Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

dotazy na 105L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9250
Stránka 1 z 1

Autor:  P.e.t.r [ 25.2.08, 09:10 ]
Předmět příspěvku:  dotazy na 105L

Zdravim, sem tady prvne tak me nekamenujte jestli budu rikat blbosti. Chci se zeptat na par veci ohledne skodovky. Mam uzovku 105L, 4q s mokryma poloosama. Chci tam dat suchou 5q se sirokyma napravama PUDE TO???? a co by bylo potreba upravit??? A jeste jeden dotaz, mam tam motor z favorita karbec Pierburg, 50kW, nekde sem slysel ze s karburatorem ze 120ky to min zere a jede to lip, co vy na to??? Jaky karbec by ste tam dali vy??? Diky za odpovedi :wink:

Autor:  michalkatka [ 25.2.08, 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: dotazy na 105L

P.e.t.r píše:
Zdravim, sem tady prvne tak me nekamenujte jestli budu rikat blbosti. Chci se zeptat na par veci ohledne skodovky. Mam uzovku 105L, 4q s mokryma poloosama. Chci tam dat suchou 5q se sirokyma napravama PUDE TO???? a co by bylo potreba upravit??? A jeste jeden dotaz, mam tam motor z favorita karbec Pierburg, 50kW, nekde sem slysel ze s karburatorem ze 120ky to min zere a jede to lip, co vy na to??? Jaky karbec by ste tam dali vy??? Diky za odpovedi :wink:


v prvom rade to nieje legálne, už ani nedostaneš vyjadrenie škoda auto a.s. o schválení prestavby, alebo zástavby motora 781.136X do rady 742 pri použití nových brzd (4piestiky), uhlovej nápravy, hrebeňového riadenia atď...
súchý 5q by tam mal ísť po výmene nádrže, a neviem či musíš upraviť aj kasňu, ale motor by si mal hľadať 742.1xx, ten tam dáš legálne...

Autor:  P.e.t.r [ 25.2.08, 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

No sak to ja vsechno vim ze je to nelegalni a technickou to neprojde, ale 2 roky s tim pojezdim a pak udelam technickou a original motorem... policajti by se o to pri bezne kontrole zajimat nemeli, s tou prevodovkou vim ze tam musim dat nadrz z Mka 5q a upravit tunel aby se tam prevodovka vesla.... akorat se moc nevyznam v tech suchyh a mokrych polosach tak si nejsem jistej vysledkem. Jde mi o to ze s tim budu jezdit na intr a nestojim o to aby mi to zralo jak tank a s originalem 4q a motorem z fazola bych moc nepomohl :cry:

Autor:  Martin 007 [ 25.2.08, 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Suchá převodovka potřebuje vlečenou nápravu a to je vždy široká náprava...do užovky asi budeš muset krom jiný nádrže vařezat i tunel aby se tam 5kvalt vešel...je na to nějaký trik s prstama v prostoru za sedačkama myslim...že když je někam narveš tak OK když ne tak musíš řezat...

Jinak si dále nejsem jistý jesi vychází rozměrově i příčka převodovky...nejen že je jiná ale jesi není ještě navíc moc široká roztečově - dále nevim jak jsou na to m se šířkou kastle úchyty podélných ramen jesi zase nemaj uzkej rozchod...

Pokud je to vše stejný s Mkem tak ano - vlečku přišroubuješ vyměníš nádrž popř. si řízneš do kaslte a je to...někdo mi řikal že dneska už neřeší jesi máš vlečku nebo kyvku...převodovka je taky nezajímá...motor už je horší ale proč ne že jo...určite pak zesil i brzdy...nebo minimálně GO stavájících...

Chlapi víte někdo ty rozteče kastle ??? Jesi má užovka stejný šířky jako Mko ???

Autor:  Viky [ 25.2.08, 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Chlapi víte někdo ty rozteče kastle ??? Jesi má užovka stejný šířky jako Mko ???


Vsechno je stejny (nebo aspon zamenitelny), krome vybrani v tunelu, uzovka do r. 1983 nema vybrani pro 5Q na 100%. Potom je to jak kterej den vyroby, az Mka od r.85 to snad maji vzdycky.

Popisu je vsude spousta.
Na uzovku se hodi prevodovka 5Q se 120L/LS do r. 87, do ni jdou namontovat klidne i kratky poloosy. Pozdejc byla priruba motoru stejna jako ma Favo a uz se musi malinko ladit se steftama na motoru aby to sedlo (puvodni jsou kratky), ale jde to.

Vymenit se musi toto:
Nadrz, hrdlo nadrze, trubka chlazeni, radici tyc a samozrejme prevodovka.

Uprava tunelu spociva ve vyriznuti diry do nosniku a navareni takovyho vyztuznyho plechu, kterej se odrizne z nejaky Mkovy kastle.

Neni to uplne snadny, ale da se to.
Jina moznost je sehnat 4Q 120LE, kterej ma delsi kvalty, takze Favomotoru to dobre sedi, je ovsem pomerne vzacna, ale je to bez prace.

Autor:  Martin 007 [ 25.2.08, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

A bez 5tého kvaltu :D

Autor:  Viky [ 25.2.08, 11:59 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
A bez 5tého kvaltu :D

To ani ne, 4ka ma prevod podobnej jako 5ka na 120covym 5Q, takze tam spis chybi 4ka nez 5ka. :-D

Autor:  fatal [ 25.2.08, 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
To ani ne, 4ka ma prevod podobnej jako 5ka na 120covym 5Q, takze tam spis chybi 4ka nez 5ka. :-D


Pokud vím, tak je to protažené hlavně stálým převodem, takže tam ta čtyřka zas tak moc chybět nebude.

Autor:  Viky [ 25.2.08, 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Viky píše:
To ani ne, 4ka ma prevod podobnej jako 5ka na 120covym 5Q, takze tam spis chybi 4ka nez 5ka. :-D


Pokud vím, tak je to protažené hlavně stálým převodem, takže tam ta čtyřka zas tak moc chybět nebude.

Nebo jinak: na Favomotoru to pojede slusne, zatimco na ty 120ce to bylo nahovno. :-)

Je to 4Q, kde mas na 4ku asi 2900ot pri 90ti a maximalku kousek tak ke 160ti. Ostatni kvalty jsou stejny jako na 5Q pro 130ku (potazmo 135 a 136).

Jezdilo by to za podobny prachy jako kdybys mel 120kovej 5Q, ale nemusis rezat kastli.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/