Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
teploměr motoru Felicie 1,3 MPI https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=82 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jarda [ 27.1.06, 00:09 ] |
Předmět příspěvku: | teploměr motoru Felicie 1,3 MPI |
Dobrý den, u mojí Felicie mi špatně ukazuje teploměr motoru. Ručička se nedopracuje ani k 70°C, ačkoliv jsem již měnil několik termostatů. Nyní i auto topí, takže to termostat nebude. Nevím, zda mám měnit nejdřív čidlo a pak teploměr. Nevíte někdo, jak by se dalo to teplotní čidlo proměřit? Resp. jaký odpor by mělo mít při jaké teplotě? Děkuji za radu. Jarda |
Autor: | Peter50kw [ 27.1.06, 08:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: teploměr motoru Felicie 1,3 MPI |
Jarda píše: Dobrý den, u mojí Felicie mi špatně ukazuje teploměr motoru. Ručička se nedopracuje ani k 70°C, ačkoliv jsem již měnil několik termostatů. Nyní i auto topí, takže to termostat nebude. Nevím, zda mám měnit nejdřív čidlo a pak teploměr. Nevíte někdo, jak by se dalo to teplotní čidlo proměřit? Resp. jaký odpor by mělo mít při jaké teplotě? Děkuji za radu. Jarda |
Autor: | Návštěvník [ 28.1.06, 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
O.K. Děkuji. V pondělí teda zkusím to čidlo teploty koupit a domluvit eventuelní výměnu za teploměr. Jinak by snad chod motoru ovlivňovat nemělo, to čidlo je čtyřpinové, tuším tedy že bude dvouodporové a jeden odpor na teploměr a druhý na ECU. Ale nejsem vševěd U jiných vozů se uvádí odpor čidla třeba při -10°C, 0°C a +20°C. Ale v knížkách o Feldě jsem toto nenašel Tak ještě jednou děkuji Jarda |
Autor: | vopaje [ 31.1.06, 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud jsi pochodil a závadu odstranil - tak supr.Ale tuto závadu jsem měl i já nedávno.A byl to zaseklej termostat. |
Autor: | Mirek [ 1.2.06, 12:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevíte někdo náhodou jaká je teplota motoru fel. 1,3MPi teď v zimním období? Mě ukazuje kolem 80°. |
Autor: | Jiří Čech [ 1.2.06, 14:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mirek píše: Nevíte někdo náhodou jaká je teplota motoru fel. 1,3MPi teď v zimním období? Mě ukazuje kolem 80°. Víme - úplně stejná, jako v létě. Jesli máš tak málo, vyměň termostat, nebo zkontroluj skutečnou teplotu chemickým teploměrem. Pokud naměříš teplotu vyšší, než je na budíku, je vadné čidlo, nebo budík... |
Autor: | bobeš [ 8.2.06, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě to fel 1.3 MPI dělal teploměr to samý. Teplota sotva 70°. Bylo to termostatem. Starý byl v pořádku,těsnil ,otvíral.Zkusil jsem od jiného výrobce a hned to o 15° lepší. Ani jeden termostat ale nebyl, myslím, originál stály okolo 600,-. Jinak ty termostaty moc nevydrží. Praskne mi vždycky ten plast co drží tu pružinu. Čidlo by se dalo vyzkoušet tak,že necháte auto běžet na volnoběh a časem se teploměr musí zvednout. A až se rozeběhne větrák tak by tam už kolem 100 mělo být. |
Autor: | vopaje [ 8.2.06, 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dozvěděl jsem se,že na Felicii se dá sehnat jen to plastové víko a do něho Favoriťácký termostat.Cena do 400,-Kč.Napište zda má někdo s touto repasí zkušenosti.Dík-čus |
Autor: | Návštěvník [ 19.2.06, 01:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten termostat i s domečkem jsem koupil jako originální náhradní díl za 360 Kč v Praze na Proseku tuším Autoštangl??? Jinak mi nabízely všude jen termostat bez domečku za cca 500 Kč neoriginál Motorad nebo s domečkem přes 600 Kč. Vyzkoušel jsem tři a vždy buď odešly do měsíce nebo rovnou otvíraly brzy. Teprve ten orig. za 360 mi ohřeje motor tak, aby dobře topil. Ale teploměr stejně neukazuje, max. vyleze na kraj pole. Prostě zlobí. Jarda |
Autor: | vopaje [ 19.2.06, 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík za radu a ušetřené peníze.Takže jak už tady několikrát zaznělo ,,kupovat originál,, .Co se týče toho teploměru,tak tak to může být plno ,,špeku,,-od budíku,snímáč atd. Ale prvně bych zkontroloval ukostření.Tyto čidla mají kostru podle roku výroby na různých místech. / -převodovka-do listop.95, -na hlavě válcu.-od 95, - MPI-kabelov.svazku ŘJ./ Možná to pomůže, je to kontrola na malou chvilku a může být po problému. Ještě jednou dík a čus |
Autor: | uzivatel6328 [ 15.7.09, 12:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Téma „teplota motoru, čidlo, termostat“ není sice mým hobby, ale musel jsem se mu věnovat, tak zde jsou mé zkušenosti (Š Fel. 1.3 MPi): Od určité chvíle jsem si začal všímat, že teploměr motoru ukazuje málo. Měření infrateploměrem potvrdilo max. 70 C (letní provoz). Po demontáži termostatu jsem tento našel úplně rozsypaný – prasklé plastové očko třmínku pružiny. Koupil jsem náhradní díl (víko skříně s termostatem) a bez kontroly namontoval. Výsledek záporný: teplota max. 70 C a chladič se začne zahřívat ihned po startu studeného motoru. Po značném zklamání jsem se pustil do kontroly čidla teploty (4-pinové žluté). Oba termistory byly funkční, ale izolace mezi nimi byla porušená (< 0.5 M). Vyměnil jsem za nové (jen pro jistotu při měření) – na údaji teploměru se nic nezměnilo. Dále jsem se důkladněji podíval na oba termostaty; nový, který nikdy nefungoval a starý, který kdysi fungoval dobře. Starý termostat má plastový talíř s gumovým kroužkem na obvodu, do sedla dosedal zcela těsně. Nový termostat má kovový talíř, do sedla nedosedá (jednoduchý test: přes studený termostat lze volně foukat). Při reklamaci v prodejně jsem neuspěl – funkčnost musí posoudit specialisté a potřebují celu zákonnou lhůtu 1 měsíc. Jako řešení nabídli prodej dalšího kusu za 233,- Kč, ten však fungoval stejně, proto jsem jej nekoupil. Jezdím nyní s opraveným starým termostatem (třmínek pružiny jsem provrtat a v místě bývalého plastového třmínku přišrouboval), funguje to výborně a čekám na výsledek reklamace. Velmi bych uvítal radu, kde sehnat funkční termostat (nemusel by stát 1000 Kč), řada předchozích diskusních příspěvků naznačuje, že jde o běžný problém. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |