Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor 742.13 vs 781.135
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8479
Stránka 1 z 1

Autor:  URU [ 15.1.08, 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Motor 742.13 vs 781.135

zajímalo by mě jak je to se záměností válců u 130 a 135(mam dojem že 130 má stejný písty jako 136, ale nejsem si tim jistej)
a jak by se choval motor 130 s kompresí 8.5(písty 135), když normálně má něco přes 9

Autor:  Martin 007 [ 15.1.08, 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

130ka má kompresy 9.7 a vypouklé dosti tvarované písty, které pasují jen do 130kové hlavy si myslim ...naprosto jiné než jakýkoliv jiný škodovácký motor...135ka má kompresy 8.5 písty rovné a v nich oválné vybraní...136má kompresy 9.7 a písty úplně rovné...

Vrtání je stejné jako i zdvih...mění se tvar pístu a spalovacího prostoru v hlavě...

130kový motor s kompresí 8.5 ??? to nevim jesi když vyhodíš písty 130 a nahradíš je 135 kový tak tam bude 8.5 podlě mé možná ještě méně...to chceš jezdit na Normal 86 ??? no každopádně o dost menší výkon a nároky na palivo a asi i náchylnost na poruchy...jesi se mu to bude líbit a nebude to cukat a detonačně spalovat kvůli tvaru spalovacího prostoru - kdo ví...podle mě kravina...

Navíc mi včera Matthes řikal, že Bukaj řikal, že pístní kroužky 130 a 136 nejsou záměnné...

Složitější otázka todleto...kam ty na to chodíš... :wink:

Autor:  fatal [ 15.1.08, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
...kompresy...


Normálně to nedělám, ale tohle fakt bije do očí - kompresi !

Martin 007 píše:
...jesi se mu to bude líbit a nebude to cukat a detonačně spalovat kvůli tvaru spalovacího prostoru...


Při snížení komprese bych se detonacím hodně divil...

Autor:  URU [ 15.1.08, 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

kam na to chodim, to nevim. mě spíš de o to jestli pudou dát válce s pístama ze 130 do bloku 135.
a je mi jasný že 130 s nižší kompresí nebude raketa ale jenom nějaký přibližovátko co se možná bude i hejbat...

Autor:  Martin 007 [ 15.1.08, 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

A já už celkem běžně oznamuji že při datlování pravopis neřeším...

Jako celek by to tam jít mělo si myslim...rozteče válců a vrtání pro vodítka vložek je stejné doufám...

Autor:  URU [ 18.1.08, 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

a jak přesně vypadaj písty ze 130? nemá někdo foto?

Autor:  Gemini [ 18.1.08, 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

vypadaj zajimave, a daju sa dat aj do favo motora.....aj sa to tak robilo, kvoli lepsiemu horeniu u sport motorov

Autor:  URU [ 18.1.08, 10:08 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
...daju sa dat aj do favo motora...

takže mi budou pasovat do motoru 742.135? a měl by ten motor kompresi se sériovou hlavou alespoň 10:1 (ideální by bylo 11-12:1)?

Autor:  cyz [ 18.1.08, 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

Řekl bych že ty písty pasují, když jsem se ptal motoráře na možnosti úpravy závodního motoru ze 130ky tak říkal že by mi tam dal písty ze 136ky (snad že nové 130kové už nesežene, už si přesně nevzpomínám)

Autor:  Gemini [ 18.1.08, 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

URU píše:
Gemini píše:
...daju sa dat aj do favo motora...

takže mi budou pasovat do motoru 742.135? a měl by ten motor kompresi se sériovou hlavou alespoň 10:1 (ideální by bylo 11-12:1)?


ano mohol by si mat aspon 10:1 co je idealne na seriovu vacku......11-12 je veru dost.....to je uz na Cu kruzky a vacky nad 300/300

Autor:  URU [ 22.1.08, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

co jsou ty "Cu kruzky"? nejsou to měděný kroužky, co se používaj na těsnění válců?
a vačku mam k dispozici 295/295 - proto chci tu vyšší kompresi...
a o kolik by mohla jít snížit hlava s těma pístama ze 130?

Autor:  Gemini [ 22.1.08, 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

URU píše:
co jsou ty "Cu kruzky"? nejsou to měděný kroužky, co se používaj na těsnění válců?
a vačku mam k dispozici 295/295 - proto chci tu vyšší kompresi...
a o kolik by mohla jít snížit hlava s těma pístama ze 130?


to zalezi este od dalsich uprav....... vacka 295/295 je uz cisto na zavody......kde stym budes chodit ?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/