Autor |
Zpráva |
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Š 130 - generálka...
tak jsem sehnal motor 130, ale byl přidřenej... zničená šála na 2. válci + lechce vydřená třecí plocha na klice, hlavní ložiska na klice jsem ještě neviděl... mam jenom vyměnit šály a nějak vyrovnat kliku, nebo dát kliku + písty ze 135 +hlavu ze 120(popř. 105)?
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
26.2.08, 09:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Š 130 - generálka...
Ze 120ky hlavu tam nedáš, dává se ze 105ky která se přebrušuje.
|
26.2.08, 11:44 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
proč tam nedam hlavu ze 120?
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
26.2.08, 11:46 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
To přesně nevím, asi má trochu jinak rozmístěné spalováky. Vím že motorář když mi dělal 130kovou hlavu tak mi řekl že ze 120ky na to použít nejde, že jedině 105.
|
26.2.08, 11:48 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
cyz píše: To přesně nevím, asi má trochu jinak rozmístěné spalováky. Vím že motorář když mi dělal 130kovou hlavu tak mi řekl že ze 120ky na to použít nejde, že jedině 105.
Protoze 130ka ma jako vsechny pozdejsi motory rovnomerne rozmisteny valce, ale 120ka a starsi maji mezi 2. a 3. valcem vetsi mezeru.
Spalovak 120ky presahuje pres okraj vlozky, takze by nepasovalo tesneni. 105ka ma spalovaky mensi a vyjde to.
Kdybys pouzil neupravenou hlavu 105 a pisty 135, tak z toho budes mit takovej trochu zpomalenej hybrid, ale pravdepodobne hodne to vydrzi bez potreby GO. Jinak bys mel na ty 105kovy hlavje predelat spalovaky, dat vetsi ventily a zvetsit kanaly.
Edit: jinak kdybys nechal pisty 130 a dal 105 hlavu bez upravy, tak by se mozna potkal pist s hlavou. Pro pisty 135 by se mela hlava upravovat jinak nez pro pisty 130.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.2.08, 11:57 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
na 105kovy hlave si snadno vybrousis spalovak podle prani,akorat potiz mas se svickou..nebude presne uprostred spalovaku.proste tam prdni hlavu 130, pisty 135 a mas to
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
26.2.08, 12:53 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit..
Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.2.08, 14:03 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Šemik píše: Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit.. Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců
Cocoo... kdyz stahne kompresi na uroven 135ky a bude mit rozumne upravenou 105hlavu, tak to bude drzak, jestli teda blok dotedka prezil.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.2.08, 15:00 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Šemik: Nevím co tady teď tvoříš za kampaň proti 130kám - jediný problém (při rozumném používání) jsou propadající se vložky, jinak oproti 120ce žádný vážnější problém pokud vím nemají, pokud neberu v úvahu praskající hlavu, ta občas praskne i na 120.
|
26.2.08, 16:12 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Šemik píše: Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit.. Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců
Jezis marja ja ti asi neco udelam
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.2.08, 16:20 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
26.2.08, 16:39 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Gemini píše: 135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora
No muj hruby odhad/pocitani rika ze pokud das pisty 136 a nechas hlavu 130, musis ji snizit o 0,17mm aby zustal staly KP
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.2.08, 16:48 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
Matthes píše: Gemini píše: 135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora No muj hruby odhad/pocitani rika ze pokud das pisty 136 a nechas hlavu 130, musis ji snizit o 0,17mm aby zustal staly KP
mozes aspon nacrtnut ako si prisiel na tak presne cislo ?
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
26.2.08, 16:55 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Gemini píše: mozes aspon nacrtnut ako si prisiel na tak presne cislo ?
No ehm Proste sem meril o kolik vice objemu nahore zabira pist 130 oproti 136 ... no a pak ten rozdil rozlozenej do valce o prumeru 75,5mm ma vejsku tak nejak jak jsem napsal. Doufam ze zas nekecam totalni hovadiny
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.2.08, 16:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Matthes píše: ...rozdil rozlozenej do valce o prumeru...
Řekl bych, že háček je v tvaru spalovacího prostoru. Nevím jak 130, ale hlava 120 nemá spalovací prostor ani zdaleka podobný válci, takže rozložení do válce o průměru X se nekoná.
|
26.2.08, 17:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|