Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Blikání kontrolky mazání oleje
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=788
Stránka 1 z 2

Autor:  Warman [ 8.5.06, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Blikání kontrolky mazání oleje

Dobryý odpoledne přeju,
chci se zeptat, asi je to prkotina, ale jenom mi to zajímalo.

O víkendu jsem někam jel s Favoritem 136LS (rv 90) a před obcí jsem vyřadil na neutrál ze čtyřky, motoru spadly otáčky, ale taky se rozsvítila kontrolka dobíjení - občas se mi to stane, když motor spadne moc nebo se tam při vyřazení zapomene trochu plynu a motor jde z vyšších otáček na volnoběh.Ale taky se rozblikala kontrolka mazání.A rozblikala se pravidelně a poměrně rychle. Prošlápnul jsem plyn a bylo zase všechno v pořádku, takže doufám, že to není předzvěst něčeho zlýho, ale ta blikající kontrolka mi docela překvapila, nemáte někdo ponětí, čím by to mohlo být?Normálně přece jenom svítí jako dobíjení, nebo je tam nějakej speciální případ, kdy ne?

Díky za odpovědi

Autor:  Whistler [ 8.5.06, 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Robi sa mi nieco podobne a zrejme len niekde nieco prebija (pojistkova? :roll: )

Autor:  DjLuckyxx [ 8.5.06, 20:19 ]
Předmět příspěvku: 

no hlavne jestli tam mas dost oleje. Pokud ti kontrolka jenom blika na volnobeh taky by to zase asi tak moc nevadilo.Jinak by tomohl treba delat baroskop. taky me to delalo na aute a po vamene baroskopu to balo v poradku. A jeste se mi jedno stalo ze me to nejdriv blikalo jen na volnobeh a pak to svitilo cim dal tim vic ve vissich otackach a zjistil jsem ze je vkaji olejovy cerpadlo. teda jenom ten pretlakovej ventilek co na nem je.

Autor:  ferrari [ 8.5.06, 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Blikání kontrolky mazání oleje

Warman píše:
Dobryý odpoledne přeju,
chci se zeptat, asi je to prkotina, ale jenom mi to zajímalo.

O víkendu jsem někam jel s Favoritem 136LS (rv 90) a před obcí jsem vyřadil na neutrál ze čtyřky, motoru spadly otáčky, ale taky se rozsvítila kontrolka dobíjení - občas se mi to stane, když motor spadne moc nebo se tam při vyřazení zapomene trochu plynu a motor jde z vyšších otáček na volnoběh.Ale taky se rozblikala kontrolka mazání.A rozblikala se pravidelně a poměrně rychle. Prošlápnul jsem plyn a bylo zase všechno v pořádku, takže doufám, že to není předzvěst něčeho zlýho, ale ta blikající kontrolka mi docela překvapila, nemáte někdo ponětí, čím by to mohlo být?Normálně přece jenom svítí jako dobíjení, nebo je tam nějakej speciální případ, kdy ne?

Díky za odpovědi


Tiež sa pripájam k názoru, že ide iba o chybné čidlo tlaku oleja (alebo baroskop). Vymeň a uvidíš. Alebo ani nemusíš meniť, pokiaľ je to iba pri voľnobehu, nemalo by to vadiť.

Autor:  Warman [ 8.5.06, 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

hm... no nevím, v sobotu se mi to stalo prvně, pak jsem to sledoval celý dva dny a víckrát se to nestalo, ale to je u tohole auto docela normální, že se občas rozsvítí dobíjení na volnoběh, jenom občas a nijak to neotravuje život, takže to zatím nechávám být.
Mazání s tím jde občas ruku v ruce, ale většinou je to jenom to dobíjení, takže mi jednak překvapilo, že se to rozsvítilo vůbec a jednak, že to začalo blikat. Bohužel si nepamatuju kolik tam bylo otáček, když jsem si toho všimnul, ale předpokládám nižší než normálně na volnoběh.

Tak tlakový čidlo jsem chtěl měnit už dřív, tak se k tomu třeba dostanu...

Ad pojistky... neřekl bych, že to bude zrovna tímhle, protože pojistky se kontrolujou docela často a nedávno spálily přední mlhovky pojistku, takže jsem se v tom hrabal a nic zvláštního okolo nenašel...

jinak díky za náměty...

Autor:  Dom [ 8.5.06, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

tento jev jsem vypozoroval po delší rychlé (>140km/h) jízdě na dálnici a myslím si že pokud tam máš normálně dost oleje a čidlo mazání je taky ok, tak je to způsobeno tím že je olej víc rozstříknutý po motoru a při náhlém vyřazení a jízdě na neutrál je ho u čidla krátkodobě nedostatek..

Autor:  Warman [ 9.5.06, 05:24 ]
Předmět příspěvku: 

Hmmm, tak tenhle postřeh si myslím, že je asi pravdivý...

Protože to bylo cca tři kilometry za dálnicí, kde jsem jel poměrně rychle, i když asi ne >140km/h, ale rychle to bylo...

Ještě k tomu padání těch otáček pod volnoběh, čím myslíte, že by to mohlo být?

Autor:  Dom [ 9.5.06, 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Warman píše:
Hmmm, tak tenhle postřeh si myslím, že je asi pravdivý...

Protože to bylo cca tři kilometry za dálnicí, kde jsem jel poměrně rychle, i když asi ne >140km/h, ale rychle to bylo...


rád jsem pomohl :-)

Autor:  solista [ 9.5.06, 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

já bych se toho nebál. Mě se to taky občas stává. Když to točim na vyšší otáčky (nad 4000) po delší dobu, tak mi při volnoběhu začne problikávat. A při plynu už zase ne. Takže to je v pohodě.

Autor:  ferrari [ 9.5.06, 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

Dom píše:
tento jev jsem vypozoroval po delší rychlé (>140km/h) jízdě na dálnici a myslím si že pokud tam máš normálně dost oleje a čidlo mazání je taky ok, tak je to způsobeno tím že je olej víc rozstříknutý po motoru a při náhlém vyřazení a jízdě na neutrál je ho u čidla krátkodobě nedostatek..


No, myslím, že sa to dá už aj uzavrieť, je to svätá pravda. Tiež sa mi raz stalo, že som kúpil škodovicu 120 tku, trocha som ju povytáčal (tak do 6000 ot) aj som asi 2 km isšiel tak asi 135 km/h (4 stup. prevodovka) a zrazu mi začala svietiť kontrolka mazania - pripomínam, že nielen pri voľnobehu, ale potom som zistil, že je v motore málo oleja == pri dlhšom behu motora vo vyšších otáčkach zostane ozaj ten olej rozstreknutý po motore = menej zostane pri olejovom čerpadle (ako správne povedal Dom).

Alebo by tu mohla byť aj iná príčina: vysokými otáčkami sa motor veľmi zohreje, stratí viskozitu == ďalej nemusím písať

Čo z toho všetkého vyplýva: Dávať veľký pozor na hladinu oleja v motore a možno sa držať skôr niekde pri maxime

Autor:  Warman [ 9.5.06, 16:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, to jo, já tam radši preventivně leju vždycky až po horní rysku oleje...pro jistotu, Fávu to nijak nevadí, takže lepší takhle.

Hm...no s tím zahříváním... myslím, že by to začalo svítit právě v těch vysokejch otáčkách a ne až po vyřazení... nebo ne?

Autor:  ferrari [ 9.5.06, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Warman píše:
Jasně, to jo, já tam radši preventivně leju vždycky až po horní rysku oleje...pro jistotu, Fávu to nijak nevadí, takže lepší takhle.

Hm...no s tím zahříváním... myslím, že by to začalo svítit právě v těch vysokejch otáčkách a ne až po vyřazení... nebo ne?


K zahrievaniu - neviem, isté je, že dlhšou jazdou pri vysokých otáčkach sa olej viac zahreje a určite stratí viskozitu. ale či to môže spôsobiť preblikávanie kontrolky na voľnobeh, neviem. Každopádne pri vysokých otáčkach je tlak oleja omnoho vyšší ako pri voľnobehu (myslím, že asi 5x), teda najprv sa musí vplyv na tlak oleja prejaviť pri voľnobehu. Keby sa rozsvietila kontrolka pri vysokých otáčkach, to by už bolo veľmi, veľmi zle.

Autor:  michalkatka [ 10.5.06, 10:53 ]
Předmět příspěvku: 

pri väčšom zaťažení motora sa olej viac zohreje a preto je redší preto v nízkych otáčkach môže kontrolka preblikávať, inak voľnobeh na Favorite by mal byť medzi 800-850ot. väčšina otáčkomerov na karburátorových favoritoch ukazuje tak 300-500ot. viac...

Autor:  Hedlinz [ 10.5.06, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

Na mym fáčku se taky občas rozsvítila kontrolka dobíjení, když sem sešlápnul spojku. To mi otáčky padali až pod 300 a někdy to chcíplo. Pak sem seřídil volnoběh a je to v pohodě.

Autor:  habakuk_cz [ 24.5.06, 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj lidicky, prestala mi svitit kontrolka mazani... nejdriv se rozsvitila jenom obcas, a ted uz vubec... kde by mohl bejt problem?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/