Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Otáčky se nepravidelně houpou
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9201
Stránka 1 z 2

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Otáčky se nepravidelně houpou

Zdravím, měl jsem auto v servisu na pretesneni, snizovali mi i hlavu.
Ale po tom mi někdy čas od času houpou otacky vlnobehu.
Kdyz nastartuju a nic nedelam,tak mi treba za par vterin vyelzou na 1500ot a pak spadnou. Jindy třeba jsou na 800 a padaji dolu div se motor nezakucká. Pak zase jsou třeba v rozmezí 700-900 a pohybujou se v tom. Tak nevim. Jde bohužel o Monomotronic 40kW, Favorit.
Jediný co je mi divný je jak je ventil elektromagnetickej u nádobky s uhlím, tak když mi ten volnobeh takhle lítal tak vydával divný zvuky. Jinak normálně na volnoběh pěkně lupe jak má.
Nemáte nekdo nejakou radu? Svíčky mám 5tis. km

Autor:  cyz [ 22.2.08, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otáčky se nepravidelně houpou

Zabrousili sedla ventilů nebo to tam dali jenom tak jak to vytáhli?

Autor:  Jiri [ 22.2.08, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

jestli myslis ten ventil u nadobky... je tam dvou pin konektro a dve hadicky.. zkus tu hadicku co vede ke vstrikovaci jednotce odpojit u toho ventilu a zaslepit.. ten ventil ma jen zavrit pri zapnutem zapalovani... a otevrit pri vypnutem... aspon mysim... je to jen odvzdusneni nadrze.... a pokud si cvaka jak chce tak to muze byt ono....

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

No to nevím, to se budu muset zeptat, ale vim že ventyly mi potom samozřejmě štelovali. Hlava šla dolů o asi 0,6mm

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri píše:
jestli myslis ten ventil u nadobky... je tam dvou pin konektro a dve hadicky.. zkus tu hadicku co vede ke vstrikovaci jednotce odpojit u toho ventilu a zaslepit.. ten ventil ma jen zavrit pri zapnutem zapalovani... a otevrit pri vypnutem... aspon mysim... je to jen odvzdusneni nadrze.... a pokud si cvaka jak chce tak to muze byt ono....


No pokud byl dřív v pořádku tak cvakal pravidelně, to cvaká i ted. Ale jakmile mi začne lítat ten motor tak necvaká ale spíš chrčí. Možná to tak má dělat, možná ne-to je to co bych rád veděl :-)

Autor:  cyz [ 22.2.08, 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Má pravidelně cvakat...to že rachotí by mohl být problém. Jak píše Jiri - zkus ho odpojit, chod auta to nijak neovlivní.

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Má pravidelně cvakat...to že rachotí by mohl být problém. Jak píše Jiri - zkus ho odpojit, chod auta to nijak neovlivní.

Je jedno na které straně ho odpojim? asi na straně blíže k motoru že?
Proč tam vlastně ten ventil je? :-) Ja prave nevim, sázím na ten ventil protoze se chová podivně, ale nevím jestli by to mohlo ovlivnit otáčky motoru

Autor:  cyz [ 22.2.08, 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

Coooo? Však tam je jenom jeden konektor - u toho ventilu, potom to vede do svazku a přímo do konektoru od ŘJ....jinde to odpojit nejde. Chod motoru to může ovlivnit tak že když se ten ventil zblázní tak vysaje benzín co tam zkondenzoval a začne přisávat do sání vzduch takže začne lítat volnoběh podobně jako když ti blbne posilovač brzd

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Coooo? Však tam je jenom jeden konektor - u toho ventilu, potom to vede do svazku a přímo do konektoru od ŘJ....jinde to odpojit nejde. Chod motoru to může ovlivnit tak že když se ten ventil zblázní tak vysaje benzín co tam zkondenzoval a začne přisávat do sání vzduch takže začne lítat volnoběh podobně jako když ti blbne posilovač brzd


Nic, moje chyba-myslel jsem tu hadici ale už jsem se probral a chápu.
Nevím a mohlo by to teoreticky řešit problém s opalováním svíček?? Mám je po 5000km černý. Jakoby byla bohatá směs (což nevim jestli je u stříkačky možný)

Autor:  Jiri [ 22.2.08, 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

.. svicky nevim... zkus ten ventil nejdriv ... hadice mezi ventilem a vstrikovaci jednotkou.... co je.. tak tu u ventilu odpojit..,. a zaslepit....srobem treba... ... pak napis co to udelalo..

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri píše:
.. svicky nevim... zkus ten ventil nejdriv ... hadice mezi ventilem a vstrikovaci jednotkou.... co je.. tak tu u ventilu odpojit..,. a zaslepit....srobem treba... ... pak napis co to udelalo..

jasně, zkusím to hned zítra. Akorát teda doufám že mi ten volnobeh bude pořád zlobit :-D bylo by blby kdyby to z ničeho nic přestalo

Autor:  Jiri [ 22.2.08, 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

v.kalandra píše:
Jiri píše:
.. svicky nevim... zkus ten ventil nejdriv ... hadice mezi ventilem a vstrikovaci jednotkou.... co je.. tak tu u ventilu odpojit..,. a zaslepit....srobem treba... ... pak napis co to udelalo..

jasně, zkusím to hned zítra. Akorát teda doufám že mi ten volnobeh bude pořád zlobit :-D bylo by blby kdyby to z ničeho nic přestalo

no tak uvidis... ale myslim ze tam bude problem nekde v netesnosti... bud ten ventil.. nebo neco jineho.... jestli meli hlavu dole tak nekde neco spatne utesnili.... nebo ten poslilovac na brzdyx... taky zkontrolovat... hadici.. k nemu

Autor:  v.kalandra [ 22.2.08, 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri píše:
v.kalandra píše:
Jiri píše:
.. svicky nevim... zkus ten ventil nejdriv ... hadice mezi ventilem a vstrikovaci jednotkou.... co je.. tak tu u ventilu odpojit..,. a zaslepit....srobem treba... ... pak napis co to udelalo..

jasně, zkusím to hned zítra. Akorát teda doufám že mi ten volnobeh bude pořád zlobit :-D bylo by blby kdyby to z ničeho nic přestalo

no tak uvidis... ale myslim ze tam bude problem nekde v netesnosti... bud ten ventil.. nebo neco jineho.... jestli meli hlavu dole tak nekde neco spatne utesnili.... nebo ten poslilovac na brzdyx... taky zkontrolovat... hadici.. k nemu

Nevim, vypadalo to jakože si dává bacha, páč tam povymněnoval tolik těsnění že jsem sám čuměl :-D Ten posilovač jsem si říkal jako první že to bude, ale když jsem šlápnul na brzdu tak otáčky nepoklesly. To co je mi největší záhadou je to,že ty otáčky lezou i nahoru:-D což moc nechápu a jsou schopný se tam i nakou dobu udržet

Autor:  v.kalandra [ 23.2.08, 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Problém přetrvává

Mysleli jsme že je to ventilem ale zřejmě není! Když jsem ucpal přivod do motoru (prstem) tak otáčky byly pořád na 1200 jako předtím. Když jsem si jen tak zkoušel prst oddělat z hadice a povypouštěl jsem vzduch tak otáčky klesaly. Takže by ten ventil měl být asi v porádku, co vy na to?

Autor:  cyz [ 23.2.08, 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Problém přetrvává

Zkus počkat až ti ten ventil začne rachotit jak popisuješ a v tu chvíli z něho odpoj elektriku.....uvidíš co to udělá.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/