|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
výměna těsnění pod hlavou
Autor |
Zpráva |
Beda
Příspěvky: 233 Bydliště: Úpice
|
výměna těsnění pod hlavou
řekne mě někdo na kolik Nm se dotahuje hlava na Favoritu 136 jeden říká že na 55 Nm a druhej že na 70 Nm tak jsem z toho jelen
|
27.12.07, 18:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: výměna těsnění pod hlavou
NE! To co píšeš jsou hodnoty pro litinové hlavy kde se to jednorázově dotáhne na 55Nm (někdo to dělá na 70) a potom za 1000km ještě jednou na stejný moment, litinové hlavy se dotahují nejdříve na malý utahovací moment a potom na větší a dělá se to jednorázově na víc dotažení. Přesné hodnoty se podívám a napíšu.
Edit: Takže fávo se dotahuje takto:
Nejprve všechny šrouby v daném pořadí na 17-20Nm. Potom ve stejném pořadí o 1/4 otáčky +/-5° a potom ještě jednou to samé. Nutno dodržet předepsané pořadí - tzn. dotažení proti směru hodinových ručiček (radši si někde sežeň obrázek kde je to znázorněné), jestli to uděláš špatně tak můžeš hlavu zkřivit a brzo ti shoří těsnění znovu.
Naposledy upravil cyz dne 27.12.07, 18:38, celkově upraveno 1
|
27.12.07, 18:35 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
jaj to by si daleko nezasiel....... liatinove hlavy sa tahaju na 55 Nm, sportove motory na viac, no hlinnik je nieco ine....
postup je lahky : vsetko sroby na 20 Nm a potom o 90 stupnov zatiahnut podla zatahovaciej schemy, a este raz 90 stup. (vysledny moment je okolo 100-105 Nm)
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
27.12.07, 18:35 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
inak už to robievam aj bez momenťáku, ale zapotím sa pri tom...
a ešte
http://michalkatka.szm.com//a15-5.PNG
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.12.07, 20:58 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
A vem si poradnej klacek ... ja to jednou dotahoval obyc imbusem a mel sem ruce vytahany jak vopicak ... az na zem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
27.12.07, 21:08 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Matthes píše: A vem si poradnej klacek ... ja to jednou dotahoval obyc imbusem a mel sem ruce vytahany jak vopicak ... az na zem
na obrázku to je vidieť, používam na to teleskopický kľúč na kola, je to dosť pevné, robusné a má to aj fajnovú ručku, však je to na tej fotke vidieť.
inak obyč imbus je na prd, jeden som ohol a druhý zlomil, potrebuješ na to profi orech do goly, hlavne pri povolovaní...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.12.07, 21:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
michalkatka píše: na obrázku to je vidieť, používam na to teleskopický kľúč na kola, je to dosť pevné, robusné a má to aj fajnovú ručku, však je to na tej fotke vidieť.
inak obyč imbus je na prd, jeden som ohol a druhý zlomil, potrebuješ na to profi orech do goly, hlavne pri povolovaní...
Jiste, tehda sem to nedelal doma, nybrz u nevybaveneho kamose ... A este rapid, neslo pouzit trubku na prodlouzeni imbusu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
27.12.07, 21:16 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Matthes: To musíš zabrat až upadneš do bezvědomí - to je ukazatem maximálního utahovacího momentu
|
28.12.07, 00:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 68 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|