Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

O směsi a o ventilech
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9308
Stránka 1 z 3

Autor:  bany.xf.cz [ 27.2.08, 14:20 ]
Předmět příspěvku:  O směsi a o ventilech

Ahoj, mám čtyři takový dotazy:
1) Co se stane když na karburátoru u Škody 120 zašroubuju šroubek na směs? Ochudim nebo obohatim?
2) Když je chudá směs, znamená to, že je málo vzduchu nebo benzínu?
3) Dá se nějak bez přístrojů nastavit směs podle sluchu nebo tak?
4) Pro potřeby spolužáka - jaká vůle ventilů se nastavuje na studenym motoru na Škodě Felicii 1.3 MPi, 51kW, r.v. 1997.
Díky moc všem za info. :-)

Autor:  cyz [ 27.2.08, 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

1.)dotahováním se přídává směs
2.)Chudá směs = málo benzínu
3.)Dost blbě - orientačně když jde černý dým tak je bohatá a když bílý tak chudá, ale to je velice hrubé nastavení. Podle sluchu těžko, spíš podle čichu ale aby to nebyla tvoje poslední oprava auta :)
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Autor:  fatal [ 27.2.08, 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

cyz píše:
1.)dotahováním se přídává směs


Určitě? Podle mě se dotahováním ubírá bohatost směsi (uzavírá se kanál volnoběžného systému).
Nebo máš na mysli šroub přídavného vzduchu, jehož dotahováním se bohatost v důsledku zřejmě zvyšuje?

Autor:  cyz [ 27.2.08, 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

tyjo tak když jsem to psal tak jsem si byl jisý ale teď jsi mě znejistěl :oops: podívám se radši do literatury

Autor:  Kachnis [ 27.2.08, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

kdyz utahujes, tak skrtis :!: zasroubuj uplne a nepojedes...vysroubuj na max a uchlastas..

Autor:  Kachnis [ 27.2.08, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

smes se da nastavit podle sluchu nahod tak 1000 ot pomoci velkyho sroubu a malej pak zasroubovavej dokud motor nezacne chcipat..jak zacne chipat, vrat 1/4 otacky a ses ok

Autor:  Gemini [ 27.2.08, 17:21 ]
Předmět příspěvku: 

bohatost zmesy sa da urcit aj podla teploty vyfuk. plynov na volnobehu.......teplota musi byt taka akurat......ak sa ruka pri vyfuku neda udrzat, zmes je chudobna a teplota vyfuk. plynov velka, ak je zmes bohata, su vyfuk. plyny studene az vlazne.....ale je to len velmi orientacne, ale skuste si to....funguje to......

dalsia vec, ako spravne nastavit bohatost zmesy......je vela sposobov, pouzivam najosvedcenejsi.....srobikom bohatosti nastavime najvyssie mozne otacky motora, skusame na niekolko krat.....potom doladime volnobeh srobom vzduchu.....takto nastaveny motor nema najnizsiu spotrebu ale zase najvyssi vykon.....

Autor:  Kristensen [ 27.2.08, 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

No všechno ti řekli jen s tou směsí, nastartuješ teplý motor, pokud dotáhneš šroub na směs tak to musí zdechnout, pokud to nezdechne tak je něco špatně. Nastavit podle sluchu se to dá a pokud to děláš každou chvíli (živíš se tím) tak to pak dokážeš nastavit tak že dojedeš na emise a buď ti s tím pohne jen o čtvrt otáčky tam nebo zpět a nebo na to ani nešáhne. Takže na vypnutým zašroubuj šroub na směs na doraz a vytoč o 3 otáčky ven, nastartuj (musí být ohřáté) nastav velkým šroubem cca 1000rpm, když ho povoluješ tak otáčky stoupaj. A teď znova ten malej, pooooooommmmaaaaaaaaaliiiiiinnnnnnkkkkkuuuu ho začni šroubovat ven a dobře poslouchej motor, jakmile uslyšíš sebemenší pokles otáček tak přestan šroubovat (může se stát že když začneš tak třeba ještě stoupnou a pak teprve začnou klesat) tak a teď od toho kdy nepatrně začli klesat se koukni jak ten šroubek je a začni ho šroubovat zase dovnitř a počítej si otočení toho šroubku, šroubuj opět do doby kdy začnou znova klesat, zase se zastav (napočítáš zhruba 2-3 otáčky v tomhle rozmezí poloh) podle toho kolik jsi napočítal otáček tak teď už se jen o polovinu vyšroubuj. Jseš na ideální směsi, teď si ji můžeš buď o půl otáčky utažením nepatrně ochudit (dá se tím nahonit i pulčák na 100km) nebo z té středové polohy o půl otáčky povolit - obohatit no a pak zase tím velkým si stáhni volnoběh na požadovanou hodnotu a je to. Je to trošku drbačka ale pokud je vše kolem (svíčky zapalování atd) OK tak to naladíš po natrénování třeba během jednej minuty ale jinak s tím šroubem na směs chce točit opravdu pomalu protože když s ním budeš kroutit tam a zpět jak zplašenej tak to tak rozházíš že dalších dobrejch 5 minut to nebudeš schopnej naladit než se to trochu srovná. Jo a hlavně taky při tom pořád netahej za plyn páč tam stříkáš palivo a to tě taky pak oblbne.

Autor:  cyz [ 27.2.08, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak se teda omlouvám za tu směs - spletl jsem to :oops:

Autor:  bany.xf.cz [ 27.2.08, 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.

Autor:  Matthes [ 27.2.08, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

bany.xf.cz píše:
cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.


Ale hyjena ma na sani aluminiovy tycky :)

Autor:  bany.xf.cz [ 27.2.08, 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

Matthes píše:
bany.xf.cz píše:
cyz píše:
4.)0,25 sání/0,20 výfuk

Neni to obráceně? 0,20 sání a 0,25 výfuk?
Když 120ka má 0,15 sání a 0,20 výfuk? Sání má mít prej mensí vůli než výfuk.


Ale hyjena ma na sani aluminiovy tycky :)

Ahá, zrada :-D A ty maj jinou roztažnost. :idea:
A proč hyjena? :lol:

Autor:  Xxenon [ 27.2.08, 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

bany.xf.cz píše:
Ahoj, mám čtyři takový dotazy:
1) Co se stane když na karburátoru u Škody 120 zašroubuju šroubek na směs? Ochudim nebo obohatim?
2) Když je chudá směs, znamená to, že je málo vzduchu nebo benzínu?
3) Dá se nějak bez přístrojů nastavit směs podle sluchu nebo tak?
4) Pro potřeby spolužáka - jaká vůle ventilů se nastavuje na studenym motoru na Škodě Felicii 1.3 MPi, 51kW, r.v. 1997.
Díky moc všem za info. :-)


Při seřizování směsi to je přesně tak jak píše Kristensen. Pouze je nutno podotknout, že při tomto seřizování musí být motor zahřátý na provozní teplotu a musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filtr, jinak Ti do seřizování zkreslují výpary z motorového oleje, které se neustále mění. Pro ventilovou vůli je také uvedena správná hodnota sací 0,25 a výfuk 0,20. Motor 1,3 MPI má na sacích ventilech použité hliníkové tyčky a ty mají větší roztažnost. Hodnoty seřizování jsou samozřejmě za studena.

Autor:  fatal [ 27.2.08, 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

Xxenon píše:
... musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filt...


Takhle bych to nenastavoval, pak to připojíš a už to běží jinak.

Doporučuji při seřizování zajistit proud vzduchu chladičem, ať už sepnutím ventilátoru u chladiče nebo postavením obyčejného ventilátoru před masku auta. Během nastavování by se mohl motor přehřát.

Autor:  Xxenon [ 27.2.08, 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: O směsi a o ventilech

fatal píše:
Xxenon píše:
... musí být odpojena hadice odvětrání klikové skříně nebo demontovaný vzduchový filt...


Takhle bych to nenastavoval, pak to připojíš a už to běží jinak.

Doporučuji při seřizování zajistit proud vzduchu chladičem, ať už sepnutím ventilátoru u chladiče nebo postavením obyčejného ventilátoru před masku auta. Během nastavování by se mohl motor přehřát.


To je právě ta chyba, kterou dělá většina mechaniků. Pokud seřídíš směs bez demontované hadice odvětrání (v případě, že nebyl současně vyměněn mot. olej) tak po 100 km se většina kondenzovaného paliva v oleji odpaří a imaginárně nastavená hodnota je zase v háji. Jinak s tím ventilátorem před chladič máš pravdu, o tom jsem se zapomněl zmínit. Když už jsme u těch okolích podmínek, tak je třeba také zmínit vzpěru na spojkový pedál. Spojka by měla být vystavená. Převodovka není v tomto režimu mazaná, mohla by se přidřít 5tka a auto by mohlo toho kdo seřizuje porazit.
To není fór , to je fakt, zváště když u toho kontroluješ křivku rozdelovače .

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/