|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
specifikace oleje pro fabia 1.4 MPI
Autor |
Zpráva |
diddi
Příspěvky: 4
|
specifikace oleje pro fabia 1.4 MPI
Kde se dá zjistit jaká je VW norma pro motor?Nevím jaký olej dával do mojí fabie předchozí majitel a je třeba jej vyměnit.Když jsem prohledával,všude píšou najdeš to v servisce,ale já to tam fakt nenašel.Vždy jen zaškrtnuto políčko výměna oleje ANO a tím to hasne.Mám 1.4 Mpi 50 kW najeto 120tis z roku 01.Chtěl bych plnou syntetiku 5W40 protože často jezdím krátké tratě.Podle www.oleje.cz mi nejlíp vychází agip.Díky David
|
21.3.08, 00:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
koukni na
http://forum.skodahome.cz/index.php?showforum=8
někde tam je přehled olejů do všech typů Škodovek
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
21.3.08, 07:05 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
superturbo, na fábii máš v podstatě motor ze škoda 1000 MB, akorán nemusíš štelovat ventily, ale i to tam jde dělat miloš
|
21.3.08, 07:26 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
a já si dodnes myslel že hydroštely na fábce jsou až na 1,4 16V (55kW)... ještě že jsem nenapsal někde nějakou blbost
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
21.3.08, 08:04 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ale hlavne nech tam nedava plnu syntetiku, to urcite nerobi dobre, max 10W40, alebo sa mylim?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
21.3.08, 10:07 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
co zkoumat, návod k obsluze, strana 170
návod ke stažení: http://ws.skoda-auto.com/download/CZE/m ... bsluze.pdf
zaměřil bych se na dodržení normy
|
21.3.08, 15:03 |
|
|
diddi
Příspěvky: 4
|
nechapu,proc bych nemoh fabce doprat neco lepsiho.500,-kc navic rocne uz me nezabije.Diky Vitku,asi to bude ono,ale na tomhle compu mi to nejde otevrit,podivam se doma
|
21.3.08, 23:08 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
diddi píše: nechapu,proc bych nemoh fabce doprat neco lepsiho.500,-kc navic rocne uz me nezabije.Diky Vitku,asi to bude ono,ale na tomhle compu mi to nejde otevrit,podivam se doma
No ono nejde o to hlavne co nejlepci a nejdrazsi ... ale spis co ten motor chce, na co byl postaven ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.3.08, 23:23 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
celý ten návod má skoro 40MB, otevírat, resp. stahovat se to tedy může poměrně dlouho, v závislosti na rychlosti připojení, takže to možná vypadá, že to nic nedělá, ale ve skutečnosti si to tahá data.... když jsem to měl otevřený, mohl jsem to taky opsat, já vůl zkusím to znovu a lépe
opis z tabulky v návodu:
Specifikace motorového oleje pro vozidla s pevnými servisními
intervaly (QG0, QG2): Citace: Označení: Vícerozsahové lehkoběžné oleje Zážehový motor : VW 500 00, VW 502 00 Vznětový motor: VW 505 01 , VW 505 00 a) Označení: Vícerozsahové oleje Zážehový motor : VW 501 01 , ACEA A2b), popř. A3b) Vznětový motor: ACEA B3b), popř. B4b)
a) Neplatí pro motor PD (motor se sdruženými vstřikovači). Další informace viz brožura Technická data.
b) Jen jednou pro dolití, pokud nejsou k dispozici schválené motorové oleje.
Specifikace motorového oleje pro vozidla s proměnlivými servisními intervaly (QG1): Citace: Zážehové motory VW 503 00 Vznětové motory VW 506 01, VW 506 00a)
a) Neplatí pro motor PD (motor se sdruženými vstřikovači). Další informace viz brožura Technická data.
a samozřejmě se uvádí spousta dalších informací, které rozhodně stojí za přečtení, např se tam píše toto: Citace: Druh oleje se řídí podle přesných specifikací. Ve výrobním závodě byl motor naplněn kvalitním olejem, který můžete používat celoročně s výjimkou oblastí s extrémním klimatem. Při plnění můžete oleje vzájemně míchat. To však neplatí pro vozidla s prodlouženými servisními intervaly (QG1). Samozřejmě jsou motorové oleje dále vyvíjeny. Proto údaje v tomto Návodu k obsluze odpovídají stavu v době jeho redakční uzávěrky. Servisy Škoda jsou společností Škoda Auto aktuálně informovány o změnách. Proto Vám doporučujeme nechat výměnu oleje provést v některém servisu Škoda. a tohle je zajímavé: Citace: Upozornění! Vozidla s proměnlivými servisními intervaly (QG1) musí používat pouze výše uvedené oleje. Z důvodů zachování vlastností oleje, které jsou dány jeho specifikací, doporučujeme doplnění oleje pouze olejem stejné specifikace. Ve výjimečném případě smíte doplnit max. 0,5 l motorového oleje specifikace VW 502 00 (pouze zážehové motory), resp. specifikace VW 505 01 (pouze vznětové motory). Jiné motorové oleje nesmíte použít - nebezpečí poškození motoru! Poznámka • Doporučujeme použít oleje ze sortimentu Škoda originálních olejů. • Další informace viz Servisní knížka. a protože lidi vymýšlejí spoustu kravin, je tam také toto: Citace: Poznámka Do oleje nesmíte přidávat žádné přísady - nebezpečí poškození motoru.
dále ten návod obsahuje spoustu dalších zajímavých věcí, doporučuju prostudovat pečlivě
|
21.3.08, 23:37 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ty návody jak to přesně dělat to je dílo, třeba chladící kapalina G11 a G12, červená a modrá v knížce o oktávce píšou že se nesmí míchat, hrozí poškození motoru a kdesi cosi, pokud to chce někdo zaměnit musí proplachovat aby se to tam nepotkalo v tom motoru a pak se dočtete na origo škoda návodu na G12 že se může míchat s chladícími kapalini na bázi no nevím přestě a to je i červená i modrá G11 a G12 vyrobena na stejné bázi kocorkov tatrmánie pičín,řitka rozkoš miloš
|
23.3.08, 13:13 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Neex píše: a já si dodnes myslel že hydroštely na fábce jsou až na 1,4 16V (55kW)... ještě že jsem nenapsal někde nějakou blbost
já su taky kus vola když jsem vlezl do první MPi tak jsem normálně ladil ventily, no furt to nebylo ono no pak čumím do etky nad vačkou hydroštefty, pak vlezeš do micubiši nebo třeba R19 vidíš hydroštefty a velký omyl steluješ podložkama, prostě bez autodat jsme v háji miloš
|
23.3.08, 13:21 |
|
|
diddi
Příspěvky: 4
|
to Vitek.Díky.
to all-na krátké trtě bude lepší asi ta 5.protože 10 je hustší a pomalej maže,Jinak nemyslím,že je jedno co tam dám,protože každý olej má jiný index viskozity a tím odpor.Rozdíly sice nejsou velké,ale pocitově je snad každý raděj,že koupil to lepší za stejné peníze
|
23.3.08, 16:28 |
|
|
diddi
Příspěvky: 4
|
samozřemost je dodržovat rady výrobce-normy.Jo a vyhrál u měTotal 9000
|
23.3.08, 16:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|