Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Odvětrávání motoru+filtr ???
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8561
Stránka 1 z 1

Autor:  v.kalandra [ 20.1.08, 00:16 ]
Předmět příspěvku:  Odvětrávání motoru+filtr ???

Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený.
Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje.
Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek"
Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr!
Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink:

PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW

Autor:  Ondras83 [ 20.1.08, 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odvětrávání motoru+filtr ???

v.kalandra píše:
Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený.
Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje.
Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek"
Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr!
Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink:

PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW

budeš dávat sporťáka ??? (myslim "sporotvní" filtr) ??? jestli ne, tak nevim, proč tam chceš cpát majel filtřik, 5kW z toho nedostaneš... :roll:

Autor:  michalkatka [ 20.1.08, 00:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odvětrávání motoru+filtr ???

v.kalandra píše:
Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený.
Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje.
Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek"
Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr!
Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink:

PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW


hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov :idea: , je to asi o ekológii :roll: , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi...
inú výhodu v tom nevidím :shock: , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť...

pri BMM neviem :?: , že by to mazalo klapku :?:

Autor:  ventYl [ 20.1.08, 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odvětrávání motoru+filtr ???

michalkatka píše:
v.kalandra píše:
Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený.
Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje.
Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek"
Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr!
Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink:

PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW


hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov :idea: , je to asi o ekológii :roll: , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi...
inú výhodu v tom nevidím :shock: , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť...

pri BMM neviem :?: , že by to mazalo klapku :?:


pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera :) :twisted:

Autor:  michalkatka [ 20.1.08, 07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odvětrávání motoru+filtr ???

ventYl píše:
pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera :) :twisted:


to záleží od toho v akom stave máš motor a aký oil používaš...

myslím že lepšie keď je klapka, príp. karb mazaný olejovými výparmi ako keď ide na sucho, ale keď už to niesú výpary a hádže (nasáva) oil tak je chyba inde ako v hadici pre odvetranie (nasávanie výparov) kľukovej skrine.

Autor:  v.kalandra [ 20.1.08, 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

No sportovní vzducháč tam mám.
Ted mam objednanej za par korun ten malej filtřík.
Co se týká zasírání nebo mazání tak nevim jak na tom jsem. Ale s motorem problemy nejsou,takže mi to spíš promazává :lol:
Já jenom jestli to má teda nejakej účel to tam mít, protože to tam dost lidí dává.
Jinač LPG nemam

Autor:  Drak [ 20.1.08, 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany.

Autor:  v.kalandra [ 20.1.08, 10:10 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany.

Tohle zní rozhodně rozuměji! Nikdy jsem to ale nevidel. Na kolik to tak prijde?

Autor:  Drak [ 20.1.08, 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje.
To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem.

Autor:  v.kalandra [ 20.1.08, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje.
To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem.

Hmm, to je moc velka uprava na mne. Myslim že filtřík kterej se po pul roce vypere bude stačit :-)

Autor:  Gemini [ 20.1.08, 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

vedla vedla........palivovy film zo stien valcov prenika do klukovej skrine, cim riedi olejovu napln.....a to nie je dobre......teda ked sa zacne olej ohrievat, benzin sa zacne vyparovat a odsavanim ide do karburatora a neskor do motora kde sa spali......je to aj o spotrebe a ekologii, CH x nejdu do ovzdusia......

a odvetravanim aj motor dycha....a to ze prska olej je normalne.....to ze ten olej zasere karburator uz nie je normalne......

Autor:  Drak [ 20.1.08, 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

právě proto je lepším řešením ten odlučovač.

Autor:  Luboš [ 21.1.08, 00:49 ]
Předmět příspěvku: 

A proč by to muselo vracet olej přímo do vany, to by byla zrovna u škodovky docela složitá úprava. Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem.

Autor:  fatal [ 21.1.08, 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Luboš píše:
... Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem.


Proto je asi v nalévacím hrdle ten malý "labyrint" a dírka na odkapávání kondenzátu zpět k ventilům.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/