Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti
Autor |
Zpráva |
cames
Příspěvky: 147
|
Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti
Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů)
Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel
Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže...
Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil)
Naposledy upravil cames dne 18.3.08, 18:50, celkově upraveno 2
|
18.3.08, 08:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru.
Naposledy upravil fatal dne 18.3.08, 08:48, celkově upraveno 1
|
18.3.08, 08:46 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Vypustacie ventilky by mali byt niekde pri nadrzi a vpredu na spodnom okraji chladica, ak sa dobre pamatam. Mali by to byt ventilky s packou, takze ziadne naradite ti netreba. Akurat si pred tym otvor expanzku. Po naplneni to nezabudni riadne odvzdusnit.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
18.3.08, 08:48 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
ventYl píše: ... Mali by to byt ventilky s packou ...
Jediný ventilek, o kterém vím, je odvdušňovák u kufru. Jinak jsou dole šrouby. Nebo se to v průběhu výroby měnilo?
Ještě jsem si vzpoměl na výpustný šroub v bloku motoru, kterým se dá vypustit i zbytek vody z motoru. Teda pokud není ucpán usazenými nečistotami a rzí...
|
18.3.08, 08:55 |
|
|
cames
Příspěvky: 147
|
fatal píše: Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru.
Mám takovou hrubou představu že pod podlahou vozu vede potrubí ( 2x ) od chladiče k motoru(pod řadící pákou), ty vypouštěcí šrouby jsou na tom potrubí v zadní nebo v přední části vozu? Už jsem to skoukl ale já se pod auto nedostanu tak to budu muset dělat naslepo-nahmatat.(30 let starý hever na to asi neberu-špatné zušenosti)
|
18.3.08, 08:55 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
cames píše: Mám takovou hrubou představu ...
Jsou v zadní části. Dá se to udělat i bez zvedání auta, ale lepší je na něco si najet, aby tam bylo víc místa.
|
18.3.08, 09:00 |
|
|
cames
Příspěvky: 147
|
tak díky za info, no a když už se mi to podaří vypustit, tak tam potom naleju novou kapalinu a není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním
Bohužel s chladící kapalinou nemám žádné zkušenosti tak se mi nesmějte
|
18.3.08, 09:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
cames píše: ...není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním...
Zašroubuješ všechny vypouštěcí šrouby, necháš otevřený odvzdušňovák vpředu, zapnuté topení, a naleješ kapalinu. Nech to chvíli stát, bude to chvíli odbublávat, dolij to na max, zavři odvzdušňovák, nastartuj. Nechej motor zahřát a průběžně kontroluj teplotu a hladinu v expanzce. Když je motor zahřátý na provozní teplotu, začne se odvzdušňovat. Je dobré dělat to ve dvou, jeden v zadu lehce přidává motoru plyn, kontroluje hladinu v expanzce a dolévá kapalinu, druhý v předu při zvýšených otáčkách otevře odvzdušňovák a nechá to (nejlépe trubičkou) odtékat do nějaké nádoby. Jakmile otáčky klesnou (aby ten vzadu mohl dolít kapalinu), ventil je nutno uzavřít. Průběžně je nutné kontrolovat teplotu, aby nedošlo k přehřátí. Odvzdušňuje se dokud nevytéká jen kapalina bez bublinek. Pak se ventil uzavře a kapalina se dolije na max. Ještě je vhodné zkontrolovat hladinu až motor vychladne (vlivem roztažnosti vody ubyde, tak aby to nebylo pod min).
Tak to dělám já, pokud jsem se v něčem sekl, nebo je lepší postup, prosím ostatní ať to zde napíšou.
|
18.3.08, 09:22 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
v poho, radsi zeptat nez zmrvit, takze s autem najizdet vejs muzes, ale musis vsema kolama, aby auto bylo pporad rovne, vlezes pod nej a tam kde konci tunel a je videt ze z podlahy vede radici tahlo a 2 hadice, tak nekde v tomto prostoru jsou trubky s vodou, na kazdy je jeden sroub M8, vemes 13ku klic a povolis je, pokud nepujdou, poklepej na ne a povoluj s citem, povol jeden, dej pod nej kybl, pak povol druhej, vypust a potom jdi do kufru,povol kohoutek blizko nadoby na kapalinu do ostrikovacu a vzadu otevri expanzku, topeni otevri taky (normos packa v aute) tim ti vytece dole uplne vsechno...potom je dobry strcit do expanzky hadici a cely to proplachnout, vytece spousta bordelu.
kdyz tohle mas, ocisti ty spodni vypustaky, napatlej vazelinou a zaroubuj , neutahuj jak krava,ale akorat.potom to delam tak, ze v kufru na kohoutek nasadim hadici a zavedu do PETflasky.potom jdu dozadu a naliju fridex, liju tak dlouho, dokud vepredu nezacne vytykat do flasky.potom kohoutek vpredu zavru, nadobku doliju do plna a nastartuju.cekam az otevre termostat a potom upousim vepredu do flasky dokud jdou bubliny a hotovo..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
18.3.08, 09:29 |
|
|
cames
Příspěvky: 147
|
Díky moc za info
Díky moc za info, odpoledne se na to vrhnu
|
18.3.08, 10:01 |
|
|
cames
Příspěvky: 147
|
Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti
Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů)
Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel
Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže...
Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil)
|
18.3.08, 18:42 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ty šrouby uvidíš právě otvory v krytu pod nádrží Ten kryt nesundavej pokud není nutno, špatně se vrací nazpět. Popř už jsem viděl i škodovky které ty šrouby měly těsně před předním koncem tohoto krytu.
Jinak to odvzdušnění - já to dělám tak, že naleju plnou expanzku, nechám ji otevřenou, otevřu i topení a jsu si dopředu hubou vycucat odvzdušňovacími ventily vzduch ze soustavy dokud nesaju fridex
Pak to nechám a normálně jezdím, a po několika desítkách km jízdy při zahřátém nastartovaném motoru jen otevřu kohouty na odvzdušnění a díky tlaky v soustavě se to doodvzdušní samo
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.3.08, 18:49 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
To jsou nápady, schovávat se za křovím, to je jasné, že tě někdo vyhmátne. A z toho, že jsi ty šrouby nenašel, si nic nedělej, nejsou moc dobře přístupné.
|
18.3.08, 21:26 |
|
|
Kaliban123
Příspěvky: 761 Bydliště: Brno
|
Já dokud neměl garáž tak jsem vždycky klidně dělal na veřejně přístupném parkovišti a nikdy nikdo mě nepřijel obtěžovat příště se neschovávej je to fakt podezřelé
_________________ Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem
|
18.3.08, 22:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.3.08, 13:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|