Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Výměnná lhůta oleje u Favoritu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9386 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Neex [ 3.3.08, 02:13 ] |
Předmět příspěvku: | Výměnná lhůta oleje u Favoritu |
Jen tak z nudy jsem si procházel dílenské příručky jestli se třeba nedozvím ještě něco co nevím a hele něco jsem našel... v DP servisní prohlídky a údržba je uvedené že u Favoritů do roku 93 je výměna rok nebo 10 000 km, ale co mě překvapilo tak u Favoritů od roku 93 je výměnná lhůta rok nebo 15 000 km... tak si říkám čím to Někde jsem něco slyšel o dokonalejším obrábění u motorů vyrobených od 93 tak že by tohle.. kdo ví. Tak co vy na to? Já teda mám r.v. 93 ale měnit budu pořád po 10 tis. km. |
Autor: | fatal [ 3.3.08, 07:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Také se mohly zlepšit parametry olejů... |
Autor: | cyz [ 3.3.08, 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměnná lhůta oleje u Favoritu |
Od 93 byl zvýšený požadavek na kvalitu oleje, ale odborníci doporučují i u 93 výměnu po 10 000, prý ten motor daleko víc vydrží. |
Autor: | Neex [ 3.3.08, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměnná lhůta oleje u Favoritu |
cyz píše: Od 93 byl zvýšený požadavek na kvalitu oleje, ale odborníci doporučují i u 93 výměnu po 10 000, prý ten motor daleko víc vydrží. Těžko říct... podle mě to v něm až tak nebude. Kilometrový proběh oleje je daný motorem a určuje ho výrobce auta a může být olej sebelepší. Citace z oleje.cz : "Kvalita oleje nemá vliv na jeho výměnný interval. Ten určuje výrobce motoru a současně určí minimální přípustnou kvalitu motorového oleje. Vyšší výkonová specifikace neprodlouží výměnný interval oleje. Výměnný interval je dán konstrukcí motoru, např. kvalitou spalování paliva, a ne kvalitou oleje." |
Autor: | cyz [ 3.3.08, 18:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměnná lhůta oleje u Favoritu |
Tak tohle je oficiální důvod tak jak jsem to četl.....jak je to ve skutečnosti to ví nejspíš jenom konstruktéři, jisté je že nějaké změny technologie tam asi byly, ale nejspíš ne natolik výrazné aby to tak zásadně ovlivnilo. Špíš bych řekl že to zkoušeli a zjistili že to tomu motoru až tak nevadí a nejspíš je tlačily i normy VW kvůli konkurenci na západních trzích. Když u starého Fáva měníš olej po 15 000 a nedáváš tam nějaký úplný hnus tak to taky jezdí. A znám extrémisty kteří na nautech s intervalem 15 000km mění po 20-25 tis. a taky se nic zvláštního neděje, ale říkalo mi několik mechaniků že pokud do Fáva i přesto že je předepsané 15tkm dáváš nový olej po 10 tak vydrží třeba půl milionu km a po 15 jsou ty motory nejpozději při 300tis. zralé na GO. Sám jsem viděl několik Favoritů do 93 s najetýma třeba 400 000km a motor pořád jel dobře, ale BMM jsem viděl nejvíc myslím s 260 000km což bylo nejvíc a tam motor už skoro nejel a žral snad 3l oleje na 1000km takže se spíš přikláním k těm 10 000km intervalům. |
Autor: | Neex [ 3.3.08, 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz: Souhlas ...tak nějak bych to taky viděl |
Autor: | michalkatka [ 3.3.08, 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som dnes menil po 10000 a robím to tak stále... |
Autor: | Kristensen [ 3.3.08, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono to je také i o množství, 3,5 litru oleje se znehodnotí rychlejc než třeba 5 litrů oleje, ale jinak já považuji rozumné měnit olej po 10 000km a pokud někdo ráno v Brně nastartuje a jede do Prahy a večer zpět tak klidně prodloužit výměnu na 15 000 protože ten motor jede převážnou většinu cesty na pro něj potřebné podmínky, jinak pokud prostě někdo skáče s autem ráno 10 km do práce a odpoledne zpět, navečer do tesca nakoupit a zase domu tak opravdu je lepší měnit olej dříve |
Autor: | p20k [ 28.4.08, 09:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nechci zakládat nové téma. Zajímalo by mě jestli je velký rozdíl v kvalitě olejů "Mogul forte gx pro" a "Mogul gx pro". Mogul gx pro (specifikace): A3/B3, SL/CF, VW 501.01/505.00 Mogul forte gx pro: API SG/CD, ACEA G4/PD2 a specifikace VW 501.01 a 505.00 Četl jsem v příručce od Cedrycha, že první olejová náplň u nového motoru (Favorita) už ve výrobě v roce 93 byl použit olej 15W40 API SG/CD. Tuhle specifikaci odpovídá spíš Mogul forte gx pro. A nebo tyto oleje jsou na stejné úrovni. Děkuji za odpovědi. |
Autor: | Vít [ 28.4.08, 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.maziva.cz/api.htm tam se dočteš, že zatímco API SL je nová , tak SG starší norma, nová norma má vyšší nároky na kvalitu. Zároveń se ale v dílenské příručce ke staršímu favoritu dočteš, že stačí API SD |
Autor: | Neex [ 28.4.08, 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
To už máš nějaké staré údaje... a to teda sakra hodně. Forte už dávno není... už je jenom GX Pro a GX-FE Pro GX Pro: 15W-40, SL/CF, A3B3 GX-FE Pro: 10W-40, SL/CF, A3/B3 To znamená že GX Pro je minerální a GX-FE Pro je tzv. polosyntetický ...ikdyž odbornící tvrdí že to označení už by se používat nemělo. |
Autor: | p20k [ 28.4.08, 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neex píše: To už máš nějaké staré údaje... a to teda sakra hodně. Forte už dávno není... už je jenom GX Pro a GX-FE Pro GX Pro: 15W-40, SL/CF, A3B3 GX-FE Pro: 10W-40, SL/CF, A3/B3 To znamená že GX Pro je minerální a GX-FE Pro je tzv. polosyntetický ...ikdyž odbornící tvrdí že to označení už by se používat nemělo. Taky si myslím, ale majitel co měl favorita ještě než ho kamarád koupil tak tam údajně dával pouze olej Mogul forte gx pro a když jsem se díval na netu, tak jsem ho taky našel v e-schopu, tak mě to zarazilo a radši jsem se na to chtěl ještě zeptat. A minerální olej nerozpouští žádné úsady v motoru (ani ten mogul gx pro)? Ptám se proto, že když jsem seřizoval ventily tak to bylo docela černý a nerad bych kdyby se to někde ucpalo. Moc díky. |
Autor: | p20k [ 28.4.08, 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli to tam máš černý pak zůstaň u minerálu... já dávám minerál GX Pro už 6 let a řeknu ti že mám najeto 130 tis. km a mám to krásně nazlátlý skoro dá se říct že čistý. Tady jsou fotky.. trochu snížená kvalita ale bylo to narychlo.[/quote] Kvalita fotek je v pohodě. To kámoš to má proti tobě černý hrozně. Já to mám v lepším stavu, ale tobě se to nevyrovná. Mě se tam ta nazlátlá barva objevuje jen na nějakých místech . Takže mu tam radši naleju minerál budu klidnější. Děkuji za rady. |
Autor: | utia [ 7.5.08, 13:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Muses take treba v polovine vymenneho intervalu vymenit olejovy filtr jetli to mas moc zanesene, sice je to takove rozmazlovani ale driv (po min vymennach oleje) prijdes k te kyzene "nazlatle barve". Ja uz jezdim pres rok na LPG, mam druhou vymenu oleje a vypada ze se zacina "lepsit". |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |