Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

motor ze 130 + 4q ze 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8891
Stránka 1 z 8

Autor:  Jirka.cz [ 6.2.08, 08:18 ]
Předmět příspěvku:  motor ze 130 + 4q ze 120

Zdarec,
chtěl bych se zeptat jestli je možné zkombinovat motor ze škody 130 a převodovku 4q ze Škody 120L?
Jestliže ano, tak jestli musím něco upravovat?
Diky.

Autor:  cyz [ 6.2.08, 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.

Autor:  Jirka.cz [ 6.2.08, 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

cyz píše:
Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.


Nemusí se tam nějak měnit spojka? nebo nějak upravovat

Autor:  cyz [ 6.2.08, 08:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.

Autor:  Jirka.cz [ 6.2.08, 08:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

cyz píše:
Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.


Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?

Autor:  Viky [ 6.2.08, 09:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.

Autor:  Jirka.cz [ 6.2.08, 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Viky píše:
Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.


Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?

Autor:  ventYl [ 6.2.08, 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Jirka.cz píše:
Viky píše:
Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.


Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?


To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).

Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.

Autor:  bosator [ 6.2.08, 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

Dobra 130 na 4-kvaltu opravdu stoji za to, na 4 to jede do všech kopců, je to pak ve své třídě dravec.Ale pravda je, že na 4-kvaltu má motor v 87km/h 3000ot a pak uz je celkem dost hlučnej. Asi nejlíp by mu prospěl 5-kvalt ze 125. Navíc bych doporučil elektronické zapalovaní z favorita, jde pak ještě lépe do otáček, hlavně do otáček nad 3000. A taky je dobré, aby číslo motoru sedělo s papírama. Jinak motor sedne do 105,120 bez jakýkoliv úprav. A ty poloosy vydrží, pokud nebudeš víc hrabat, než jezdit.

Autor:  cyz [ 6.2.08, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

píš bych řekl že ta 4q převodovka to vydrží líp než 5q, možná se mi to jenom zdá ale 5q mi připadají celkově daleko poruchovější a míň odolné. 4q převodovka je nezmar. K tomu zapalování: když není utahaná pružina u kladívka a je dobře seřízený odtrh tak to jde do otáček nad 3 000 úplně stejně jak Fávo....žádný problém v tom nevidím.

Autor:  Viky [ 6.2.08, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor ze 130 + 4q ze 120

ventYl píše:
To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).

Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.


Prosil bych nedelat zmatek. 1., 2., 3. jsou vzdy stejne, zadna "dlha trojka" tam neni. Trojka je trojka.

Prevodovky se pak lisi prevodovym pomerem na diferencialu, ktery se serive davaly tri: 4.44, 4.22 a 3.9.

4.44 se daval jenom do 4Q do roku 1977.
4.22 mely 4Q i 5Q pro 120ky a 105ky.
3.9 mel jedinej 4Q, a to 120LE a potom vsechny 5Q pro 130, 135 a 136 a je ze vsech nejrychlejsi, to znamena ze se na kola prenese mensi sila, ale auto jede rychlejc.

Ten 4Q teda prenese na prvni tri kvalty kola o 8% vetsi silu nez ten 5Q co na 130ku normalne patri, teda to lip hrabe a muzes ty poloosy fakt prelomit.

Jinak je to ale uplne jedno, protoze uz od 1000MB az po Fabie 1.4 8V se ty motory daji vicemene snadno zamenit. :-)

Preju hodne zabavy.

Autor:  Jarda S. [ 6.2.08, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál

Autor:  Matthes [ 6.2.08, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)

Autor:  Jarda S. [ 6.2.08, 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)


taky pravda :wink:

Autor:  škodař [ 6.2.08, 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
Matthes píše:
Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)


taky pravda :wink:
a a mrkev maká ve vysokých otáčkách s menším odporem při tom polosa už takový točky namá ale zabýrá na kolo :idea:

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/