Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9697 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | cames [ 18.3.08, 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti |
Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů) Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže... Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil) |
Autor: | fatal [ 18.3.08, 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru. |
Autor: | ventYl [ 18.3.08, 08:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vypustacie ventilky by mali byt niekde pri nadrzi a vpredu na spodnom okraji chladica, ak sa dobre pamatam. Mali by to byt ventilky s packou, takze ziadne naradite ti netreba. Akurat si pred tym otvor expanzku. Po naplneni to nezabudni riadne odvzdusnit. |
Autor: | fatal [ 18.3.08, 08:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
ventYl píše: ... Mali by to byt ventilky s packou ... Jediný ventilek, o kterém vím, je odvdušňovák u kufru. Jinak jsou dole šrouby. Nebo se to v průběhu výroby měnilo? Ještě jsem si vzpoměl na výpustný šroub v bloku motoru, kterým se dá vypustit i zbytek vody z motoru. Teda pokud není ucpán usazenými nečistotami a rzí... |
Autor: | cames [ 18.3.08, 08:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru. Mám takovou hrubou představu že pod podlahou vozu vede potrubí ( 2x ) od chladiče k motoru(pod řadící pákou), ty vypouštěcí šrouby jsou na tom potrubí v zadní nebo v přední části vozu? Už jsem to skoukl ale já se pod auto nedostanu tak to budu muset dělat naslepo-nahmatat.(30 let starý hever na to asi neberu-špatné zušenosti) |
Autor: | fatal [ 18.3.08, 09:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
cames píše: Mám takovou hrubou představu ... Jsou v zadní části. Dá se to udělat i bez zvedání auta, ale lepší je na něco si najet, aby tam bylo víc místa. |
Autor: | cames [ 18.3.08, 09:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak díky za info, no a když už se mi to podaří vypustit, tak tam potom naleju novou kapalinu a není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním Bohužel s chladící kapalinou nemám žádné zkušenosti tak se mi nesmějte |
Autor: | fatal [ 18.3.08, 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
cames píše: ...není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním... Zašroubuješ všechny vypouštěcí šrouby, necháš otevřený odvzdušňovák vpředu, zapnuté topení, a naleješ kapalinu. Nech to chvíli stát, bude to chvíli odbublávat, dolij to na max, zavři odvzdušňovák, nastartuj. Nechej motor zahřát a průběžně kontroluj teplotu a hladinu v expanzce. Když je motor zahřátý na provozní teplotu, začne se odvzdušňovat. Je dobré dělat to ve dvou, jeden v zadu lehce přidává motoru plyn, kontroluje hladinu v expanzce a dolévá kapalinu, druhý v předu při zvýšených otáčkách otevře odvzdušňovák a nechá to (nejlépe trubičkou) odtékat do nějaké nádoby. Jakmile otáčky klesnou (aby ten vzadu mohl dolít kapalinu), ventil je nutno uzavřít. Průběžně je nutné kontrolovat teplotu, aby nedošlo k přehřátí. Odvzdušňuje se dokud nevytéká jen kapalina bez bublinek. Pak se ventil uzavře a kapalina se dolije na max. Ještě je vhodné zkontrolovat hladinu až motor vychladne (vlivem roztažnosti vody ubyde, tak aby to nebylo pod min). Tak to dělám já, pokud jsem se v něčem sekl, nebo je lepší postup, prosím ostatní ať to zde napíšou. |
Autor: | Kachnis [ 18.3.08, 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
v poho, radsi zeptat nez zmrvit, takze s autem najizdet vejs muzes, ale musis vsema kolama, aby auto bylo pporad rovne, vlezes pod nej a tam kde konci tunel a je videt ze z podlahy vede radici tahlo a 2 hadice, tak nekde v tomto prostoru jsou trubky s vodou, na kazdy je jeden sroub M8, vemes 13ku klic a povolis je, pokud nepujdou, poklepej na ne a povoluj s citem, povol jeden, dej pod nej kybl, pak povol druhej, vypust a potom jdi do kufru,povol kohoutek blizko nadoby na kapalinu do ostrikovacu a vzadu otevri expanzku, topeni otevri taky (normos packa v aute) tim ti vytece dole uplne vsechno...potom je dobry strcit do expanzky hadici a cely to proplachnout, vytece spousta bordelu. kdyz tohle mas, ocisti ty spodni vypustaky, napatlej vazelinou a zaroubuj , neutahuj jak krava,ale akorat.potom to delam tak, ze v kufru na kohoutek nasadim hadici a zavedu do PETflasky.potom jdu dozadu a naliju fridex, liju tak dlouho, dokud vepredu nezacne vytykat do flasky.potom kohoutek vpredu zavru, nadobku doliju do plna a nastartuju.cekam az otevre termostat a potom upousim vepredu do flasky dokud jdou bubliny a hotovo.. |
Autor: | cames [ 18.3.08, 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | Díky moc za info |
Díky moc za info, odpoledne se na to vrhnu |
Autor: | cames [ 18.3.08, 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti |
Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů) Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže... Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil) |
Autor: | Šemik [ 18.3.08, 18:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty šrouby uvidíš právě otvory v krytu pod nádrží Ten kryt nesundavej pokud není nutno, špatně se vrací nazpět. Popř už jsem viděl i škodovky které ty šrouby měly těsně před předním koncem tohoto krytu. Jinak to odvzdušnění - já to dělám tak, že naleju plnou expanzku, nechám ji otevřenou, otevřu i topení a jsu si dopředu hubou vycucat odvzdušňovacími ventily vzduch ze soustavy dokud nesaju fridex Pak to nechám a normálně jezdím, a po několika desítkách km jízdy při zahřátém nastartovaném motoru jen otevřu kohouty na odvzdušnění a díky tlaky v soustavě se to doodvzdušní samo |
Autor: | fatal [ 18.3.08, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsou nápady, schovávat se za křovím, to je jasné, že tě někdo vyhmátne. A z toho, že jsi ty šrouby nenašel, si nic nedělej, nejsou moc dobře přístupné. |
Autor: | Kaliban123 [ 18.3.08, 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já dokud neměl garáž tak jsem vždycky klidně dělal na veřejně přístupném parkovišti a nikdy nikdo mě nepřijel obtěžovat příště se neschovávej je to fakt podezřelé |
Autor: | gokralik [ 21.3.08, 13:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
chladící kapalinu vypustit jen tak do pole? Ještě mi řekni, že pálíš PET lahve krabičky od cigaret házíš běžně na ulici na zem...takové lidi bych bičoval. Vždyť je to svinstvo největší ten fridex |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |