Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Š 130 - generálka...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9279
Stránka 1 z 3

Autor:  URU [ 26.2.08, 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Š 130 - generálka...

tak jsem sehnal motor 130, ale byl přidřenej... zničená šála na 2. válci + lechce vydřená třecí plocha na klice, hlavní ložiska na klice jsem ještě neviděl... mam jenom vyměnit šály a nějak vyrovnat kliku, nebo dát kliku + písty ze 135 +hlavu ze 120(popř. 105)?

Autor:  cyz [ 26.2.08, 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 130 - generálka...

Ze 120ky hlavu tam nedáš, dává se ze 105ky která se přebrušuje.

Autor:  URU [ 26.2.08, 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

proč tam nedam hlavu ze 120?

Autor:  cyz [ 26.2.08, 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

To přesně nevím, asi má trochu jinak rozmístěné spalováky. Vím že motorář když mi dělal 130kovou hlavu tak mi řekl že ze 120ky na to použít nejde, že jedině 105.

Autor:  Viky [ 26.2.08, 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
To přesně nevím, asi má trochu jinak rozmístěné spalováky. Vím že motorář když mi dělal 130kovou hlavu tak mi řekl že ze 120ky na to použít nejde, že jedině 105.


Protoze 130ka ma jako vsechny pozdejsi motory rovnomerne rozmisteny valce, ale 120ka a starsi maji mezi 2. a 3. valcem vetsi mezeru.
Spalovak 120ky presahuje pres okraj vlozky, takze by nepasovalo tesneni. 105ka ma spalovaky mensi a vyjde to.

Kdybys pouzil neupravenou hlavu 105 a pisty 135, tak z toho budes mit takovej trochu zpomalenej hybrid, ale pravdepodobne hodne to vydrzi bez potreby GO. Jinak bys mel na ty 105kovy hlavje predelat spalovaky, dat vetsi ventily a zvetsit kanaly.

Edit: jinak kdybys nechal pisty 130 a dal 105 hlavu bez upravy, tak by se mozna potkal pist s hlavou. Pro pisty 135 by se mela hlava upravovat jinak nez pro pisty 130.

Autor:  Kachnis [ 26.2.08, 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

na 105kovy hlave si snadno vybrousis spalovak podle prani,akorat potiz mas se svickou..nebude presne uprostred spalovaku.proste tam prdni hlavu 130, pisty 135 a mas to

Autor:  Šemik [ 26.2.08, 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 :wink: Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit..
Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců :)

Autor:  Viky [ 26.2.08, 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 :wink: Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit..
Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců :)


Cocoo... kdyz stahne kompresi na uroven 135ky a bude mit rozumne upravenou 105hlavu, tak to bude drzak, jestli teda blok dotedka prezil.

Autor:  cyz [ 26.2.08, 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik: Nevím co tady teď tvoříš za kampaň proti 130kám - jediný problém (při rozumném používání) jsou propadající se vložky, jinak oproti 120ce žádný vážnější problém pokud vím nemají, pokud neberu v úvahu praskající hlavu, ta občas praskne i na 120.

Autor:  Matthes [ 26.2.08, 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Motor 130 rychle někomu daruj a postav motor 135/136 :wink: Ta 130 by se ti NEMUSELA vyplatit..
Hlavu 120 na 130 motor nedáš, jiná rozteč válců :)


Jezis marja ja ti asi neco udelam :lol:

Autor:  Gemini [ 26.2.08, 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora

Autor:  Matthes [ 26.2.08, 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora


No muj hruby odhad/pocitani :oops: rika ze pokud das pisty 136 a nechas hlavu 130, musis ji snizit o 0,17mm aby zustal staly KP :)

Autor:  Gemini [ 26.2.08, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Gemini píše:
135kove piesty vyrazne znizia kompresny pomer a tym poriadne znizia vykon motora


No muj hruby odhad/pocitani :oops: rika ze pokud das pisty 136 a nechas hlavu 130, musis ji snizit o 0,17mm aby zustal staly KP :)


mozes aspon nacrtnut ako si prisiel na tak presne cislo ?

Autor:  Matthes [ 26.2.08, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini píše:
mozes aspon nacrtnut ako si prisiel na tak presne cislo ?


No ehm :oops: Proste sem meril o kolik vice objemu nahore zabira pist 130 oproti 136 ... no a pak ten rozdil rozlozenej do valce o prumeru 75,5mm ma vejsku tak nejak jak jsem napsal. Doufam ze zas nekecam totalni hovadiny :(

Autor:  fatal [ 26.2.08, 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
...rozdil rozlozenej do valce o prumeru...


Řekl bych, že háček je v tvaru spalovacího prostoru. Nevím jak 130, ale hlava 120 nemá spalovací prostor ani zdaleka podobný válci, takže rozložení do válce o průměru X se nekoná.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/