Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 05:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 O směsi a o ventilech 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2084
Bydliště: Lovosicko
Příspěvek O směsi a o ventilech
Ahoj, mám čtyři takový dotazy:
1) Co se stane když na karburátoru u Škody 120 zašroubuju šroubek na směs? Ochudim nebo obohatim?
2) Když je chudá směs, znamená to, že je málo vzduchu nebo benzínu?
3) Dá se nějak bez přístrojů nastavit směs podle sluchu nebo tak?
4) Pro potřeby spolužáka - jaká vůle ventilů se nastavuje na studenym motoru na Škodě Felicii 1.3 MPi, 51kW, r.v. 1997.
Díky moc všem za info. :-)

_________________
http://fb.com/BJpolepy


27.2.08, 14:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
1.)dotahováním se přídává směs
2.)Chudá směs = málo benzínu
3.)Dost blbě - orientačně když jde černý dým tak je bohatá a když bílý tak chudá, ale to je velice hrubé nastavení. Podle sluchu těžko, spíš podle čichu ale aby to nebyla tvoje poslední oprava auta :)
4.)0,25 sání/0,20 výfuk


27.2.08, 14:39
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
cyz píše:
1.)dotahováním se přídává směs


Určitě? Podle mě se dotahováním ubírá bohatost směsi (uzavírá se kanál volnoběžného systému).
Nebo máš na mysli šroub přídavného vzduchu, jehož dotahováním se bohatost v důsledku zřejmě zvyšuje?


27.2.08, 14:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
tyjo tak když jsem to psal tak jsem si byl jisý ale teď jsi mě znejistěl :oops: podívám se radši do literatury


27.2.08, 14:55
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
kdyz utahujes, tak skrtis :!: zasroubuj uplne a nepojedes...vysroubuj na max a uchlastas..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


27.2.08, 15:31
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
smes se da nastavit podle sluchu nahod tak 1000 ot pomoci velkyho sroubu a malej pak zasroubovavej dokud motor nezacne chcipat..jak zacne chipat, vrat 1/4 otacky a ses ok

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


27.2.08, 15:32
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
bohatost zmesy sa da urcit aj podla teploty vyfuk. plynov na volnobehu.......teplota musi byt taka akurat......ak sa ruka pri vyfuku neda udrzat, zmes je chudobna a teplota vyfuk. plynov velka, ak je zmes bohata, su vyfuk. plyny studene az vlazne.....ale je to len velmi orientacne, ale skuste si to....funguje to......

dalsia vec, ako spravne nastavit bohatost zmesy......je vela sposobov, pouzivam najosvedcenejsi.....srobikom bohatosti nastavime najvyssie mozne otacky motora, skusame na niekolko krat.....potom doladime volnobeh srobom vzduchu.....takto nastaveny motor nema najnizsiu spotrebu ale zase najvyssi vykon.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


27.2.08, 17:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No všechno ti řekli jen s tou směsí, nastartuješ teplý motor, pokud dotáhneš šroub na směs tak to musí zdechnout, pokud to nezdechne tak je něco špatně. Nastavit podle sluchu se to dá a pokud to děláš každou chvíli (živíš se tím) tak to pak dokážeš nastavit tak že dojedeš na emise a buď ti s tím pohne jen o čtvrt otáčky tam nebo zpět a nebo na to ani nešáhne. Takže na vypnutým zašroubuj šroub na směs na doraz a vytoč o 3 otáčky ven, nastartuj (musí být ohřáté) nastav velkým šroubem cca 1000rpm, když ho povoluješ tak otáčky stoupaj. A teď znova ten malej, pooooooommmmaaaaaaaaaliiiiiinnnnnnkkkkkuuuu ho začni šroubovat ven a dobře poslouchej motor, jakmile uslyšíš sebemenší pokles otáček tak přestan šroubovat (může se stát že když začneš tak třeba ještě stoupnou a pak teprve začnou klesat) tak a teď od toho kdy nepatrně začli klesat se koukni jak ten šroubek je a začni ho šroubovat zase dovnitř a počítej si otočení toho šroubku, šroubuj opět do doby kdy začnou znova klesat, zase se zastav (napočítáš zhruba 2-3 otáčky v tomhle rozmezí poloh) podle toho kolik jsi napočítal otáček tak teď už se jen o polovinu vyšroubuj. Jseš na ideální směsi, teď si ji můžeš buď o půl otáčky utažením nepatrně ochudit (dá se tím nahonit i pulčák na 100km) nebo z té středové polohy o půl otáčky povolit - obohatit no a pak zase tím velkým si stáhni volnoběh na požadovanou hodnotu a je to. Je to trošku drbačka ale pokud je vše kolem (svíčky zapalování atd) OK tak to naladíš po natrénování třeba během jednej minuty ale jinak s tím šroubem na směs chce točit opravdu pomalu protože když s ním budeš kroutit tam a zpět jak zplašenej tak to tak rozházíš že dalších dobrejch 5 minut to nebudeš schopnej naladit než se to trochu srovná. Jo a hlavně taky při tom pořád netahej za plyn páč tam stříkáš palivo a to tě taky pak oblbne.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


27.2.08, 19:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Tak se teda omlouvám za tu směs - spletl jsem to :oops:


27.2.08, 19:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2084
Bydliště: Lovosicko
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.

_________________
http://fb.com/BJpolepy


27.2.08, 21:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
bany.xf.cz píše:
cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.


Ale hyjena ma na sani aluminiovy tycky :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


27.2.08, 21:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2084
Bydliště: Lovosicko
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
Matthes píše:
bany.xf.cz píše:
cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.


Ale hyjena ma na sani aluminiovy tycky :)

Ahá, zrada :-D A ty maj jinou roztažnost. :idea:
A proč hyjena? :lol:

_________________
http://fb.com/BJpolepy


27.2.08, 21:45
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
bany.xf.cz píše:
Ahoj, mám čtyři takový dotazy:
1) Co se stane když na karburátoru u Škody 120 zašroubuju šroubek na směs? Ochudim nebo obohatim?
2) Když je chudá směs, znamená to, že je málo vzduchu nebo benzínu?
3) Dá se nějak bez přístrojů nastavit směs podle sluchu nebo tak?
4) Pro potřeby spolužáka - jaká vůle ventilů se nastavuje na studenym motoru na Škodě Felicii 1.3 MPi, 51kW, r.v. 1997.
Díky moc všem za info. :-)


Při seřizování směsi to je přesně tak jak píše Kristensen. Pouze je nutno podotknout, že při tomto seřizování musí být motor zahřátý na provozní teplotu a musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filtr, jinak Ti do seřizování zkreslují výpary z motorového oleje, které se neustále mění. Pro ventilovou vůli je také uvedena správná hodnota sací 0,25 a výfuk 0,20. Motor 1,3 MPI má na sacích ventilech použité hliníkové tyčky a ty mají větší roztažnost. Hodnoty seřizování jsou samozřejmě za studena.

_________________
Xxenon


27.2.08, 21:58
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
Xxenon píše:
... musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filt...


Takhle bych to nenastavoval, pak to připojíš a už to běží jinak.

Doporučuji při seřizování zajistit proud vzduchu chladičem, ať už sepnutím ventilátoru u chladiče nebo postavením obyčejného ventilátoru před masku auta. Během nastavování by se mohl motor přehřát.


27.2.08, 22:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek Re: O směsi a o ventilech
fatal píše:
Xxenon píše:
... musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filt...


Takhle bych to nenastavoval, pak to připojíš a už to běží jinak.

Doporučuji při seřizování zajistit proud vzduchu chladičem, ať už sepnutím ventilátoru u chladiče nebo postavením obyčejného ventilátoru před masku auta. Během nastavování by se mohl motor přehřát.


To je právě ta chyba, kterou dělá většina mechaniků. Pokud seřídíš směs bez demontované hadice odvětrání (v případě, že nebyl současně vyměněn mot. olej) tak po 100 km se většina kondenzovaného paliva v oleji odpaří a imaginárně nastavená hodnota je zase v háji. Jinak s tím ventilátorem před chladič máš pravdu, o tom jsem se zapomněl zmínit. Když už jsme u těch okolích podmínek, tak je třeba také zmínit vzpěru na spojkový pedál. Spojka by měla být vystavená. Převodovka není v tomto režimu mazaná, mohla by se přidřít 5tka a auto by mohlo toho kdo seřizuje porazit.
To není fór , to je fakt, zváště když u toho kontroluješ křivku rozdelovače .

_________________
Xxenon


27.2.08, 22:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz