Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

motor 130 do 105
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8435
Stránka 1 z 2

Autor:  krf [ 12.1.08, 15:20 ]
Předmět příspěvku:  motor 130 do 105

zdravim Vas, jde legistativne dát motor 130 z rapida do š 105 ? vyjádření o záměne motorů ze škodovky mam stažené, ale nikde jsem nenašl označení typů tech motorů. dik

Autor:  Martin 007 [ 12.1.08, 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Přestavbu ze 742.10 - 105ka na 742.13 - 130ka ti povolí, ale musíš překopat celý auto...4pístový brzdy, zadní vlečená náprava, hřebenový řízení, samozřejmě k nápravě 5q suchá převodovka atd...dost pakárna, ale někdo to dělá...

Jednodušší je přerazit číslo..130ka se od 105ky zase tak moc neodlišuje...

Autor:  cyz [ 12.1.08, 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 130 do 105

Tak v první řadě máš problém že ty povolené úpravy už neplatí, Škodovka od 1.1.2008 ukončila podporu řady 105-136, Favoritů a Formanů a nadále se zabývá jenom VW strojema

Autor:  Martin 007 [ 12.1.08, 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor 130 do 105

cyz píše:
Tak v první řadě máš problém že ty povolené úpravy už neplatí, Škodovka od 1.1.2008 ukončila podporu řady 105-136, Favoritů a Formanů a nadále se zabývá jenom VW strojema


Ale to neznamená, že konkrétní úřad na DI nemůže použít poslední aktualizované vydání výrobce...prostě se zeptat jak to je ted už no...jinak říkám...přerazit číslo a neřešit...už dneska nikdo nepozná neřeší...

Autor:  Vít [ 12.1.08, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

On někdo napsal, že se zrušují stará povolení? pokud vím, tak ne. Tedy platí. Jen už nebude dokola psáno to samé, stejně už se na tom nic nemění.

Autor:  elegant [ 12.1.08, 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

Ono je to tak, že teraz to závisi iba na DI, či schvália alebo nie. Podľa x ľudí, čo to skúšali, tak sa stretli s veľkou neochotou.

Autor:  bosator [ 13.1.08, 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych to rozhodně nijak složitě a papírově neřešil. Pokud budeš mít na 130 motoru důvěryhodně vypadající 105číslo, nejlépe to které máš v techničku a 130 karburator, na 99% si toho nikdo nevšimne ani na STK.Origo 130motor má, na pohled, 2 menší odlišnosti, a trochu mohutnější zvuk, kterých si laik vůbec nevšimne a na stk tyhle starý auta už tak důkladně neřešej.

Autor:  krf [ 13.1.08, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

martin 007 diky
bosar... jo, ale neco se stane (nehoda a tak) a majitel se muze jit klouzat... na tohe sou svine, mam svy zkušenosti, STK neřešim, mam kontakty

Autor:  Martin 007 [ 13.1.08, 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

krf píše:
martin 007 diky
bosar... jo, ale neco se stane (nehoda a tak) a majitel se muze jit klouzat... na tohe sou svine, mam svy zkušenosti, STK neřešim, mam kontakty


Njn nehoda...ale zase takle, řikám jak dáš na 105kovou převodovku a brzdy 130ku motor, tak nebudeš jezdit pomalu a na spotřebu, protože ten motor nepotřebuje tolik plynu...to mi věř...zjistíš že tě to po zadupnutí plynu zarazí do sedačky, tak tento úkon budeš dělat velmi pravidelně na pravidelné trase...

Autor:  fatal [ 13.1.08, 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Ono je to tak, že teraz to závisi iba na DI, či schvália alebo nie. Podľa x ľudí, čo to skúšali, tak sa stretli s veľkou neochotou.


Jsou to jen úředníci. Úředník udělá jen to, co mu ukládá zákon. Situace, v níž úředník vyrušen z hraní Solitaire povolí zástavbu 130 do 105/120, patří do žánru fantasy. Já měl neřešitelný problém s jednoduchým výmazem čísla motoru...

Autor:  slovacek.milos [ 13.1.08, 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Přestavbu ze 742.10 - 105ka na 742.13 - 130ka ti povolí, ale musíš překopat celý auto...4pístový brzdy, zadní vlečená náprava, hřebenový řízení, samozřejmě k nápravě 5q suchá převodovka atd...dost pakárna, ale někdo to dělá...

Jednodušší je přerazit číslo..130ka se od 105ky zase tak moc neodlišuje...


tak tak slovo překopat v tvém příspěvku nahradit slovem překlepat to je cesta k vítězství, já to tak kdysi řešel pořád než bych stál půl dne v zaprděné policejní chodbičce na DI a poslouchal ty jejich nadřazené projevy miloš

Autor:  bosator [ 13.1.08, 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

No s tou nehodou, to je riziko, to je na zvážení každého, ale říkám pokud to bude vše vypadat na pohled tak jak má, ten motor ti na 99% nikdo nedokáže. Po zkušenostech kamaráda , který má takto upravenou 120 a způsobil vážnější nehodu, nebyl v tomto problém, vše sedělo. Myslím to i tak, dobrý 130 motor ve 105 je opravdu zážitek a s úpravou na cca 46KW je to závodní drak, který si umí rozdat do kopce i mnohem novější soupeře, např 50KW felícii. Ale není to vše jen o motoru, ostatní jako brzdy a řízení musí být také OK. A také tak, 105 už je hodně staré auto a nemá cenu do něj cpát čas a peníze za nějakou legální a možná nejistou přestavbu. Navíc s origo 130převodovkou to už takový drak nebude

Autor:  Martin 007 [ 13.1.08, 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

bosator píše:
No s tou nehodou, to je riziko, to je na zvážení každého, ale říkám pokud to bude vše vypadat na pohled tak jak má, ten motor ti na 99% nikdo nedokáže. Po zkušenostech kamaráda , který má takto upravenou 120 a způsobil vážnější nehodu, nebyl v tomto problém, vše sedělo. Myslím to i tak, dobrý 130 motor ve 105 je opravdu zážitek a s úpravou na cca 46KW je to závodní drak, který si umí rozdat do kopce i mnohem novější soupeře, např 50KW felícii. Ale není to vše jen o motoru, ostatní jako brzdy a řízení musí být také OK. A také tak, 105 už je hodně staré auto a nemá cenu do něj cpát čas a peníze za nějakou legální a možná nejistou přestavbu. Navíc s origo 130převodovkou to už takový drak nebude


Z mých zkušeností si s 5q 3.9 130ka ještě sem tam neví rady...asi podle kondice...v mim případě do kopců na 5ku už vadla a to mi kámoši řikali, že mě to lítá jako kráva, protože co sem si pučoval jejich 130ky, tak moje jela opravdu nejlépe...ale měl sem s ní najeto přes 10 000km s víčkem karbecu ze 105 tj. bez ekonostatu...takže možná slabší síla kolem oněch 2000 - 2500 ot kdy se ekonostat právě projevuje...ted mám tento karbec na 136ce a přestal cukat a táhne plynule - stejně tak zase raději prdnu zpět SEDR136

K věci: ted sem na stejnou převodovku prdnul 136POWER a konečně mohu říci, že tento motor už si s ní rozumí s podvozkem si hraje a brzdy mu pořád docela slušně stačí co sem včera testoval opakované brždění ze 130 na 50 km/h...

Takže 130ka na 4kvaltu 4.22 bude killer...Simir má na týdle převodovce ještě ke všemu Fávo motor a to auto je pořád schopno driftu na mokru na suchu méně že ano, při hrabání nevadne dokud nepustí plyn tak se kola protáčí a co sme zkoušeli, tak se od pevného startu udrží do zhruba do 140km/h za Fobií 1.9 TDi kombajn...pak už je 4ka vytočená a netáhne to...

Je to na každém co na co chce...

Autor:  fatal [ 13.1.08, 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jen taková poznámka. Těch 6kW navíc oproti motoru 120 by mi nestálo za přestavbu auta nebo riskování s přeraženým číslem. Zvlášť když je zde spousta záporných názorů na motor 130. Podle mě je jednodušší doladit motor 120 na výkon motoru 130.

Autor:  Jarda S. [ 13.1.08, 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Jen taková poznámka. Těch 6kW navíc oproti motoru 120 by mi nestálo za přestavbu auta nebo riskování s přeraženým číslem. Zvlášť když je zde spousta záporných názorů na motor 130. Podle mě je jednodušší doladit motor 120 na výkon motoru 130.



plně souhlasim viz třeba http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3497

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/