Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9697
Stránka 1 z 2

Autor:  cames [ 18.3.08, 08:29 ]
Předmět příspěvku:  Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti

Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů)

Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel

Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže...

Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil)

Autor:  fatal [ 18.3.08, 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru.

Autor:  ventYl [ 18.3.08, 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

Vypustacie ventilky by mali byt niekde pri nadrzi a vpredu na spodnom okraji chladica, ak sa dobre pamatam. Mali by to byt ventilky s packou, takze ziadne naradite ti netreba. Akurat si pred tym otvor expanzku. Po naplneni to nezabudni riadne odvzdusnit.

Autor:  fatal [ 18.3.08, 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
... Mali by to byt ventilky s packou ...


Jediný ventilek, o kterém vím, je odvdušňovák u kufru. Jinak jsou dole šrouby. Nebo se to v průběhu výroby měnilo?

Ještě jsem si vzpoměl na výpustný šroub v bloku motoru, kterým se dá vypustit i zbytek vody z motoru. Teda pokud není ucpán usazenými nečistotami a rzí...

Autor:  cames [ 18.3.08, 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Dole na potrubí k chladiči jsou dva vypouštěcí šrouby, jsou to tuším třináctky, pokud to není zarezlé, mělo by to jít vyšroubovat pomocí gola ořechu s ráčnou. Umístění šroubů si přesně nepamatuji, pokud se nepletu, měly by být zhruba někde pod zadními sedadly. Takže oba se vyšroubují, otevře se expanzka, otevře se odvzdušňovák a zapne topení, a nechá se to vytéct. V trubkách podle pozice auta zůstává dost kapaliny, stejně i v motoru.



Mám takovou hrubou představu že pod podlahou vozu vede potrubí ( 2x ) od chladiče k motoru(pod řadící pákou), ty vypouštěcí šrouby jsou na tom potrubí v zadní nebo v přední části vozu? Už jsem to skoukl ale já se pod auto nedostanu tak to budu muset dělat naslepo-nahmatat.(30 let starý hever na to asi neberu-špatné zušenosti)

Autor:  fatal [ 18.3.08, 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

cames píše:
Mám takovou hrubou představu ...


Jsou v zadní části. Dá se to udělat i bez zvedání auta, ale lepší je na něco si najet, aby tam bylo víc místa.

Autor:  cames [ 18.3.08, 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

tak díky za info, no a když už se mi to podaří vypustit, tak tam potom naleju novou kapalinu a není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním

Bohužel s chladící kapalinou nemám žádné zkušenosti tak se mi nesmějte :?

Autor:  fatal [ 18.3.08, 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

cames píše:
...není mi zcela jasné jak to potom odzvdušním...


Zašroubuješ všechny vypouštěcí šrouby, necháš otevřený odvzdušňovák vpředu, zapnuté topení, a naleješ kapalinu. Nech to chvíli stát, bude to chvíli odbublávat, dolij to na max, zavři odvzdušňovák, nastartuj. Nechej motor zahřát a průběžně kontroluj teplotu a hladinu v expanzce. Když je motor zahřátý na provozní teplotu, začne se odvzdušňovat. Je dobré dělat to ve dvou, jeden v zadu lehce přidává motoru plyn, kontroluje hladinu v expanzce a dolévá kapalinu, druhý v předu při zvýšených otáčkách otevře odvzdušňovák a nechá to (nejlépe trubičkou) odtékat do nějaké nádoby. Jakmile otáčky klesnou (aby ten vzadu mohl dolít kapalinu), ventil je nutno uzavřít. Průběžně je nutné kontrolovat teplotu, aby nedošlo k přehřátí. Odvzdušňuje se dokud nevytéká jen kapalina bez bublinek. Pak se ventil uzavře a kapalina se dolije na max. Ještě je vhodné zkontrolovat hladinu až motor vychladne (vlivem roztažnosti vody ubyde, tak aby to nebylo pod min).

Tak to dělám já, pokud jsem se v něčem sekl, nebo je lepší postup, prosím ostatní ať to zde napíšou.

Autor:  Kachnis [ 18.3.08, 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

v poho, radsi zeptat nez zmrvit, takze s autem najizdet vejs muzes, ale musis vsema kolama, aby auto bylo pporad rovne, vlezes pod nej a tam kde konci tunel a je videt ze z podlahy vede radici tahlo a 2 hadice, tak nekde v tomto prostoru jsou trubky s vodou, na kazdy je jeden sroub M8, vemes 13ku klic a povolis je, pokud nepujdou, poklepej na ne a povoluj s citem, povol jeden, dej pod nej kybl, pak povol druhej, vypust a potom jdi do kufru,povol kohoutek blizko nadoby na kapalinu do ostrikovacu a vzadu otevri expanzku, topeni otevri taky (normos packa v aute) tim ti vytece dole uplne vsechno...potom je dobry strcit do expanzky hadici a cely to proplachnout, vytece spousta bordelu.
kdyz tohle mas, ocisti ty spodni vypustaky, napatlej vazelinou a zaroubuj , neutahuj jak krava,ale akorat.potom to delam tak, ze v kufru na kohoutek nasadim hadici a zavedu do PETflasky.potom jdu dozadu a naliju fridex, liju tak dlouho, dokud vepredu nezacne vytykat do flasky.potom kohoutek vpredu zavru, nadobku doliju do plna a nastartuju.cekam az otevre termostat a potom upousim vepredu do flasky dokud jdou bubliny a hotovo..

Autor:  cames [ 18.3.08, 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Díky moc za info

Díky moc za info, odpoledne se na to vrhnu :wink:

Autor:  cames [ 18.3.08, 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Jak jsem nevypustil chl. kapalinu a sebrali mě policajti

Tak jsem se vrhl na výměnu chladící kapaliny-jelikož nemám možnost to nikde vypusit tak jsem vyjel na polní cestu a s doměním že jsem schovaný křovím se dal do práce- asi 20minut jsem čekal až to schladne a potom vlez v blátě pod auto. Koukal a hledal vypouštěcí šrouby a prostě jsem je neviděl-jen z každé strany šrouby 19nactky a po hadicích a šroubech 13tek ani stopy. Když už jsem lepil ksicht na podvozek vozu tak přijeli policajti, že mají nahlášený podezřelý vůz a že se mám sbalit a vypadnout (netýkalo se to jen pohovoru, ale nakonec to skončilo i prohlídkou auta a kontroly dokladů)

Totálně nasraný jsem tak v sněhové vánici nastartoval a odjel :sick:

Mám užovku (starý typ) a ty šrouby tam fakt nevidím-ještě mě napadlo jestli nemám sundat kryt palivové nádrže...

Nevíte někdoo nějaké fotce podvozku Š120 to by se hodilo (jsem asi fakt debil)

Autor:  Šemik [ 18.3.08, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

Ty šrouby uvidíš právě otvory v krytu pod nádrží :wink: Ten kryt nesundavej pokud není nutno, špatně se vrací nazpět. Popř už jsem viděl i škodovky které ty šrouby měly těsně před předním koncem tohoto krytu.

Jinak to odvzdušnění - já to dělám tak, že naleju plnou expanzku, nechám ji otevřenou, otevřu i topení a jsu si dopředu hubou vycucat odvzdušňovacími ventily vzduch ze soustavy dokud nesaju fridex :)

Pak to nechám a normálně jezdím, a po několika desítkách km jízdy při zahřátém nastartovaném motoru jen otevřu kohouty na odvzdušnění a díky tlaky v soustavě se to doodvzdušní samo :)

Autor:  fatal [ 18.3.08, 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

To jsou nápady, schovávat se za křovím, to je jasné, že tě někdo vyhmátne. :) A z toho, že jsi ty šrouby nenašel, si nic nedělej, nejsou moc dobře přístupné.

Autor:  Kaliban123 [ 18.3.08, 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

Já dokud neměl garáž tak jsem vždycky klidně dělal na veřejně přístupném parkovišti a nikdy nikdo mě nepřijel obtěžovat příště se neschovávej je to fakt podezřelé

Autor:  gokralik [ 21.3.08, 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

:shock: :shock: chladící kapalinu vypustit jen tak do pole? :shock: :shock:

Ještě mi řekni, že pálíš PET lahve krabičky od cigaret házíš běžně na ulici na zem...takové lidi bych bičoval. :sick: Vždyť je to svinstvo největší ten fridex :!:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/