Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Odvětrávání motoru+filtr ??? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8561 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | v.kalandra [ 20.1.08, 00:16 ] |
Předmět příspěvku: | Odvětrávání motoru+filtr ??? |
Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW |
Autor: | Ondras83 [ 20.1.08, 00:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odvětrávání motoru+filtr ??? |
v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW budeš dávat sporťáka ??? (myslim "sporotvní" filtr) ??? jestli ne, tak nevim, proč tam chceš cpát majel filtřik, 5kW z toho nedostaneš... |
Autor: | michalkatka [ 20.1.08, 00:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odvětrávání motoru+filtr ??? |
v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov , je to asi o ekológii , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi... inú výhodu v tom nevidím , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť... pri BMM neviem , že by to mazalo klapku |
Autor: | ventYl [ 20.1.08, 00:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odvětrávání motoru+filtr ??? |
michalkatka píše: v.kalandra píše: Mám zajímavej příspěvek, možná už několikrát řešený. Asi všichni víme, že se prodávají tzv. "malé sportovní vzduchové filtříky" které slouží na odvětrávání motorového prostoru kde vznikají výpary s malým množstvím oleje. Normálně je tam hadice cca 2,5cm v prumeru vedoucí od olejového hrdla kamsi do motoru "na začátek" Může mi někdo vysvětlit jaký to má smysl tohle puvodní spojení přerušit a nacpat tam ten filtřík?? Dle mého to postrádá logiku-jak říkám: Soudruzi asi věděli proč to táhnou zase zpátky na začátek a ne někam do luftu přes filtr! Jestli někdo ví smysl, pozitiva, negativa, případné projevy při provozu tak sem s nima! :wink: PS: Jde o motor Favorit 135B MonoMotronic 40kW hovorí sa tomu odsávanie olejových výparov :idea: , je to asi o ekológii :roll: , niekde som sa dávnejšie dočítal, ja to považujem za pozitívne hlavne pri prevádzke na LPG nakoľko sa karb vlastne "maže" olejovými výparmi... inú výhodu v tom nevidím :shock: , možno že v kľukovej skrini vznikne trocha podtlak a preto sa zníž únik oleja, ale to je asi blbosť... pri BMM neviem :?: , že by to mazalo klapku :?: pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera :) :twisted: |
Autor: | michalkatka [ 20.1.08, 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Odvětrávání motoru+filtr ??? |
ventYl píše: pri BMM a MPI to klapku maximalne tak zasiera to záleží od toho v akom stave máš motor a aký oil používaš... myslím že lepšie keď je klapka, príp. karb mazaný olejovými výparmi ako keď ide na sucho, ale keď už to niesú výpary a hádže (nasáva) oil tak je chyba inde ako v hadici pre odvetranie (nasávanie výparov) kľukovej skrine. |
Autor: | v.kalandra [ 20.1.08, 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
No sportovní vzducháč tam mám. Ted mam objednanej za par korun ten malej filtřík. Co se týká zasírání nebo mazání tak nevim jak na tom jsem. Ale s motorem problemy nejsou,takže mi to spíš promazává Já jenom jestli to má teda nejakej účel to tam mít, protože to tam dost lidí dává. Jinač LPG nemam |
Autor: | Drak [ 20.1.08, 09:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany. |
Autor: | v.kalandra [ 20.1.08, 10:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Spíš než nějakej filtřík je lepší namontovat odlučovač, vypadá to trochu jak odbublinkovávač na karburátoru u favorita, akorát větší, do té prostřední hadice je přivedenej odfuk od víka, prochází přes labyrint, vrchem se odvádí přetlak zbavenej olejových par a spodkem olejovej kondenzát zpět do vany. Tohle zní rozhodně rozuměji! Nikdy jsem to ale nevidel. Na kolik to tak prijde? |
Autor: | Drak [ 20.1.08, 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje. To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem. |
Autor: | v.kalandra [ 20.1.08, 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Dává se to převážne na nafťáky, skrz splňění euro norem, ale opodstatnění to má i u benzínu, jednak v tom, že se olejem zbytečně nezasírá klapka nebo karbec a taky to auto při opotřebení kruhů míň žere olej a nende mu z výfuku takovej otřesnej smrad ze spálenýho oleje. To se mrknu v týdny do ceníku, kolik to stojí, ale má to zádrhel v podobě zhotovení nátrubku do vany, což znamená sundání vany, vyvrtání díry a zaletování trubky do díry buď mosazí nebo navaření COčkem. Hmm, to je moc velka uprava na mne. Myslim že filtřík kterej se po pul roce vypere bude stačit |
Autor: | Gemini [ 20.1.08, 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
vedla vedla........palivovy film zo stien valcov prenika do klukovej skrine, cim riedi olejovu napln.....a to nie je dobre......teda ked sa zacne olej ohrievat, benzin sa zacne vyparovat a odsavanim ide do karburatora a neskor do motora kde sa spali......je to aj o spotrebe a ekologii, CH x nejdu do ovzdusia...... a odvetravanim aj motor dycha....a to ze prska olej je normalne.....to ze ten olej zasere karburator uz nie je normalne...... |
Autor: | Drak [ 20.1.08, 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
právě proto je lepším řešením ten odlučovač. |
Autor: | Luboš [ 21.1.08, 00:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
A proč by to muselo vracet olej přímo do vany, to by byla zrovna u škodovky docela složitá úprava. Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem. |
Autor: | fatal [ 21.1.08, 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Luboš píše: ... Vždyť by úplně stačilo, kdyby ten odloučený olej odkapával zpátky třeba opět nalévacím otvorem. Proto je asi v nalévacím hrdle ten malý "labyrint" a dírka na odkapávání kondenzátu zpět k ventilům. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |