Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Výměna motoru (případně i převodovky) 120L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7773
Stránka 1 z 3

Autor:  M3Power [ 1.12.07, 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Výměna motoru (případně i převodovky) 120L

Pánové, jak je složitá výměna motoru ve 120L(M) ? Poněkud jsem ho odrovnal a asi budu potřebovat "nový". Dá se to udělat i v polních podmínkách ? Vzhledem k tomu, že mi i hučí převodovka (rychlosti směrem dozadu), tak bych to možná rád udělal dohromady, ale to není tak důležité jako ten motor. Co ? Mám se do toho pustit, nebo ne ?

Autor:  Šemik [ 1.12.07, 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

Výměna motoru je sranda, vždyť máme motor na správné straně :D

Ze všeho nejdříve odpojit aku, podložit převodovku na koci aby se neohnulo táhlo řazení, odpojit elektriku, benzín, vodu a táhla ke karburátoru, sundat zadní čelo, sundat krycí plechy kolem motoru, pro lepší manipulovatelnost je dobré sundat také výfuk, rozšroubovat spoje motor - převodovka, podložit nosnou tyč motoru, povolit ji na stranách od karoserie a nyní nejlépe ve dvou lidech motor čapneme do rukou a vytáhneme ho ven :)

Autor:  cyz [ 1.12.07, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna motoru (případně i převodovky) 120L

Není na tom nic složitého, akorát je lepší když jsou na to dva, záleží na tom jakou máš sílu a jestli máš nějaký jeřáb, hupcuk nebo něco takového (já jsem použil pásy na svazování nákladu na náklaďák :D), s převodovkou už je to horší, ale taky na tom momentálně pracuju sám a jde to.

edit: zase pozdě :(

Autor:  Gemini [ 1.12.07, 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

vymenu prevodovky som zvladol sam, ale je to robota na cely den, neviem si to predstavit bez jamy

Autor:  cyz [ 1.12.07, 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
vymenu prevodovky som zvladol sam, ale je to robota na cely den, neviem si to predstavit bez jamy

Jednoduše se válíš pod autem jako prase :D já to udělám tak že pod to dám velké kulaté špalky, odmontuju šrouby, nechám to spadnout na ně a převodovku i z motorem vyvalám takhle ven. Horší bylo povolování šroubů na zadní nápravě, to jsem musel pokaždé zabrat tak že jsem málem upadl do bezvědomí :D

Autor:  M3Power [ 2.12.07, 22:24 ]
Předmět příspěvku: 

OK, díky chlapi, takže jen motor :) Půjde mi udělat upgrade na 130, nebo je v tom háček ?

Autor:  Matthes [ 2.12.07, 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

M3Power píše:
OK, díky chlapi, takže jen motor :) Půjde mi udělat upgrade na 130, nebo je v tom háček ?


Preklepat cislo motoru a hlavne mit ten motor v kondici coz se tezko hleda :(

Autor:  M3Power [ 2.12.07, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
M3Power píše:
OK, díky chlapi, takže jen motor :) Půjde mi udělat upgrade na 130, nebo je v tom háček ?


Preklepat cislo motoru a hlavne mit ten motor v kondici coz se tezko hleda :(


Na co klepat číslo ? Já mám zrušené v TP ....
130 jsou v tak spatne kondici ? Co teda sehnat silnějšího ?

Autor:  Matthes [ 2.12.07, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

M3Power píše:
Na co klepat číslo ? Já mám zrušené v TP ....
130 jsou v tak spatne kondici ? Co teda sehnat silnějšího ?


Nejde o cislo ale o typ motoru. Malo kery motor vydrzel huntovani puvodnich majitelu :( jina je supr ...

Autor:  M3Power [ 2.12.07, 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
M3Power píše:
Na co klepat číslo ? Já mám zrušené v TP ....
130 jsou v tak spatne kondici ? Co teda sehnat silnějšího ?


Nejde o cislo ale o typ motoru. Malo kery motor vydrzel huntovani puvodnich majitelu :( jina je supr ...


Aha, no škoda .... Je nějaký silnější 120 ? Třeba LS ?

Autor:  Matthes [ 2.12.07, 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

M3Power píše:
Aha, no škoda .... Je nějaký silnější 120 ? Třeba LS ?


LS je podobny problem :D sezen dobrou 130 ... :)

Autor:  cyz [ 2.12.07, 23:04 ]
Předmět příspěvku: 

Tuhle blbost jsem udělal a vyšlo mě to pěkně draho. Ty 130ky byly letadla (se 4q to trhá asfalt, kopce do kterých se můj Forman škrábe sotva 100 a kde potkani musí podřazovat za 3 tak jela s přehledem 120 na 4ku), bohužel ty motory to dlouho nevydrží, praskají hlavy, utápí se vložky, většinou jsou špatné kroužky....kdybys koupil 130ku motor tak dopředu počítej s usazováním vložek, druhou hlavou (nejspolehlivější je přebroušená hlava ze 105ky, u jeté 130kové nemáš jistotu že za měsíc nepraskne). Jestli chceš aby ti škodovka dobře jela tak fávo motor. Ale podle mých zkušeností ani dobře zajetý 120kový motor není k zahození, když je dobře seřízený tak táhne taky schopně

Autor:  M3Power [ 2.12.07, 23:43 ]
Předmět příspěvku: 

OK, takže výměna 120L za 120L bude asi nejlepší volba ... díky chlapi

Autor:  Kachnis [ 3.12.07, 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

120LS je taky dobra volba :) jeste liznout hlavicku o 0,5mm , dobre trysknout karbec a mas vyhrano :) zakladem je NEUVARIT a NEPREHRAT !!! jinak slape sehr gůt :)

Autor:  M3Power [ 11.12.07, 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

Netušil jsem, že sehnat motor na 120L za dobré kačky je takový problém ... hledám, hledám ale pod 1500,- nic nemám ... :(

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/