Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Těsnění pod hlavou - kde je problém?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8472
Stránka 1 z 2

Autor:  cyz [ 14.1.08, 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Těsnění pod hlavou - kde je problém?

Mám neustálý problém s tím že na každém autě mi neustále praská těsnění pod hlavou, vždy po 10-15 tis. km. Na 105ce se 120kovým motorem 3x, potom na 130kovém motoru 2x a teď mám s Formanem najetých 14 000km a je to tady zas. Můžete mi napsat možné příčiny co se týká stylu ježdění? (nemám na mysli technické příčiny, čistě ty mezi sedačkou a volantem:) ) těch příčin mi mechanici určili víc a vždycky za stejnou dobu se to stalo zase.

Autor:  Vít [ 14.1.08, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě se to může po vyloučení závady stát jedině tak, že ho prostě rveš co dá... např dlouhodobě v pěti tisících je tam toho tepla asi moc... ale netuším jak jezdíš, že jo

Autor:  cyz [ 14.1.08, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Do 5 000 jsem ten motor vytočil tak cca 3x a pokaždé na pár vteřin a při provozní teplotě a tu 120ku jsem taky nijak extra nevytáčel. Sice celkově jezdím tak že držím motor ve vyšších otáčkách, ale málokdy překročím 4 000.

Autor:  Vít [ 14.1.08, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

tak aspoň víme čím to není

Autor:  slovacek.milos [ 14.1.08, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou - kde je problém?

cyz píše:
Mám neustálý problém s tím že na každém autě mi neustále praská těsnění pod hlavou, vždy po 10-15 tis. km. Na 105ce se 120kovým motorem 3x, potom na 130kovém motoru 2x a teď mám s Formanem najetých 14 000km a je to tady zas. Můžete mi napsat možné příčiny co se týká stylu ježdění? (nemám na mysli technické příčiny, čistě ty mezi sedačkou a volantem:) ) těch příčin mi mechanici určili víc a vždycky za stejnou dobu se to stalo zase.


styl to asi těžko, to jde snad jedině -20 a plný kotel na max, jinak chyba při montáži nepřebroušená hlava, v ostrohu petřík jak jedeš na blatnici naproti pekárny ti ji udělá za 150 korun, přesahy a měření celého bloku, a pak při každé výměně těs se musí vyměníi chl kap, nejlépe i šrouby, jqak to jen uděláš šu šup pobrousíš šmirglem tak to děláš za chvíli znova miloš

Autor:  Matthes [ 14.1.08, 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Vít Široký píše:
podle mě se to může po vyloučení závady stát jedině tak, že ho prostě rveš co dá... např dlouhodobě v pěti tisících je tam toho tepla asi moc... ale netuším jak jezdíš, že jo


U motoru 120 mam vyzkouseny ze to nevadi :lol: :oops:


CYZ: A montujes to dobre? Ta tesneni si tam daval vzdy ty nebo obcas i jiny mechanik? :)

Autor:  Drak [ 14.1.08, 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

Příčinou může být třeba jenom hodně vápenatá voda, občas se to stává, že zaroste kamenem odvzdušňovací trubička a už se ti dělá z páry v hlavě vzduchová bublina až se to v tom místě propálí.

Autor:  cyz [ 14.1.08, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak párkrát jsem to měnil já, párkrát opravář (ten bývalý Tatrovák, zmiňoval jsem se tady o něm, ten teda poté co jsem tam s tím byl 3x během půl roku tak mi řekl že to auto už nechce ani vidět že je snad prokleté :D), postup byl vždy správný, měnil se olej i kapalina, hlava se pokaždé brousila. Na 130ce byly propadlé vložky, ten mechanik tam dával kroužky.
Miloši, můžeš mi na toho borce dát kontakt nebo aspoň jak se jmenuje?

Drak: Vodu jsem do toho dával vždycky destilku a fridex, maximálně u té 120ky jsem tam dal na dojetí domů z boileru horkou vodu co jsem někde vysockoval když mi to exlo

Autor:  cyz [ 14.1.08, 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jedna věc - rád bych se dopátral příčiny v tomo případě....pokud to teda není vyžrané od fridexu (což nevypadalo, co jsem viděl motory sežrané od fridexu tak to bylo vidět už na domku termostatu a tady to bylo všechno čisté) tak problém nastal po výměně termostatu, slyšel jsem bublání z motoru nebo spíš topení, myslel jsem že to je vzduch co tam zůstal po výměně termostatu, tak jsem zastavil motor, nechal vzduch vybublat z hadic a v pohodě, motor se zahřál, potom jsem s ním ujel asi 150km na jeden zátah, všechno v pohodě, další den to udělalo znovu ale to už přestává topit topení, opět vzduch expanzce, ale potom jak se motor zahřál tak se teplota jaksi ustálila a všechno v pohodě. Teď to jdu ještě vyzkoušet. Emulze na víčku a krytu ventilů už se trochu dělá. Dá se z tohoto něco vydedukovat?

Autor:  Drak [ 15.1.08, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jak už ti to v zátahu netopí, tak je něco špatně, poslední zkušenost iveco, v zátahu a na místě netopilo, pustils plyn za jízdy, začlo okamžitě topit, přidals a zfleku to topit přestalo, sundala se hlava a tři válce prasklý.

Autor:  cyz [ 15.1.08, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Tak problém bude někde jinde - kdyby bylo špatné těsnění pod hlavou tak bych s tím dnes neujel 400km z toho 200 s vozíkem proti ostrému větru s tím že to topilo jak divé za všech okolností a ručička teploměru se ani nepohnula a to jsem to zrovna nešetřil.. Zkusím přetěsnit termostat, jestli se tam ten vzduch nedostane nějak při chladnutí motoru ale mám z toho blbý pocit.

Autor:  Drak [ 15.1.08, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

A ta tenká hadička od termostatu až po expanzku je průchozí? a víčko expanzky? změní se chování, když jedeš s otevřenou expanzkou?

Autor:  cyz [ 15.1.08, 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

Hadička od termostatu průchozí je, jezdit bez víčka jsem nezkoušel. Co by to mělo nebo nemělo dělat? Zkusím.l

Autor:  Drak [ 15.1.08, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

U motoru bez problému by to nemělo udělat nic, možná přindeš o trochu vody, u proraženýho těsnení, vložky nebo hlavy by to mělo buď okamžitě vřít, nebo naopak neohřát vůbec.

Autor:  Gemini [ 15.1.08, 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

problem moze byt v

- kriva hlava
-zle dotiahnuta hlava
-utopene vlozky
-krivy blok
-velke tlaky
-chudobna zmes (prepali tesnenie)
-atd...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/