vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení
Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení
Zajímala by mě jedna věc - konkrétně třeba u motoru ve Fávu, jak velký vliv má použitý olej na odolnost motoru proti vytáčení do vysokých otáček, jaký je rozdíl např. mezi levnějším 15W40 a značkovým 10W40 (samozřejmě vždy za provozní teploty motoru a olej pravidelně měněný). Vím co zhruba říká teorie, ale docela by mě zajímalo jak je to v praxi, jestli má na to ten olej velký vliv nebo jestli je to dané spíš konstrukcí motoru a použitými materiály.
|
22.2.08, 00:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
aj z 15w40 z Lidla tocime do zavratnych vysin.... je to dane konstrukciou motora
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
22.2.08, 00:33 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej
ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne?
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
22.2.08, 00:36 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
takže říkáš že to jak praví teorie že olej s vyšší viskozitou vytvoří film s větší odolností proti tlaku a tím pádem to víc vydrží má v praxi zanedbatelný vliv?
Edit: Kachnis: Tyhle faktory jako zajetí a opotřebení motoru jsem právě moc na mysli neměl, beru to spíš jako 2 motory stejného typu, stejně zajeté a stejně opotřbené (vím že v praxi je to takřka nemožné). Btw. tys někdy viděl Favorita se 4kvaltem?
|
22.2.08, 00:39 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
myslim ze dulezita je pravidelna vymena...tata najezdil se 120kou 145000 bez zasahu do motoru na M6 AD(i tesneni pod hlavou bylo puvodni) a motor v 95000 mel tlaky jak po GO a v tech 140 az na rozvody frcel pekne a to i ten zivot odmakal, tahal privesy na Balt a tak.. je to o udrzbe..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
22.2.08, 00:43 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
22.2.08, 06:56 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Co jsou to ty čtverce?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.2.08, 09:42 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Nepér píše: Co jsou to ty čtverce?
Poměr zdvih k vrtání.
|
22.2.08, 09:53 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ok, ok, už to vim, díky.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.2.08, 09:54 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Drak píše: Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst.
Tak neberme takové extrémy berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení.
|
22.2.08, 11:39 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To jsou normální provozní otáčky pro HTP
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.2.08, 14:19 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
kachnis píše: zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne?
Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.2.08, 14:27 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
ferrari píše: kachnis píše: zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne? Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q...
On naráží na jednoho člověka od nich, kdesi to tady popisoval.
|
22.2.08, 17:35 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
cyz píše: Tak neberme takové extrémy berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení.
Zas takovej extrém to není, co třetí motor má po demontáži hlavy aspoň na jednom válcu obtisklej ventil a třeba u majitelů, kteří by ho v životě nevytočili nad 4000 a používají různý oleje, po jedné stránce to je motor držák, co přežije 300.000 - 400.000 km ale po druhé stránce při sportovnějším zacházení nepřežije 200.000 km
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
22.2.08, 17:45 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Ty oba oleje mají ale při provozní teplotě stejnou viskozitu!
|
22.2.08, 23:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|