Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 18:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Karburátor Favorit. Fakta a fikce. 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.1.08, 16:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


21.1.08, 16:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Matthes píše:
Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh :)


No vidíšto...ten zmetek Le mě nenapadl...to asi byla řeč o něm. :oops:

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.1.08, 16:06
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
gokralik píše:
Matthes píše:
Nemyslis ekotronika? LEKR se mi tu vali a zadny spesl vehementy nevidim. Na eletriku je sytic, pak dalsi cernej bazmek na sytic, ventil na volnobeh :)


No vidíšto...ten zmetek Le mě nenapadl...to asi byla řeč o něm. :oops:


nejspíš ano... Lekr má jen elektromagnetický ventil volnoběhu a termoventil sytiče případně topné tělísko sytiče... to je tak celá elektrika na Lekru... ecotronik má těch blbostí daleko víc jako momentový motor atd...

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


21.1.08, 16:51
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
gokralik píše:
Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?


třeba to tak je, ale u lekru těžko, jedině než tam nateče nějaký proud miloš


21.1.08, 17:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
nejake favo karburatory maju elektricke vyhrievanie bimetaloveho sytica......

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


21.1.08, 18:31
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Gemini píše:
nejake favo karburatory maju elektricke vyhrievanie bimetaloveho sytica......


všetky Favo Lekry a Pierburgy...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.08, 19:06
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
a elektromagneticky ventil volnobehu, ci take nieco nie? lebo ked mas ten kable odpojeny dochne ti na volnobeh motor :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


21.1.08, 19:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
deekay píše:
a elektromagneticky ventil volnobehu, ci take nieco nie? lebo ked mas ten kable odpojeny dochne ti na volnobeh motor :D


aj pri bimetale sytiča je taká špirálka, je to predhrev, kôli štartovaniu (ale nie teploty, ale otvorenia klapky)... tesne po naštartovaní by si mal mať otáčky cca 1500 - 2000 do 30sek (kým sa nahreje bimetal od špirálky) by mali klesnúť na 1000 - 1200 a po zohriatí motora na 60 - 70° by mal sytič vypnúť úplne.... inak je umenie to takto nastaviť.... :shock:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.08, 19:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ak ti to náhodou nefunguje tak studený motor bez plynu natočíš dosť ťažko, ale ľahšie s pridaným plynom....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.08, 19:14
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
michalkatka píše:
ak ti to náhodou nefunguje tak studený motor bez plynu natočíš dosť ťažko, ale ľahšie s pridaným plynom....


nemáš pravdu... spirála ti tak brzo teplotu kapaliny respektive bimetalu neovlivní... topná spirála je tam kvůli rychlejšímu prohřátí bimetalu ne kvůli startování... práce sytiče kdy po nastartování naběhne na 2200 otáček a po prošlápnutí plynu se sníží na 1200 je prací nuceného otevírání (objemového ovladače a termoventilu) kdy několik vteřin po startu kdy se nahřeje termoventil a uzavře obtok vzduchu začne na objemový ovladač působit plný podtlak a ten začne tlačit na páčku nuceného otevírání která je pružinkami spojená se stupňovitou vačkou... proto se ti otáčky sníží po prošlápnutí plynu kdy musíš stavěcí šroub zvýšeného volnoběhu uvolnit aby objemový ovladač mohl vykonat svoji práci. :wink:

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


21.1.08, 20:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
inak máš pravdu, všetko tam súvisí, ale tá špirálka je tam kôli rýchlešej odozve na zohrievanie, preto tie otáčky po prešľanutí padnú, pretože sa začne zohrievať vzduch ktorý je okolo toho bimetalu, zohrieva to približne o 10° vyžšie ako je teplota vody a toho telesa, ale nie v celom spektre zohrievania... iba za studena...

inak Pierburgy 2E3 sú jedny najdokonalejších, ale aj najzližitejších karburátorov, potom sa zastavil ich vývoj nakoľko nasledovalo vstrekovanie kôli emisiám...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.08, 21:32
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
michalkatka píše:
inak máš pravdu, všetko tam súvisí, ale tá špirálka je tam kôli rýchlešej odozve na zohrievanie, preto tie otáčky po prešľanutí padnú, pretože sa začne zohrievať vzduch ktorý je okolo toho bimetalu, zohrieva to približne o 10° vyžšie ako je teplota vody a toho telesa, ale nie v celom spektre zohrievania... iba za studena...

inak Pierburgy 2E3 sú jedny najdokonalejších, ale aj najzližitejších karburátorov, potom sa zastavil ich vývoj nakoľko nasledovalo vstrekovanie kôli emisiám...


jj ale tak složité zase nejsou jde jen o to je pochopit :wink:

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


21.1.08, 21:33
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek Re: Karburátor Favorit. Fakta a fikce.
gokralik píše:
Tak jsem se někde dočetl (už nevím kde a kdy) že na karburátoru je nějaké speciální elektrické zařízení, které při otočení klíčku jaksi něco pošteluje. Proto se má klíček nechat v zapnutém zapalování aspoň chvíli než se začne startovat, že je ten start potom lepší....nevím, zdá se mi to jako blaf, ale co když je na tom něco pravdy?


Pokud se ti to zdá jako blaf,máš pravdu a té se drž..... :D :wink:


21.1.08, 21:36
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
jak tak pocuvam, musim zaklopat, mne to funguje perfektne zatial ;) presne ako opisujete

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


21.1.08, 21:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz