nesmyslný že by časovač zakomponovali do jednotky když je to dávno vyřešený v relátku...

přečti si pořádně CIMBU....JEDNÁ SE O VÝROBNÍ VADU!!!!! tak to prosimtě neřeš, prostě to tak je, a nic s tim udělat nejde....


Dobrá tedy řešení je výměna jednotky. Je vtom nějak háček? Nebo stačí sehnat jednotku?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/