Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8542
Stránka 1 z 2

Autor:  bosator [ 18.1.08, 17:58 ]
Předmět příspěvku:  Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Zdravím vás. Může mi někdo poradit, popsat postup, jak nejlépe, v domácích podmínkách, seřídit karburátor u favorita? Je to 135 bez katalyzátoru, najeto má 48000km. Seřizoval jsem běžně škodovky, ale u favorita se mi to moc nedaří. Auto mi sice dobře za studena startuje, ale na sytič jsou otáčky jen okolo 900 a různě to kolísá apod. Za tepla to má 800ot, ale také to různě kolísá a občas hůř chytá a hlavně mi to za tepla jakoby prská-střílí do předního dílu výfuku. Předstih,rozdělovač, svíčky, kabely mám v pořádku, seřízené ventily, nový utěsněný výfuk. No tento problém jsem tu už jednou řešil. Potřebuji vědět hlavně jak seřídit ten karburátor. Předem díky za vaše rady a postupy.

Autor:  michalkatka [ 18.1.08, 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Smazána zbytečná citace.
vymeň obohacovač...

Autor:  bosator [ 18.1.08, 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Obohacovač je v pořádku, zkusil jsem i jiny,ale nic se nezměnilo.

Autor:  michalkatka [ 18.1.08, 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Smazána zbytečná citace.
o nastavení karbov Lekr príp. Pierburg (to je to isté) sa tu už popísalo dosť... hľadaj...

neprisáva ti to niekde falošný vzduch? sanie, posilovač...

Autor:  slovacek.milos [ 18.1.08, 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Smazána zbytečná citace.
tak mi prosímtě vypiš kolik máš základní předstih, kolik při 3000 otáčkách s podtlakovou a bez, kolik mají odpory jednotlivé kabely VN a palec v kiloomeh, co palec lítá nebo má hned odpor přes přužíny, co svíčky kolik mají odtrh, co rozvodový řetěz je slyšet, a ten obohacovač to je kdes to měnil miloš

Autor:  bosator [ 18.1.08, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Smazán zbytečný pokus o citaci.
Základní předstih mám 4-5°, tankuju BA95,, při 3000 ot jsem s podtlakovou regulací tam bylo cca 20-23°, bez podtlaku jsem to neměřil a teď nemám doma stroboskop.Rozdělovač némá téměř žádné vůle, palec má pootočení jen přez pružinu. Zkusil jsem i jinou kompletní zapalovací sestavu, bylo to to samé. Zapalováním to, podle mě, není. Kabely jsou nové Tesla, odpory do 10 kΩ, víčko nové, palec original- 5kΩ, svíčky nové Brisk N17Y, odtrh 0,7mm.Je tam i nový vzduchový filtr. Motor má najeto origo 48000, je to vše jak nový, rozvody nejsou téměř slyšet,odpovídají těm kilometrům. Karburator jsem kromě sytiče rozebral, vyčistil a přetěsnil. Ten obohacovač není nijak ztvrdlý, ani poškozený, zkusil jsem jinej použitej, ale z auta které žádný problém s karburátorem nemělo, opět to samé. Myslím, když koupím nový za 300, tak si nepomůžu. Mám nové těsnění pod potrubím, všechny těsnění mezi díly výfuku. Tlaky ve všech válcích jsou stejné 12, je to 135. Co tě tedy napadá? Určitě díky za každou novou radu. petr

Autor:  slovacek.milos [ 18.1.08, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

Smazán zbytečný pokus o citaci, včetně zbytečné, nesmyslné citace.
co mě napadá tak bych ještě zkusil ten předstih tam podle lampy můžeš až na 31, tak si poznač ten rozdělovač polohu škrtni třeba šroubovákem a povol si ho nastartuj potoč doprava až to bude chcípat a pak pomali doleva dokud se budou otáčky zvedat, pak jezdi motor bude pěkně tříškat a škubat tak postupně ubírej po půl milimetříku až při rozjezdu ti klepne motor a hned to přestane a tak to nechej, znám motory že po výměně rozvodů se to rapidně změnilo, dnes mi přišel poděkovat VW II že mu to dobře jede měl velké problémy vyměnil co se dalo, v podstatě jsem mu napl rozvodák a potočil rozdělovačem já už ten stroboskop mám jaksi vtěle , prostě tím že předstih vemeš do vlasních rukou a rozvodový řetěz máš asi dobrý se vyloučí zapalovací soustava, ten rozvodák poznáš tak, že shodíš rozdělovač 2 x M6 a zkusíš prstem řetez pokud sním jakkoliv pohneš že není jak struna tak je KO, rozdělovač budeš mít poznačený tak onic nejde miloš

Autor:  Nepér [ 18.1.08, 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jediný, co se tak dá štelovat doma je šroub bohatosti volnoběhu a doraz 1. klapky.

Autor:  Neex [ 19.1.08, 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Jediný, co se tak dá štelovat doma je šroub bohatosti volnoběhu a doraz 1. klapky.


nemáš tak úplně pravdu... dá se třeba ještě seřídit nástřik akcelerační pumpičky, základní nastavení druhého stupně, zvýšené volnoběžné otáčky na sytič a i základně seřídit celý mechanizmus sytiče ale pro přesné seřízení je nutná vývěva a podtlaková zkoušečka.

Autor:  michalkatka [ 19.1.08, 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Neex píše:
Nepér píše:
Jediný, co se tak dá štelovat doma je šroub bohatosti volnoběhu a doraz 1. klapky.


nemáš tak úplně pravdu... dá se třeba ještě seřídit nástřik akcelerační pumpičky, základní nastavení druhého stupně, zvýšené volnoběžné otáčky na sytič a i základně seřídit celý mechanizmus sytiče ale pro přesné seřízení je nutná vývěva a podtlaková zkoušečka.


ešte môžeš skontrolovať vôle osiek, to je tiež dos častý zdroj problémov...

ten sytič ešte nastavíš aj sám, to tých ostatných vecí radšej nebabrať...

Autor:  bosator [ 19.1.08, 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě si zkusím pohrad s předstihem, jak radí Miloš. Nemáte ale někdo nějaký osvědčený postup, jak ten karburátor seřídit? Myslím hlavně jak moc otevřít škrtící klapku a jak bohatou směs volnoběhu tomu nastavit, jak poznám vhodný poměr? Když vytočím šroub bohatosti směsi hodně, cca o 4ot,motor běží líp a teměř nestřílí, ale za tepla to špatně startuje a spotřeba je tak o 1,5 l vyšší, což není dobře. Díky.

Autor:  Neex [ 19.1.08, 12:31 ]
Předmět příspěvku: 

Smazána zbytečná citace.
podle oka jen těžko chce to zajet na emise nebo udělat na stolici... řekněme že se v karburátorech docela vyznám a stejně když na něm něco dělám tak vždycky nakonec zajedu pro přesné seřízení na emise.

Autor:  Fojttmutt [ 15.3.13, 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

U mě to bych řekl funguje to auto podle toho, kolikrát šplápnu na plyn před startem, když hodně studený, tak 2x a chytne i jen po držení klíčku pod 0,5s.

Autor:  Lamač [ 16.3.13, 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Neex píše:
nemáš tak úplně pravdu... dá se třeba ještě seřídit nástřik akcelerační pumpičky, základní nastavení druhého stupně, zvýšené volnoběžné otáčky na sytič a i základně seřídit celý mechanizmus sytiče ale pro přesné seřízení je nutná vývěva a podtlaková zkoušečka.

Ide to normálne presne našteľovať aj bez akejkoľvek podtlakovej skúšačky.Úplne jednoducho.Ono na tom lekri je veľa predpríprav na veľa vecí,napr.sa dá dorobiť aj šteľovanie bohatosti zmesi pri čiastočnom zaťažení,ohrev voľnobežnej sústavy atď. atď.

Autor:  Lamač [ 16.3.13, 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak seřídit KARBURATOR u FAVORITA ?

A ešte k téme-ak je na sýtič iba 900otáčok,tak buď ti bimetal nenatáča vačku,alebo to niekto kvalitne rozladil.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/