Autor |
Zpráva |
Jirka.cz
Příspěvky: 73 Bydliště: Chrudim
|
motor ze 130 + 4q ze 120
Zdarec,
chtěl bych se zeptat jestli je možné zkombinovat motor ze škody 130 a převodovku 4q ze Škody 120L?
Jestliže ano, tak jestli musím něco upravovat?
Diky.
|
6.2.08, 08:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.
|
6.2.08, 08:27 |
|
|
Jirka.cz
Příspěvky: 73 Bydliště: Chrudim
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
cyz píše: Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.
Nemusí se tam nějak měnit spojka? nebo nějak upravovat
|
6.2.08, 08:32 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.
|
6.2.08, 08:40 |
|
|
Jirka.cz
Příspěvky: 73 Bydliště: Chrudim
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
cyz píše: Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?
|
6.2.08, 08:44 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Jirka.cz píše: Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?
Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.
Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
6.2.08, 09:51 |
|
|
Jirka.cz
Příspěvky: 73 Bydliště: Chrudim
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Viky píše: Jirka.cz píše: Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120? Klidne to tam "kopni". Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes. Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.
Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?
|
6.2.08, 10:05 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Jirka.cz píše: Viky píše: Jirka.cz píše: Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120? Klidne to tam "kopni". Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes. Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej. Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?
To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).
Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.2.08, 10:21 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Dobra 130 na 4-kvaltu opravdu stoji za to, na 4 to jede do všech kopců, je to pak ve své třídě dravec.Ale pravda je, že na 4-kvaltu má motor v 87km/h 3000ot a pak uz je celkem dost hlučnej. Asi nejlíp by mu prospěl 5-kvalt ze 125. Navíc bych doporučil elektronické zapalovaní z favorita, jde pak ještě lépe do otáček, hlavně do otáček nad 3000. A taky je dobré, aby číslo motoru sedělo s papírama. Jinak motor sedne do 105,120 bez jakýkoliv úprav. A ty poloosy vydrží, pokud nebudeš víc hrabat, než jezdit.
|
6.2.08, 19:05 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
píš bych řekl že ta 4q převodovka to vydrží líp než 5q, možná se mi to jenom zdá ale 5q mi připadají celkově daleko poruchovější a míň odolné. 4q převodovka je nezmar. K tomu zapalování: když není utahaná pružina u kladívka a je dobře seřízený odtrh tak to jde do otáček nad 3 000 úplně stejně jak Fávo....žádný problém v tom nevidím.
|
6.2.08, 19:12 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: motor ze 130 + 4q ze 120
ventYl píše: To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).
Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.
Prosil bych nedelat zmatek. 1., 2., 3. jsou vzdy stejne, zadna "dlha trojka" tam neni. Trojka je trojka.
Prevodovky se pak lisi prevodovym pomerem na diferencialu, ktery se serive davaly tri: 4.44, 4.22 a 3.9.
4.44 se daval jenom do 4Q do roku 1977.
4.22 mely 4Q i 5Q pro 120ky a 105ky.
3.9 mel jedinej 4Q, a to 120LE a potom vsechny 5Q pro 130, 135 a 136 a je ze vsech nejrychlejsi, to znamena ze se na kola prenese mensi sila, ale auto jede rychlejc.
Ten 4Q teda prenese na prvni tri kvalty kola o 8% vetsi silu nez ten 5Q co na 130ku normalne patri, teda to lip hrabe a muzes ty poloosy fakt prelomit.
Jinak je to ale uplne jedno, protoze uz od 1000MB az po Fabie 1.4 8V se ty motory daji vicemene snadno zamenit.
Preju hodne zabavy.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
6.2.08, 21:05 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
když sem viděl mrkev z převodoky takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.2.08, 21:18 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sadra17 píše: když sem viděl mrkev z převodoky takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál
Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
6.2.08, 21:20 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Sadra17 píše: když sem viděl mrkev z převodoky takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu
taky pravda
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.2.08, 21:21 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Sadra17 píše: Matthes píše: Sadra17 píše: když sem viděl mrkev z převodoky takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu taky pravda a a mrkev maká ve vysokých otáčkách s menším odporem při tom polosa už takový točky namá ale zabýrá na kolo
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
6.2.08, 21:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|