Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 17:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 Vodní pumpa 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek Vodní pumpa
Zdar,

chtěl bych se zeptat jestli vodní pumpa do bloku tlačí nebo z něj saje.

Děkuji.

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


3.7.07, 12:34
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Do bloku tlaci :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


3.7.07, 12:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
Re.Do bloku tlaci

Ses si jistej??ja sem si myslel opak.
Hele a asi nejní normalni ze za 2400Km uz sem menil ctvrtou pumpu vid?

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


7.7.07, 19:58
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jakub_Simir píše:
Re.Do bloku tlaci

Ses si jistej??ja sem si myslel opak.
Hele a asi nejní normalni ze za 2400Km uz sem menil ctvrtou pumpu vid?


Ne :D Duvod procsi menil?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.7.07, 20:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já bych se skoro přikláněl k tomu, že saje z motoru. Přece jak se točí, tak voda odstředivou silou jde z bloku do hadice. Když se podíváš třeba na čerpadlo z darlingu nebo z jezera, tak je to stejné.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.7.07, 20:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
mno pac se mi vzdycky urvaly lopatky

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


7.7.07, 20:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A nestrkáš do starého bloku pumpu s vysokými lopatkami? Tam je potřeba srazit hranu asi 5mm.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.7.07, 20:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
Mno ja nevim jestli ma favo starej blok.

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


7.7.07, 20:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
A navic uz sem zkousel i nizkou pumpu a taky to odsrala.

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


7.7.07, 20:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jakub_Simir píše:
Mno ja nevim jestli ma favo starej blok.


Aha, toho jsem si nevšiml.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.7.07, 20:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
Neva :)

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


7.7.07, 21:05
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No dneska jsme to po jízdě se Simirem koumali a ta tlustá hadice co jde od pumpy dolů a je z ní pak Tčko do expanzky byla vařící a ty u termostatu a od topení byly studené... je to divné zvlášt když tam není termostat...
Chladič je taky studenej...a po přidání plynu jdou bubliny do expanzky a voda dost mizí...

Tím bych se po přeskoumání nových info přikláněl k tomu, že pumpa saje z bloku a tlačí dolů do té tlusté hadice...asi teda...

Tot otázka...

Kdo poradí vyhraje...

Doufám, že se nebude Simir zlobit, že sem to sem napsal já, ale jenom se snažím nahnat čas... :)

Předem děkujeme...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


7.7.07, 21:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Pumpa vodu samozřejmě tlačí do bloku motoru. Kdo měl vytaženou pumpu, viděl, že vrtule je v bloku za plechem, který má otvor kolem osy, takže pumpa odstředivou silou tlačí vodu do motoru. Naopak je to blbost, protože by nefungoval termostat, který otevírá když voda v motoru překročí pracovní teplotu, takže voda z motoru musí protékat ve směru pumpa - válce - hlava - termostat - chladič - pumpa. Na některých obrázcích v literatuře to bývá naznačeno. Tuším, že jen závodní motory mají opačný průtok chladící kapaliny.

Pokud se urvaly lopatky, pak je v motoru něco hodně špatně (nějaký šrot v chladícím systému?), vrtule vodní pumpy (Š120) vydrží hodně.

Pokud jdou po přidání plynu bubliny do expanzní nádoby, vypadá to spíše na problém s utěsněním spalovacího prostoru, pokud motor nevaří, nemůžou se žádné bubliny nikde objevovat.

Když mizí voda, nepřibývá olej? Voda jen tak zmizet nemůže...


8.7.07, 00:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 16
Příspěvek 
No já mám podobný problém, mám doma na opravu škodovku s motorem z fava. Hlavní problém je, že to každou chvíli vaří. Termostat mám vyndanej, a vždycky když to proladím tak při poklesu otáček to z nádobky chrchlá vodu. Při vaření je chladič úplně studenej, tak otevřu odvzdušňovací kohout, teče z něj studená voda chvíli, pak teplá, zavřu ho a zas na chvíli dobrý. Odvzdušňoval sem to kolikrát takže by to zavzdušněný bejt nemělo. Ten motor z fava je tam s normálním favoriťácký termostatem, takže je díra v přepaážce za motorem. Je možný aby to bylo tím, že ten termostat je asi jinak nakloněněj než ve favoritu tím teda že je ve 120? Dík


8.7.07, 08:14
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tím sklonem to nebude.... Jsou čisté trubky :?: Hlavně ty dva ropovody "Družba" co jsou pod autem..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.7.07, 08:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz