Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

zadřené turbo?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8013
Stránka 1 z 2

Autor:  cyz [ 15.12.07, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  zadřené turbo?

Včera jsem coby white van driver jel do jedné vesnice zvučit a white van se kterým jsem jel je Citroen Jumper 2,5TDi ale turbo jsem neslyšel ani při otáčkách kolem 3 000 a navíc auto jede o něco hůř než Avia a vůbec nejde za plynem (prostě když prošlápnu plyn až na podlahu tak se nic neděje a líně to začne zrychlovat) ale těch 120 po čase vytáhne a možná by dal víc. Mohlo by to být tím turbem nebo by se s tím nedalo vůbec jezdit?

Autor:  superflo [ 15.12.07, 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: zadřené turbo?

cyz píše:
Včera jsem coby white van driver jel do jedné vesnice zvučit a white van se kterým jsem jel je Citroen Jumper 2,5TDi ale turbo jsem neslyšel ani při otáčkách kolem 3 000 a navíc auto jede o něco hůř než Avia a vůbec nejde za plynem (prostě když prošlápnu plyn až na podlahu tak se nic neděje a líně to začne zrychlovat) ale těch 120 po čase vytáhne a možná by dal víc. Mohlo by to být tím turbem nebo by se s tím nedalo vůbec jezdit?


typoval by som to na to turbo.. ked ti ho nezapina ani pri 3000ot tak hladaj chybu v nom..
bez turba budes mat hladky diesel... ale s tym motorom tak jazdit vecne bez turba nemozes

Autor:  cyz [ 15.12.07, 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: zadřené turbo?

Tak ono se s tím takhle jezdí už nějaký ten pátek a dokud to bude jezdit tak se to řešit nebude, majitel na ty auta totálně kašle, takové věci jako kontrola oleje, vody, brzdové kapaliny apod. to ho vůbec nezajímá, takže jediné auto ve slušném stavu kde všechno funguje je Avia protože tu servisuju sám....jenom tak se ptám.

Autor:  Drak [ 15.12.07, 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Od toho turba ti vede gumová hadica do intercooleru, tak to nastartuj, zmáčkni tu hadicu a přidej plyn doplna, musí ti přetlak v hadici přetlačit ruku, nebo může taky být intercooler ruplej, nebo jinej potíž. Turbo při nepoškozeným výfuku vůbec nemusíš slyšet. Jezdit by se s tím moc dlouho nemělo, páč je tam nepoměr vzduch/nafta a ve válcích se tvoří spousta sazí, který pak hoří ve výfuku, v lepším případě se ti časem ucpe komín sazema, v horším se propálí a v nejhorším se podpálí ventil.

Autor:  cyz [ 15.12.07, 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Od toho turba ti vede gumová hadica do intercooleru, tak to nastartuj, zmáčkni tu hadicu a přidej plyn doplna, musí ti přetlak v hadici přetlačit ruku, nebo může taky být intercooler ruplej, nebo jinej potíž. Turbo při nepoškozeným výfuku vůbec nemusíš slyšet. Jezdit by se s tím moc dlouho nemělo, páč je tam nepoměr vzduch/nafta a ve válcích se tvoří spousta sazí, který pak hoří ve výfuku, v lepším případě se ti časem ucpe komín sazema, v horším se propálí a v nejhorším se podpálí ventil.


Tak podívat se na to můžu, říkáš že nemusí být slyšet ale to auto fakt nejede, vím jak má jezdit white van :D aby byl jínější než Avia a s nákladem nějakých 500kg se škrábal do kopce kde fávo roztáhnu klidně na 80 na 2ku 30?

Autor:  Drak [ 16.12.07, 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ten motor není zhnilej, to ti netvrdím, že je to v pořádku, jen ti řikám, že to nutně nemusí být zadřený turbo, může tam být cokoli a zadřený turbo by se projevilo rapidním mizením oleje a modrou clonou za autem, což bys poznal a stav, že se turbo zadře je hodně vzácnej, povětšinou se vymlátí lágry na vrtulkách a žere to olej, ale za celou dobu, co se tím živím viděl na tomto motoru turbo v prdeli jenom jednou, konkrétně na ivecu a to si řikalo kráválem o výměnu dobrý dva roky, než odešlo úplně.

Autor:  slovacek.milos [ 16.12.07, 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Od toho turba ti vede gumová hadica do intercooleru, tak to nastartuj, zmáčkni tu hadicu a přidej plyn doplna, musí ti přetlak v hadici přetlačit ruku, nebo může taky být intercooler ruplej, nebo jinej potíž. Turbo při nepoškozeným výfuku vůbec nemusíš slyšet. Jezdit by se s tím moc dlouho nemělo, páč je tam nepoměr vzduch/nafta a ve válcích se tvoří spousta sazí, který pak hoří ve výfuku, v lepším případě se ti časem ucpe komín sazema, v horším se propálí a v nejhorším se podpálí ventil.


draku a není to náhodou naopak že v té hadici musíš udělat třeba pusou podtlak a pak ti jede turbo na plný výkon? se mi zdá že jsem do toho čuměl a viděl jsem že ten podtlak ovládá ten spínač jak u koktávky 1.9 miloš

Autor:  cyz [ 16.12.07, 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Ten motor není zhnilej, to ti netvrdím, že je to v pořádku, jen ti řikám, že to nutně nemusí být zadřený turbo, může tam být cokoli a zadřený turbo by se projevilo rapidním mizením oleje a modrou clonou za autem, což bys poznal a stav, že se turbo zadře je hodně vzácnej, povětšinou se vymlátí lágry na vrtulkách a žere to olej, ale za celou dobu, co se tím živím viděl na tomto motoru turbo v prdeli jenom jednou, konkrétně na ivecu a to si řikalo kráválem o výměnu dobrý dva roky, než odešlo úplně.


Dík, tohle je přesně to co jsem potřeboval vědět. Modrá clona za autem není, olej to nepálí takže je to bůhví co.....to turbo mě napadlo kvůli tomu že ho neslyším. Jinak řešit to nebudu, moje to není a šéf auta vůbec neřeší (řekl bych že spoléhá na to že to dá k úhradě tomu komu se to pokazí), potom se strašně diví že se mu stávají věci toho typu jako že na Avii praskla brzdobá hadice přímo na STK :D

Autor:  slovacek.milos [ 16.12.07, 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

já ti řeknu čím víc je turbo slyšet tím lépe to jede, mám jednu ávii netahla a turbo slyšet nebylo po třikrát jsem měnil olej to moje supertubo a turbo hvízdá jak raketa a to chtěli dělat GO je to ta bílá před strážnicí ve fornaxu miloš

Autor:  Drak [ 16.12.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
draku a není to náhodou naopak že v té hadici musíš udělat třeba pusou podtlak a pak ti jede turbo na plný výkon? se mi zdá že jsem do toho čuměl a viděl jsem že ten podtlak ovládá ten spínač jak u koktávky 1.9 miloš

Mildo, v sání u turbo motoru je podtlak jedině na volnoběh, jinak okamžitě po přidání plynu u zatíženýho auta je tam přetlak, to co myslíš ty je redukční ventil na turbu, jak přetlak dosáhne nastavené hodnoty, tak klapka přepustí přetlak do výfuku.

slovacek.milos píše:
já ti řeknu čím víc je turbo slyšet tím lépe to jede, mám jednu ávii netahla a turbo slyšet nebylo po třikrát jsem měnil olej to moje supertubo a turbo hvízdá jak raketa a to chtěli dělat GO je to ta bílá před strážnicí ve fornaxu miloš

Toto slyším poprvé, u Avie je málo slyšitelný turbo normální jev, slyšet je až po poškození vlnovce na komínu, nebo hadice na sání, spíš tam měli ucpanou tu hadičku, co vede od sání k čerpadlu, ta řídí množství nafty v závislosti na přetlaku a jak je upchaná, tak to nejede.

Autor:  slovacek.milos [ 1.1.08, 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
slovacek.milos píše:
draku a není to náhodou naopak že v té hadici musíš udělat třeba pusou podtlak a pak ti jede turbo na plný výkon? se mi zdá že jsem do toho čuměl a viděl jsem že ten podtlak ovládá ten spínač jak u koktávky 1.9 miloš

Mildo, v sání u turbo motoru je podtlak jedině na volnoběh, jinak okamžitě po přidání plynu u zatíženýho auta je tam přetlak, to co myslíš ty je redukční ventil na turbu, jak přetlak dosáhne nastavené hodnoty, tak klapka přepustí přetlak do výfuku.

slovacek.milos píše:
já ti řeknu čím víc je turbo slyšet tím lépe to jede, mám jednu ávii netahla a turbo slyšet nebylo po třikrát jsem měnil olej to moje supertubo a turbo hvízdá jak raketa a to chtěli dělat GO je to ta bílá před strážnicí ve fornaxu miloš

Toto slyším poprvé, u Avie je málo slyšitelný turbo normální jev, slyšet je až po poškození vlnovce na komínu, nebo hadice na sání, spíš tam měli ucpanou tu hadičku, co vede od sání k čerpadlu, ta řídí množství nafty v závislosti na přetlaku a jak je upchaná, tak to nejede.


to slyšíš poprvé a asi i naposledy, to jsem přehnal prostě to turbo nebylo slyšet vůbec a motor netáhl, sehnal jsem si i odborníka a ten mi řekl co by chtěli je to nejslabší verze snad 70 kW, no po superturbu se motor rozjezdil a turbo je slyšet, samozřejmě ne jak u kýrovce, prostě ho vnímáš miloš

Autor:  Nakadah [ 4.1.08, 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Me se jednou stalo v Renaultu Megan 1.9 dTi, ze se pokazil nejaky prepousteci ventil stlaceneho vzduchu. Takovy valec
s motorkem. Auto se hodilo do nouzoveho rezimu, turbo sem neslysel a jelo to jen max 80kmh. Predjet Avii do kopce bylo nemozne. Nak

Autor:  Tachos [ 7.1.08, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím jak je to zrovna u tohoto Citroenu,ale chci jen zdělit své poznatky z aut,které opravuji já.Snad na každém turbu je podtlakový ventil od kterého vede hadička na elektropneumatický ventil.První věc při kontrole co dělám já je vyzkoušet pusou,jak říká Miloš těsnost tohoto ventilu a zda se i hýbe ovládací ramínko po celé své dráze jak má.Pak samozřejmě těsnost těch hrubých hadic,ale to se většinou projeví černým kouřem za autem a syčivým zvukem při akceleraci.No pak si vyzkouším vůli na vrtulkách v turbu a před dem. turba to profičím počítačem a hotovo.Rada když to chytne z ničeho nic plné točky chcípnout přes rychlost u automatu máš smůlu.Nepomůže ani vytažený klíček ze zápalka.Stalo se mi to kdysi a málem jsem se po....l . :lol:

Autor:  fatal [ 7.1.08, 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tachos píše:
Rada když to chytne z ničeho nic plné točky chcípnout přes rychlost u automatu máš smůlu.Nepomůže ani vytažený klíček ze zápalka.Stalo se mi to kdysi a málem jsem se po....l . :lol:


O tom jsem četl. Prý se přes vyběhané turbo pomalu hromadí olej v mezichladiči, když je ho tam dost, dostane se do motoru, ten ho začne spalovat a otáčky rostou. Prý je to pro motor smrtelné.

Jak rychle ty otáčky vyletěly? Přežil to motor?

Je možné tomu předejít třeba občasnou kontrolou mezichladiče, odpojením nějaké hadice a jeho vyprázdněním? (Možná je to blbá otázka, konstrukci a zapojení mezichladiče neznám, jen tuším, že je mezi turbem a sáním.)

Autor:  Tachos [ 7.1.08, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

ono to turbo prostě prdne a je to.Ten olej o kterém píšeš se dostává tak jak tak do motoru,ale při rychlém rozpadu turba si sám motor natáhne všechen olej z motoru do válců a pak to zpaluje pouze ten olej.Dělal jsem turbo na 2,5 tdi Audi nevylel jsem si olej z hadic a interkoleru,hodinku jsem ho nechal běžet a pak jsem to na místě trošku oroštoval,chytlo to ten cuc,stál jsem vedle auta z klíčkem v ruce a v trenclách jsem měl málem naděláno.Motor to naštěstí přežil.Teď odcházejí hodně turba na nových Oktávkách a Pasatech a to je pak radost to po opravě projíždět,než se vypálí olej z výfuku. :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/