Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Zapalovací svíčky https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=772 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Šemik [ 6.5.06, 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | Zapalovací svíčky |
Zdravim, zrovna před chvílí jsem dočetl článek v časopisu, kde se zabývali tím,že nějaké drahé zapalovací svíčky se speciálním jiskřištěm mohou přinést snížení spotřeby paliva. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? |
Autor: | ŠádeMan [ 6.5.06, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rekl bych ze asi kecaj, Jedine kdyby svícky zvysovaly výkon motoru coz nedelaj, že se mozná zvetsí zapalovaci jiskra a nebo co se muze stát,že kdyz das do starýho auta lepsi svícku ze ti propálí píst( ale nemusi se to stát) rikal mi to kamos ale moc mu neverim, je to ten typ cloveka kterej akorát radi ale nic nevi, mno kazdopadne bych tam daval svícky schvalenu výrobcem jestli mas 130 tak bych tam dal BRISK anebo NGK ale stoji dost. |
Autor: | pepa [ 7.5.06, 07:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
NGK jsou dobré,mám je a spokojenost,stály něco kolem 600kč. |
Autor: | ferrari [ 7.5.06, 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Šemik píše: Zdravim, zrovna před chvílí jsem dočetl článek v časopisu, kde se zabývali tím,že nějaké drahé zapalovací svíčky se speciálním jiskřištěm mohou přinést snížení spotřeby paliva. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Nemám skúsenosti, ale neverím!!! - podľa mňa iba marketingový ťah. |
Autor: | Kybergreg [ 9.5.06, 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čistě teoreticky to funguje tak, že svíčky s vícenásobným jiskřištěm nebo s kruhovým jiskřištěm mají větší šanci zapálit palivo přesně v okamžiku, kdy je to nejvhodnější, a tím se palivo dokonaleji spálí, resp. méně ho odejde nespáleného do výfuku. U klasických svíček se totiž může stát to, že v okamžiku přeskoku jiskry je v okolí elektrod relativně chudá směs nebo naopak relativně moc bohatá, takže chvilku trvá než se přes tuhle "překážku" (která špatně hoří, protože je tam poměr benzínu a vzduchu nevyvážený) čelo plamene dostane do míst, kde je směs relativně vyvážená. Tohle malinké zpoždění se chová v podstatě stejně jako kdyby byl předstih o něco málo menší než optimální. U svíček s vícenásobným / kruhovým jiskřištěm je větší šance, že alespoň u některé z elektrod je v okamžiku přeskoku jiskry vyvážená směs. Tolik teorie. V praxi tohle nepoznáte, pokud máte motor v pořádku a dobře seřízen. Brisk vyrábí svíčky typu LGS s kruhovým jiskřištěm a tyhle svíčky byly zkoušeny v rychlostních závodních člunech (takové ty vodní formule) s motory Lamborghini a tam rozdíl mezi klasickými a LGS svíčkami dělal několik kW, ovšem motor samotný má okolo 700kW, takže rozdíl byl menší než 1%... |
Autor: | spartra [ 19.5.06, 15:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
bo jestli bych tomu měl věřit, jako svíčkám na plyn, na kterých jsem najel 3000km, odešli elektrody, vyhozený peníze |
Autor: | Ondra [ 19.5.06, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
U karburatorovejch motorů je zbytečný laborovat kolik nebo jaky elektrody maj mít svíčky.Nejlepší je tam dat to co doporučuje vyrobce(svíček i vozu),jediny co doporučuju tak koupit kvalitni značku pro vetši životnost a spolehlivost. |
Autor: | Návštěvník [ 20.5.06, 15:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jezdil jsem na Renaultu 5 1.1 LPG (33 kW, OHV-motor velice podobny S105/120)vzdycky Brisky a byl jsem naprosto spokojenej, akorat jsem daval o stupen studenejsi svicky, nez doporucuje vyrobce-pri horeni LPG je ve valci vyssi teplota, nez u benzinu(i proto, ze benzin vyparovanim ochlazuje smes a plyn je uz vyparenej a ohratej z reduktoru) a motor se o neco vice zahriva. Taky jsem tam nedaval jen obycejne Y (ty se uz snad ani nedelaji), ale YC-rychleji se zahrejou a snad i dele vydrzi. Vzdycky vydrzely tak 10-15 tisic a menil jsem je kdyz to zacalo blbe chytat, nebo to zacalo vynechavat pri akceleraci. Cau Petr |
Autor: | spartra [ 22.5.06, 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
NGK, co ta cena |
Autor: | Návštěvník [ 23.5.06, 14:26 ] |
Předmět příspěvku: | Svíčky NGK |
Pánové, jestli můžu radit tak nějak obecně, přestože nejsem od škodovek, nesedejte na lep našim "levným" distributorům. Svíčky objednáte v klidu přes www.ebay.com - samozřejmě nové ... např. moje sada iridiových NGK TR55IX stála bratru 45 USD + 10 USD poštovné (pozor, v USA jsou někdy sady 8 kusů - logické, poloviční motory tam nejsou až tak v módě), zatímco u nás by přišla na víc jak 4 tisíce CZK (kus 530 CZK)... Peace, Pája |
Autor: | ferrari [ 23.5.06, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: Jezdil jsem na Renaultu 5 1.1 LPG (33 kW, OHV-motor velice podobny S105/120)vzdycky Brisky a byl jsem naprosto spokojenej, akorat jsem daval o stupen studenejsi svicky, nez doporucuje vyrobce-pri horeni LPG je ve valci vyssi teplota, nez u benzinu(i proto, ze benzin vyparovanim ochlazuje smes a plyn je uz vyparenej a ohratej z reduktoru) a motor se o neco vice zahriva. Taky jsem tam nedaval jen obycejne Y (ty se uz snad ani nedelaji), ale YC-rychleji se zahrejou a snad i dele vydrzi. Vzdycky vydrzely tak 10-15 tisic a menil jsem je kdyz to zacalo blbe chytat, nebo to zacalo vynechavat pri akceleraci. Cau Petr Používam Brisky cca 8 rokov a som plne spokojný. Stoja ma cca 150 Sk/sada, vydržia mi vždy cca 20 000 km (po týchto 20 000 km ich mením, resp. pri otcopvom motore, kt. značne papá olej aj skôr), nemám problémy. Z môjho pohľadu niet čo riešiť. Podľa mňa všetko ostatné sú iba pocity a tlak marketingu. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |