Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Špatný vlažný starty U Favorita
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9504
Stránka 1 z 2

Autor:  Vitezslav [ 8.3.08, 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Špatný vlažný starty U Favorita

Zdravím všechny.Mám problém s teplým startem. Ani se nedá říct s teplým,protože když chcípnu motor a nastartuju tak to chytne na první otočení, ale jak to tak půl hodinky stojí a motor ještě úplně nevychladl tak točím pěkně dlouho.Potom jde do slabých otáček a když prošlápnu tak se chytne normálně a běží už dobře.
Když je úplně studenej,tak chytne na první otočení.Mám karbec 135L.

Slova "TEPLÝ" a SLABÝ" se píší s "Y" a ne s "I" :wink: Opraveno, Šemik.
Děkuji šemíku :D

Autor:  Vojtaa [ 8.3.08, 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Špatný vlažný starty U Favorita

Já mám také úplně stejný problém, studený chytne okamžitě, horký hned po jízdě také, ale vlažný-třeba těch 30min, nebo i hoďku po dojetí točí pak při startování hrozně dlouho, než chytne. Čím to?

Autor:  Vitezslav [ 8.3.08, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

To je přesně to co mám já.Snad nám někdo poradí.

Autor:  lubo_s [ 8.3.08, 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

Vitezslav píše:
To je přesně to co mám já.Snad nám někdo poradí.

Asi je to normalne. U mňa to isté.javascript:emoticon(':P')
Razz

Autor:  Vít [ 8.3.08, 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

chová se mi to podobně, ale zvykl jsem si na to... pak jsem přišel na to, že je potřeba startovat s plynem, ne s plným, stačí trošku, je to výrazně lepší, jeslit jste to nezkoušeli, zkuste to

platí pro karbec :)

Autor:  Vitezslav [ 8.3.08, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává.
Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne?

Autor:  Neex [ 9.3.08, 03:10 ]
Předmět příspěvku: 

Sice otázka pro začátečníky, ale zeptat se musím... prošlápnete před startem plyn? Ten kdo si myslí že to nemusí tak musí... Tohle není start teplého ani horkého motoru kde se při startování šlape na plyn. Při vlažném startu je potřeba směs přiměřeně obohatit a zvýšit otáčky pro aktuální stav teploty motoru.... tzn. že bimetal ve víku sytiče přivře přívěru a natočí stupňovitou vačku pro aktuální teplotu chl. kapaliny respektive motoru. Kdo to neudělá pak ať se nediví. :wink:

Autor:  venca.m [ 9.3.08, 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Vitezslav píše:
No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává.
Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne?


Ještě jedna drobnost,ja kdyz startoval s plynem,ale to platilo o teplem i vlaznem motoru,tak sem taky musel dlouho tocit, pak sem prisel na to ze nesmim pridavat plyn zaroven se startovanim,ale nechat motor tak pulkrat nebo jednou otocit a pak pridat,a s pridanim mi vzdy chytne :)

Autor:  Vitezslav [ 9.3.08, 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

venca.m píše:
Vitezslav píše:
No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává.
Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne?


Ještě jedna drobnost,ja kdyz startoval s plynem,ale to platilo o teplem i vlaznem motoru,tak sem taky musel dlouho tocit, pak sem prisel na to ze nesmim pridavat plyn zaroven se startovanim,ale nechat motor tak pulkrat nebo jednou otocit a pak pridat,a s pridanim mi vzdy chytne :)

To je zajímaví.Příště to hned vyzkouším.
Jinak pedál vždycky prošlápnu.I před teplým startem i před studeným,protože při studeným startu se po prošlápnutí zavře přívěra sání a funguje pak sytič.

Autor:  Vít [ 9.3.08, 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

já teda při teplým neprošlapávám, poněvadž pak to natočit nejde v podstatě vůbec

Autor:  Neex [ 9.3.08, 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

Při studeném a vlažném prošlapávám... při teplém a horkém staruju s plynem. Při správné údržbě mi to chytá vždycky na první drc. I vlažný motor má pasivní odpory které je potřeba překonat zvýšením otáček a obohacením směsi. Proto sytič respektive zvýšený volnoběh trvá až do úplného prohřátí motoru kdy se drží na nějakých 1000 otáčkách (na posledním stupni vačky) aby se zamezilo nepravidelnému chodu na prázdno právě díky pasivním odporům. :wink:

Autor:  fatal [ 9.3.08, 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Před úplně studeným startem prošlápnu jednou, v mrazu 2x. Při vlažném motoru (tj. před krátkou dobou běžel) prošlápnu pooomaaaluuuu, tím se aktivuje sytič a zároveň akcelerační pumpa nestříká moc benzínu. A bez problému. Chce to odzkoušet, každý motor se chová trošku jinak.

Autor:  p20k [ 9.3.08, 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Před úplně studeným startem prošlápnu jednou, v mrazu 2x. Při vlažném motoru (tj. před krátkou dobou běžel) prošlápnu pooomaaaluuuu, tím se aktivuje sytič a zároveň akcelerační pumpa nestříká moc benzínu. A bez problému. Chce to odzkoušet, každý motor se chová trošku jinak.


Když je to studený tak mě stačí jen jednou lehce prošlápnout asi do poloviny (poslouchám až 2x cvakne přívěra) a potom na drc to chytne. Když je to teplé (hned po zastavení motoru) tak to chytne s přehledem bez plynu a když je to takové vlahé (asi po necelých dvou hodinách) tak otočím klíčkem a hned zlehka šlápnu na plyn (stačí 1,5-2cm) a chytne to nemusí se ani celý motor protočit. :D

Autor:  venca.m [ 9.3.08, 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Vitezslav píše:
Jinak pedál vždycky prošlápnu.I před teplým startem i před studeným,protože při studeným startu se po prošlápnutí zavře přívěra sání a funguje pak sytič.


Já nevím jak je to u toho vlažného,já neprošlapávám a problémy nemám, ale při teplém bys myslím prošlapávat neměl...Moje fávo pak sice chytne,ale točit se musí dlouho předlouho....

Autor:  slovacek.milos [ 9.3.08, 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

a co třeba se zaměřit na něco jiného pokud se motor ohřeje tak se zvedne přeskokový odpor na svíčce, dobrá diagnostika je že to špatně startuje jak říkáš ale na roztlačení na drc, tak nám napiš odtrhy a stav izolace, odpory VN kabelů, palce, úhhel sepnutí a celková čistota rozdělovače, napětí aku při startu, miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/