Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9195 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | cyz [ 22.2.08, 00:09 ] |
Předmět příspěvku: | vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení |
Zajímala by mě jedna věc - konkrétně třeba u motoru ve Fávu, jak velký vliv má použitý olej na odolnost motoru proti vytáčení do vysokých otáček, jaký je rozdíl např. mezi levnějším 15W40 a značkovým 10W40 (samozřejmě vždy za provozní teploty motoru a olej pravidelně měněný). Vím co zhruba říká teorie, ale docela by mě zajímalo jak je to v praxi, jestli má na to ten olej velký vliv nebo jestli je to dané spíš konstrukcí motoru a použitými materiály. |
Autor: | Gemini [ 22.2.08, 00:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
aj z 15w40 z Lidla tocime do zavratnych vysin.... je to dane konstrukciou motora |
Autor: | Kachnis [ 22.2.08, 00:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne? |
Autor: | cyz [ 22.2.08, 00:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
takže říkáš že to jak praví teorie že olej s vyšší viskozitou vytvoří film s větší odolností proti tlaku a tím pádem to víc vydrží má v praxi zanedbatelný vliv? Edit: Kachnis: Tyhle faktory jako zajetí a opotřebení motoru jsem právě moc na mysli neměl, beru to spíš jako 2 motory stejného typu, stejně zajeté a stejně opotřbené (vím že v praxi je to takřka nemožné). Btw. tys někdy viděl Favorita se 4kvaltem? |
Autor: | Kachnis [ 22.2.08, 00:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslim ze dulezita je pravidelna vymena...tata najezdil se 120kou 145000 bez zasahu do motoru na M6 AD(i tesneni pod hlavou bylo puvodni) a motor v 95000 mel tlaky jak po GO a v tech 140 az na rozvody frcel pekne a to i ten zivot odmakal, tahal privesy na Balt a tak.. je to o udrzbe.. |
Autor: | Drak [ 22.2.08, 06:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst. |
Autor: | Nepér [ 22.2.08, 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co jsou to ty čtverce? |
Autor: | fatal [ 22.2.08, 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Co jsou to ty čtverce? Poměr zdvih k vrtání. |
Autor: | Nepér [ 22.2.08, 09:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ok, ok, už to vim, díky. |
Autor: | cyz [ 22.2.08, 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst. Tak neberme takové extrémy berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení. |
Autor: | Nepér [ 22.2.08, 14:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsou normální provozní otáčky pro HTP |
Autor: | ferrari [ 22.2.08, 14:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
kachnis píše: zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne? Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q... |
Autor: | cyz [ 22.2.08, 17:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: kachnis píše: zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne? Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q... On naráží na jednoho člověka od nich, kdesi to tady popisoval. |
Autor: | Drak [ 22.2.08, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Tak neberme takové extrémy berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení. Zas takovej extrém to není, co třetí motor má po demontáži hlavy aspoň na jednom válcu obtisklej ventil a třeba u majitelů, kteří by ho v životě nevytočili nad 4000 a používají různý oleje, po jedné stránce to je motor držák, co přežije 300.000 - 400.000 km ale po druhé stránce při sportovnějším zacházení nepřežije 200.000 km |
Autor: | Luboš [ 22.2.08, 23:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty oba oleje mají ale při provozní teplotě stejnou viskozitu! |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |