zapalko favorit - napětí snímače
Autor |
Zpráva |
adas
Příspěvky: 24
|
zapalko favorit - napětí snímače
Ahoj, neví někdo jaké je napětí leze z indukčního snímače u favorita při startování? Dočetl jsem se že tam může být až 300V, ale mě jde o to kolik nejméně je třeba k správné funkci toho elektronického spínače. Lze do elektronického spínače pouštět pouze tepavé napětí (žádná záporná perioda)? děkuji
|
17.12.07, 11:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: zapalko favorit - napětí snímače
adas píše: Ahoj, neví někdo jaké je napětí leze z indukčního snímače u favorita při startování? Dočetl jsem se že tam může být až 300V, ale mě jde o to kolik nejméně je třeba k správné funkci toho elektronického spínače. Lze do elektronického spínače pouštět pouze tepavé napětí (žádná záporná perioda)? děkuji
a co to prosímtě je ten indukční snímač to řešíš rozdělovač nebo co? miloš
|
17.12.07, 19:28 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
kurňa taky na to čumím jako bych tady byl poprvé
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.12.07, 19:29 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Těch 300V tam může být, ale tipoval bych to asi až při vyšších otáčkách. Nicméně první obvod v ETZ, je domnívám se nějaký omezovač se zenerkou, takže ETZ takové napětí potřebovat nebude. Myslím, že by ji mělo stačit i napětí jen jedné polarity. Co s tím vymýšlíš?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
17.12.07, 20:10 |
|
|
adas
Příspěvky: 24
|
jasně v rozdělovači je indukční snímač, možná se tomu tady řiká alternátor, nebo tak, já nevim. Jinak zamejšlim to dát do dvoutaktní motorky a tak musim řešit nějáký snímač, přemýšlím nad optickým bezkontaktem a signálem by bylo jen 12V do etz, proto se ptám
|
17.12.07, 20:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Možná by bylo lepší postavit to komplet než laborovat co do toho pouštět. Navíc co je vhodný pro auto, nemusí být vhodný pro 2T. Myslím, že bys na internetu našel spoustu zapojení. Pokud chceš opravdu použít ETZ, tak ji otevři a nakresli schéma alespoň vstupní části, potom můžeme vymýšlet dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
17.12.07, 20:55 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
adas píše: jasně v rozdělovači je indukční snímač, možná se tomu tady řiká alternátor, nebo tak, já nevim. Jinak zamejšlim to dát do dvoutaktní motorky a tak musim řešit nějáký snímač, přemýšlím nad optickým bezkontaktem a signálem by bylo jen 12V do etz, proto se ptám
Záleží na tom co je to za motorku.....300V je to na autě, ale na většine motorek točíš trochu víc otáček. Optickým snímačem bych to neřešil, co vím od lidí kteří to zkoušeli je to dost nespolehlivé, já jsem to nikdy nezkoušel ale co jsem slyšel tak se to nedá dost dobře utěsnit a trpí to na prach a nečistoty. Já bych spíš šel cestou použítí elektroniky z jiné motorky, např. z MZ nebo Simsona. Kdybys tam dával tohle tak by bylo nejjednodušší použít fakt ETZ z Fáva ale to je nastavené na 12V a nevím co by to udělalo na 6V. A na konstrukci vlastního obvodu zapalování bych se vykašlal, pokud nejsi opravdový znalec konstrukce el. obvodů tak se ti to bude kazit a bude trvat dost dlouho než to odladíš.
|
17.12.07, 21:49 |
|
|
adas
Příspěvky: 24
|
Právě že s jinejma konstrukcema co sou na netu zcela zpokojenej nejsem, mám tyristorové zapalování a ačkoli je vše dle návodu, tak funguje jako omezovač otček (resp s kladívkem vytočím o 400 ot. méňě). Jinak mám postavené zapalování co je tady pod názvem tuším "elektronické optozapalování pro š742" ale to má při použití favoritové cívky velkou spotřebu. A tu cívku tam zase chci mít z hlediska kvalitní jiskry v otáčkách -> jako schůdné řešení se jeví nacpat tam prostě fa cívku, etz a přibastlit k tomu snímač - proto se ptám na to jaké by mohlo stačit napětí, nakonec to prostě zkusím a maximálně se mi podaří etz odpravit. ahoj
|
17.12.07, 23:10 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Pokud to chceš na dvoutak tak co si pamatuju z doby mého učení tak třeba na ČZ175 se dávalo zapalování komplet z babety makalo to jak švýcary, jinak co mám osobně vyzkoušené tak sice nevím co je pro tebe omezující otáčky ale simsonové zapalování zvládlo zaručeně 9000rpm
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.12.07, 23:44 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Adas: Mohl by jsi to trochu víc konkretizovat? Aspoň co je to za motorku a jaké si představuješ otáčky....jak říká Kristensen, zapalování se Simsona to jistí (k tomu babťáckému se vyjadřovat nebudu, na základě zkušeností všechno co má něco společného s tímto strojem obcházím žirokým obloukem). Jak jsem ti psal - zapalování z Favorita je na 12V - když to dáš na 6V tak to bude blbě pálit takže bys musel celou motorku předělat na 12V.
Kristensen: Jako fichtl s dobře seřízeným kladívkovým zapalováním těch 8tis. točil taky
|
18.12.07, 09:39 |
|
|
adas
Příspěvky: 24
|
právě že já si s fichtlem hraju, 12V do toho dostanu v tom nejni až takovej problém. Jestli simsoňácký zapalko opravdu kvalitně upálí 9t. moc nevěřím, ale to není podstatné, němce tam cpát nebudu. K babetě - její zapalko funguje jako omezovač - ve vysokých otáčkách je tvar signálu takový a že nechává tyristor otevřený déle než je nutno a nedochází ke kvalitnímu naplnění cívky. Moje představa je jiskra jistá do 11t. počítám že víc jak 10,5 točit nebudu. 11 odpovídá 5,5 na čtyřválcovým čtyřtaktu, což zapalování na favoritu zaručeně kvalitně upálí. Navíc podle toho co sem se dočetl omezuje řídí dobu plnění cívky, takže nedochází ke zbytečnám ztrátám energie, což celkem podstatné jak na motorce s malým výkonem altiku, nebo pokud bych tam nakonec měl na zapalko jen baterku. Další věc je- pokud použiju sériové etz, mám celkem jistotu že na této části zapalování nic neodejde. Zavěrem - Pionýr je můj koníček asi jako pro hromadu lidí tady stará škodověnka i když by si mohli koupit lepší vůz. Samozřejmě neočekávám závratné zvýšení výkonu (změna bude možná nepatrná), ale chci mít jistotu, že zapalování mě prostě v dalšíhc úpravách neomezuje.
|
18.12.07, 13:24 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
cyz píše: Kristensen: Jako fichtl s dobře seřízeným kladívkovým zapalováním těch 8tis. točil taky
točil a mě točí a vim o jednom co s kladívkama točil 12 500
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
18.12.07, 15:20 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
No tak 11 000 otáček na fichtla - to by mě zajímalo kolik hodin provozu ten motor může vydržet.....těch 12V z fichtla dostaneš poměrně jednodušše pokud tam bude původní magneto - prostě použiješ cívky ze staršího typu (6V 20W pro přední světlo a dáš je do série, ale musíš to napětí usměrnit a stabilizovat abys tam mohl dát to favoriťácké zapalování. Ale popravdě nevím co při těch otáčkách udělá.
|
18.12.07, 15:29 |
|
|
adas
Příspěvky: 24
|
Myslim se že 1500km by vyrdžet ten motor moh. Známej z vedlejší obce 12500 s kladívkama roztočil na bateriovém zapalku, ale měl je nějáký odlehčovaný a já nevim co, prostě tam chci to fáčko a zkusím to, jen jsem se tady ptal kvůli tomu signálu, kdyby někdo třeba věděl. S těma 12V to tak nějak chci udělat, ještě musím proměřit kolik to dává při jakým zatížení v otáčkách, ale nejspíš to bude tak jak řikáš dvě cívky do série usměrněné a stabilizované.
|
18.12.07, 15:48 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
adas píše: Myslim se že 1500km by vyrdžet ten motor moh. Známej z vedlejší obce 12500 s kladívkama roztočil na bateriovém zapalku, ale měl je nějáký odlehčovaný a já nevim co, prostě tam chci to fáčko a zkusím to, jen jsem se tady ptal kvůli tomu signálu, kdyby někdo třeba věděl. S těma 12V to tak nějak chci udělat, ještě musím proměřit kolik to dává při jakým zatížení v otáčkách, ale nejspíš to bude tak jak řikáš dvě cívky do série usměrněné a stabilizované.
Při plné zátěži se ti napětí moc měnit nebude, spíš frekvence. Ten generátor z rozdělovače ti při těch tvých 11 000 otáčkách bude dávat naprázdno o dost víc než těch 300V co je na fávu tak pozor aby to vydrželo zapalování....nejspíš by to šlo srazit nějakým předřadným odporem, nebo možná paralelním (připojit ho tam jako stálou zátěž) ale to už by asi chtělo trochu počtů
|
18.12.07, 17:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|