Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.1.08, 16:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.1.08, 16:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Matthes píše: Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh
No vidíšto...ten zmetek Le mě nenapadl...to asi byla řeč o něm.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.1.08, 16:06 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
gokralik píše: Matthes píše: Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh No vidíšto...ten zmetek Le mě nenapadl...to asi byla řeč o něm.
nejspíš ano... Lekr má jen elektromagnetický ventil volnoběhu a termoventil sytiče případně topné tělísko sytiče... to je tak celá elektrika na Lekru... ecotronik má těch blbostí daleko víc jako momentový motor atd...
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
21.1.08, 16:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
gokralik píše: Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?
třeba to tak je, ale u lekru těžko, jedině než tam nateče nějaký proud miloš
|
21.1.08, 17:03 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
nejake favo karburatory maju elektricke vyhrievanie bimetaloveho sytica......
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
21.1.08, 18:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Gemini píše: nejake favo karburatory maju elektricke vyhrievanie bimetaloveho sytica......
všetky Favo Lekry a Pierburgy...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.1.08, 19:06 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
a elektromagneticky ventil volnobehu, ci take nieco nie? lebo ked mas ten kable odpojeny dochne ti na volnobeh motor
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
21.1.08, 19:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
deekay píše: a elektromagneticky ventil volnobehu, ci take nieco nie? lebo ked mas ten kable odpojeny dochne ti na volnobeh motor
aj pri bimetale sytiča je taká špirálka, je to predhrev, kôli štartovaniu (ale nie teploty, ale otvorenia klapky)... tesne po naštartovaní by si mal mať otáčky cca 1500 - 2000 do 30sek (kým sa nahreje bimetal od špirálky) by mali klesnúť na 1000 - 1200 a po zohriatí motora na 60 - 70° by mal sytič vypnúť úplne.... inak je umenie to takto nastaviť....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.1.08, 19:13 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ak ti to náhodou nefunguje tak studený motor bez plynu natočíš dosť ťažko, ale ľahšie s pridaným plynom....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.1.08, 19:14 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
michalkatka píše: ak ti to náhodou nefunguje tak studený motor bez plynu natočíš dosť ťažko, ale ľahšie s pridaným plynom....
nemáš pravdu... spirála ti tak brzo teplotu kapaliny respektive bimetalu neovlivní... topná spirála je tam kvůli rychlejšímu prohřátí bimetalu ne kvůli startování... práce sytiče kdy po nastartování naběhne na 2200 otáček a po prošlápnutí plynu se sníží na 1200 je prací nuceného otevírání (objemového ovladače a termoventilu) kdy několik vteřin po startu kdy se nahřeje termoventil a uzavře obtok vzduchu začne na objemový ovladač působit plný podtlak a ten začne tlačit na páčku nuceného otevírání která je pružinkami spojená se stupňovitou vačkou... proto se ti otáčky sníží po prošlápnutí plynu kdy musíš stavěcí šroub zvýšeného volnoběhu uvolnit aby objemový ovladač mohl vykonat svoji práci.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
21.1.08, 20:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
inak máš pravdu, všetko tam súvisí, ale tá špirálka je tam kôli rýchlešej odozve na zohrievanie, preto tie otáčky po prešľanutí padnú, pretože sa začne zohrievať vzduch ktorý je okolo toho bimetalu, zohrieva to približne o 10° vyžšie ako je teplota vody a toho telesa, ale nie v celom spektre zohrievania... iba za studena...
inak Pierburgy 2E3 sú jedny najdokonalejších, ale aj najzližitejších karburátorov, potom sa zastavil ich vývoj nakoľko nasledovalo vstrekovanie kôli emisiám...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.1.08, 21:32 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
michalkatka píše: inak máš pravdu, všetko tam súvisí, ale tá špirálka je tam kôli rýchlešej odozve na zohrievanie, preto tie otáčky po prešľanutí padnú, pretože sa začne zohrievať vzduch ktorý je okolo toho bimetalu, zohrieva to približne o 10° vyžšie ako je teplota vody a toho telesa, ale nie v celom spektre zohrievania... iba za studena...
inak Pierburgy 2E3 sú jedny najdokonalejších, ale aj najzližitejších karburátorov, potom sa zastavil ich vývoj nakoľko nasledovalo vstrekovanie kôli emisiám...
jj ale tak složité zase nejsou jde jen o to je pochopit
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
21.1.08, 21:33 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
gokralik píše: Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?
Pokud se ti to zdá jako blaf,máš pravdu a té se drž.....
|
21.1.08, 21:36 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
jak tak pocuvam, musim zaklopat, mne to funguje perfektne zatial presne ako opisujete
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
21.1.08, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|