Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

PŘESTAVBA htp47kW na htp51kW???
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9133
Stránka 1 z 3

Autor:  jarka [ 18.2.08, 12:48 ]
Předmět příspěvku:  PŘESTAVBA htp47kW na htp51kW???

Už jste někdo zkoušeli možnost přestavby htp (47kW) z fabie I na 51kW verzi z fabie II?
Co sem zatím našel, tak jediný rozdíl je pouze v tělese vzduchového filtru. FI ho má nad motorem FII vedle po straně. Nové těleso včetně připojovacích hadic by mělo stát kolem 2000,- a pokud by to přidalo 4kW (podle škodovky) tak by to asi stálo za zvážení.....

Autor:  slovacek.milos [ 18.2.08, 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

kvůli čtyřem kilovatům no to by mě mohly milovat, to bych je tam nahonil úpravou řídící jednotky miloš

Autor:  jarka [ 18.2.08, 13:07 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
kvůli čtyřem kilovatům no to by mě mohly milovat, to bych je tam nahonil úpravou řídící jednotky miloš


To záleží na člověku jestli je to dost nebo málo, já bych to třeba pro 4kW udělal. Hlavně je to přidá na špičce a motor se bude líp vytáčet. Samozřejmě i po týto úpravě se může přeprogramovat ECU. A pak už by to byl asi celkem zajimavý výsledek - něco kolem 8kW (tedy pokud by vše přineslo tolik, kolik se píše papírově :) ).

Autor:  Matthes [ 18.2.08, 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

A coz radeji 1,4MPI 55kW? S plnym poctem valcu ...

Autor:  slovacek.milos [ 18.2.08, 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

jarka píše:
slovacek.milos píše:
kvůli čtyřem kilovatům no to by mě mohly milovat, to bych je tam nahonil úpravou řídící jednotky miloš


To záleží na člověku jestli je to dost nebo málo, já bych to třeba pro 4kW udělal. Hlavně je to přidá na špičce a motor se bude líp vytáčet. Samozřejmě i po týto úpravě se může přeprogramovat ECU. A pak už by to byl asi celkem zajimavý výsledek - něco kolem 8kW (tedy pokud by vše přineslo tolik, kolik se píše papírově :) ).


už mě to trklo ty máš 12V, tak ten je odsouzen k záhubě přeskakuje řetěz, pokud budeš zvedat výkon si někoho najdi kdo stím dlouhodobě jezdí, v servisu škoda jsme zjistili že když vytočíš studený motor, nebo při pětce a skoro volnoběžných otáčkách dupneš plný je motor KO, já bych se toho zbavil a koupil AZF nebo ATD miloš

Autor:  Kachnis [ 18.2.08, 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: :lol: sem se bal okamziku,kdy se tu tohle zacne resit :) kdyz uz bych mel bohuzel v blizkosti trivalec,asi bych sel cestou RJ, vzd. filtr neprida 4kW :)

Autor:  cyz [ 18.2.08, 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

jj.....jak říká Kachnis. Ten vzduchový filtr sám o sobě zase tolik nepřidá (možná se bude zdát že motor jde víc za plynem, jakoby "ožil"). Cimbu z tohoto motoru umí udělat úpravou ŘJ 52kW při nárůstu cca 10-12Nm téměř po celém průběhu což u těchto malých motorů může znamenat celkem velký rozdíl. Rozhodně větší než samotná výměna filtru. Spíš bude ale rozdíl i v sacím potrubí.

Autor:  jarka [ 18.2.08, 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
:lol: :lol: sem se bal okamziku,kdy se tu tohle zacne resit :) kdyz uz bych mel bohuzel v blizkosti trivalec,asi bych sel cestou RJ, vzd. filtr neprida 4kW :)


Netvrdím, že tomu na 100% věřím, ale pokud ve fabrice udávají že je výkon o 4kW větší tak na tom asi něco bude.
Jen pro upřesnění nemluvil sem o výměně vzduchového filtru, ale o celým sání :) (viz. výše).

Autor:  jarka [ 18.2.08, 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
A coz radeji 1,4MPI 55kW? S plnym poctem valcu ...


Tyhle rady zbožňuju, pokud nemáš co říct k tématu tak tě nikdo nenutí se vyjadřovat.

Autor:  Kachnis [ 18.2.08, 14:56 ]
Předmět příspěvku: 

jarka píše:
Netvrdím, že tomu na 100% věřím, ale pokud ve fabrice udávají že je výkon o 4kW větší tak na tom asi něco bude.
Jen pro upřesnění nemluvil sem o výměně vzduchového filtru, ale o celým sání :) (viz. výše).


jj prehlid sem to,ale stejne, co muze byt jineho na sani? jine uhly proudeni smesi, jina delka,takze 51kW jakoby byla preplnovana? to ne.. to sani bude zdokonaleny ( porovnej sani 105 z r.1978 a z r. 1987,totoznej objem,jiny sani) To sani s filtrem mozna ozivy motor, bude zivejsi,ale vykon o 4kW fakt nepohne...podle myho ma nejvetsi podil ta RJ

Autor:  jarka [ 18.2.08, 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
už mě to trklo ty máš 12V, tak ten je odsouzen k záhubě přeskakuje řetěz, pokud budeš zvedat výkon si někoho najdi kdo stím dlouhodobě jezdí, v servisu škoda jsme zjistili že když vytočíš studený motor, nebo při pětce a skoro volnoběžných otáčkách dupneš plný je motor KO, já bych se toho zbavil a koupil AZF nebo ATD miloš


Studený motor zásadně nevytáčim, přijde mi to jako docela slušná prasárna.
Mě ta haťapka docela vyhovuje (vím je to divný, ale je to tak). Nechci z toho dělat raketu (to už je :) ), jen chci aby se to líp vytáčelo a tomu by mohla výměna sání pomoct.

Autor:  jarka [ 18.2.08, 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
jj prehlid sem to,ale stejne, co muze byt jineho na sani? jine uhly proudeni smesi, jina delka,takze 51kW jakoby byla preplnovana? to ne.. to sani bude zdokonaleny ( porovnej sani 105 z r.1978 a z r. 1987,totoznej objem,jiny sani) To sani s filtrem mozna ozivy motor, bude zivejsi,ale vykon o 4kW fakt nepohne...podle myho ma nejvetsi podil ta RJ


Právě proto tady zkouším sbírat moudra, abych nezkoušel ptákoviny. Nechci být mistr slepých uliček.

Autor:  Kachnis [ 18.2.08, 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

no tak na vytaceni by bodla nejaka ostrejsi vacka,ale fakt me nenapada kde ji sehnat..jedine uriznout nejakou normalni a nechat nabrousit :lol: anebo sehnat nahradni htp a tu dat nabrousit..ale k tomu bys pak stejne potreboval chip

Autor:  fatal [ 18.2.08, 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

jarka píše:
Nechci být mistr slepých uliček.


Pozdě, už máš slušný náběh...

Autor:  jarka [ 18.2.08, 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
no tak na vytaceni by bodla nejaka ostrejsi vacka,ale fakt me nenapada kde ji sehnat..jedine uriznout nejakou normalni a nechat nabrousit :lol: anebo sehnat nahradni htp a tu dat nabrousit..ale k tomu bys pak stejne potreboval chip


Tohle bych asi u 3-válce nezkoušel, přeci jenom trochu vybruje :) .
Mám na mysli drobná vylepšení v rozumných mezích (což pro mě výměna sání za 2kkč je) - samozřjmě pokud by to něco přineslo.
Ale to se tady asi nedovím.....

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/