Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

zkušenosti s polosyntetikou a syntetikou,úprava novýho motor
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8299
Stránka 1 z 1

Autor:  florisimo [ 5.1.08, 14:13 ]
Předmět příspěvku:  zkušenosti s polosyntetikou a syntetikou,úprava novýho motor

Chtěl bych se zeptat. Má cenu(vyplatí se) dávat tyhle drahý oleje do Favorita(čerstvě zajetý), projeví se to na menší spotřebě, hlučnosti, kultivovanosti chodu...??
Pak se chci zeptat, jak se dá snížit hlava motoru? Mám motor po důchodci s 15tis km, motor 781.135 a než ho vyměním za ten starej, rád bych ho nějak "vylepšil" Jinak jezdím na LPG a doma nějaký to nářadíčko mám. Pište mi jen úpravy, který jsu sám doma schopen udělat, nebo někde za pár stovek. Děkuji za cenné rady :)

Autor:  cyz [ 5.1.08, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: zkušenosti s polosyntetikou a syntetikou,úprava novýho m

Olej do Favorita je nejlepší polosyntetika (od výrobce tam byla) syntetika není pro tyhle motory doporučená. Já dávám Mobil Super S 10W40 ale pro LPG se tuším musí dávat jiné oleje (nevím LPG jde mimo mě). Že by olej měl zásadní vliv na výkon motoru hlučnost a vibrace to zas ne, nějaké rozdíly tam jsou ale nijak zásadní, ale motor víc vydrží a pokud tam máš lehkoběžný olej trochu líp chodí a líp se startuje (ale možná se mi to jenom zdá). Na úpravy za několik stovek doma na koleně se vykašli, pokud nejsi odborník na motory tak ten motor akorát rozrýpeš, začne se kazit a stejně z něho víc výkonu nedostaneš. Z těch jednoduchých úprav co se dají udělat doma tak je to vyleštění kanálů v hlavě a slícování svodů (na netu je na to spousta návorů ale prý je na tom asi 40h práce v domácích podmínkách) snižování hlavy nedělej, spíš je lepší do 135ky dát písty ze 136, jenže tam už se musí přehodit i vačka a taky je to dost práce. Z Favorita stejně závoďák neuděláš (resp. uděláš ale nebude to pro normálníježdění)

Autor:  CROWACK [ 5.1.08, 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych se přidržel specifikací výrobce, pokud doporučuje polosyntetiku, nechal bych polosyntetiku, maximálně nějakou hodně kvaltní, spíš bych se soustředil na včasnou výměnu oleje, preventivně i dřív, nejpozděj po roce provozu...motor ti to oplatí...rozhodně ne syntetiku, moc řídkej olej ti kromě jinýho udělá to že bude velice rychle sežrán a budeš muset dolívat...a na lpg doporučuju pro životnost motoru studený starty praktikovat na benzín a až po lehkém prohřátí motoru přepnout na plyn...

Autor:  DRYVER [ 5.1.08, 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavu v domacich podminkach nesnizis!! Kdyz to das firme aby ti ju zrepasla, zarovnala(snizila) tak te to vyjde na 1000 kc pak pocitej pracu za sundani a zpetne montaze hlavy, tesneni pod hlavu 100 kc + dalsi naklady. Radis si za ty prachy kup plnou nadrz a pojezi par kilometru :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/