Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9195
Stránka 1 z 2

Autor:  cyz [ 22.2.08, 00:09 ]
Předmět příspěvku:  vliv oleje na odolnost motoru proti vytáčení

Zajímala by mě jedna věc - konkrétně třeba u motoru ve Fávu, jak velký vliv má použitý olej na odolnost motoru proti vytáčení do vysokých otáček, jaký je rozdíl např. mezi levnějším 15W40 a značkovým 10W40 (samozřejmě vždy za provozní teploty motoru a olej pravidelně měněný). Vím co zhruba říká teorie, ale docela by mě zajímalo jak je to v praxi, jestli má na to ten olej velký vliv nebo jestli je to dané spíš konstrukcí motoru a použitými materiály.

Autor:  Gemini [ 22.2.08, 00:33 ]
Předmět příspěvku: 

aj z 15w40 z Lidla tocime do zavratnych vysin.... :lol: je to dane konstrukciou motora

Autor:  Kachnis [ 22.2.08, 00:36 ]
Předmět příspěvku: 

zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej :)

ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne?

Autor:  cyz [ 22.2.08, 00:39 ]
Předmět příspěvku: 

takže říkáš že to jak praví teorie že olej s vyšší viskozitou vytvoří film s větší odolností proti tlaku a tím pádem to víc vydrží má v praxi zanedbatelný vliv?

Edit: Kachnis: Tyhle faktory jako zajetí a opotřebení motoru jsem právě moc na mysli neměl, beru to spíš jako 2 motory stejného typu, stejně zajeté a stejně opotřbené (vím že v praxi je to takřka nemožné). Btw. tys někdy viděl Favorita se 4kvaltem? :D

Autor:  Kachnis [ 22.2.08, 00:43 ]
Předmět příspěvku: 

myslim ze dulezita je pravidelna vymena...tata najezdil se 120kou 145000 bez zasahu do motoru na M6 AD(i tesneni pod hlavou bylo puvodni) a motor v 95000 mel tlaky jak po GO a v tech 140 az na rozvody frcel pekne a to i ten zivot odmakal, tahal privesy na Balt a tak.. je to o udrzbe..

Autor:  Drak [ 22.2.08, 06:56 ]
Předmět příspěvku: 

Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst.

Autor:  Nepér [ 22.2.08, 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

Co jsou to ty čtverce? :oops:

Autor:  fatal [ 22.2.08, 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Co jsou to ty čtverce? :oops:


Poměr zdvih k vrtání.

Autor:  Nepér [ 22.2.08, 09:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, ok, už to vim, díky.

Autor:  cyz [ 22.2.08, 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Olej má vliv na životnost motoru, vytáčení ovlivňuje konstrukce, sebelepší olej ti ve vysokých otáčkách nevrátí ventil dřív, než mu pomůže zespoda píst.


Tak neberme takové extrémy :D berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení.

Autor:  Nepér [ 22.2.08, 14:19 ]
Předmět příspěvku: 

To jsou normální provozní otáčky pro HTP :)

Autor:  ferrari [ 22.2.08, 14:27 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej :)

ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne?


Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q...

Autor:  cyz [ 22.2.08, 17:35 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
kachnis píše:
zalezi jesli mas motor 4kvaltovej nebo 5tikvaltovej :)

ba ne, podle myho zalezi na zbehnuti motoru a jeho ctverovosti..ty podctverce sou proste hbitejsi,ne?


Toto sa Ti podarilo, Kachnis, 4q alebo 5 q motor...ja mám motor bez q...


On naráží na jednoho člověka od nich, kdesi to tady popisoval.

Autor:  Drak [ 22.2.08, 17:45 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Tak neberme takové extrémy :D berme třeba Faforita a vytáčet ho do 5 000.....vliv na životnost motoru při takovémto točení.


Zas takovej extrém to není, co třetí motor má po demontáži hlavy aspoň na jednom válcu obtisklej ventil a třeba u majitelů, kteří by ho v životě nevytočili nad 4000 a používají různý oleje, po jedné stránce to je motor držák, co přežije 300.000 - 400.000 km ale po druhé stránce při sportovnějším zacházení nepřežije 200.000 km

Autor:  Luboš [ 22.2.08, 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ty oba oleje mají ale při provozní teplotě stejnou viskozitu!

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/