Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

1.3i vs 1.3MPi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9823
Stránka 1 z 4

Autor:  MortE [ 24.3.08, 10:38 ]
Předmět příspěvku:  1.3i vs 1.3MPi

Jakej rozdíl je mezi 1.3i 50kW a 1.3MPi 50kW?
Nejde mi ani tolik o spotřebu jako spíš o to, jak to jede.
Výkonový křivky pro oba, nebo nějaké dojmy by se hodily...
Předem dík.. :roll:

Autor:  SobiM [ 24.3.08, 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Felicie dostala zpočátku dva motory. Oba byly nově přepracované pohonné jednotky s rozvodem OHV a objemem 1289cm3, který koncepčně vychází ještěz embéčka. I přesto mají tyto motory skvělé parametry. Mají jednobodové vstřikování, slušnou spotřebu a velmi nízkou hmotnost. První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.

oku 1996, kdy se představila Octavia, dostaly škodovácké třináctistovky vícebodové vstřikování, měly poté označení 1.3MPi . Točivý moment narostl o 6% a zlepšil se i jeho průběh a svého maxima dosahoval podstatně dříve (2600 místo 3750 ot/min). Motory byly potom výrazně pružnější a měli menší spotřebu v průměru o půl litru. Jako autoškolák jsem jezdil s Favoritem 135L (43kW) i Felicií 1.3MPi (40kW) a musím uznat, že zátah felicie i z velmi nízkých otáček je dobrý a hlavně auto i při popojíždění na volnoběžné otáčky téměř necuká.

hnické údaje 1.3 SPi 1.3 SPI 1.3 MPi 1.3 MPI 1.6i 1.9D
MOTOR
Druh, počet válců, uspořádání zážehový řadový čtyřválec, napříč před přední nápravou vznětový čtyřválec
Zdvihový objem (cm3) 1289 1289 1289 1289 1598 1896
Vrtání válců × zdvih pístu (mm) 75,5×72 75,5×72 75,5×72 75,5×72 76,5×86,9 79,5×95,5
Kompresní poměr 8,8:1 9,7:1 9,5:1 10:1 9,8:1 22,5:1
Max. točivý moment při ot. (N.m./min) 94/3250 100/3750 99/2500 106/2600 135/3500 124/2500-3200
Max. výkon při otáčkách (kW/min) 40/5000 50/5500 40/4500 50/5000 55/4500 47/4300
Rozvod OHV (2 ventily na válec) OHC (2 ventily na válec)
Příprava směsi jednobodové vstřikování vícebodové vstřikování nepřímé vstřikování
Palivo benzin č.91 benzin č.95 benzin č.91 benzin č.95 nafta

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Poháněná kola přední
Spojka jednokotoučová suchá s talířovou pružinou a bezazbestovým obložením, mechanicky ovládaná
Převodovka plně synchronizovaná pětistupňová s přímým řazením
Převodové stupně (do 6/97) - - - - - -
Převodové stupně (od 6/97) - - 3,462-1,957-1,31-0,975-0,756-Z2,923
Stálý převod - - 3,833 4,118 3,833 3,579

Autor:  MortE [ 24.3.08, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

:o hezky... :D
a teď se zeptám konkrétnějc, chci kupovat pick-upa...a mám na výběr mezi dvěma, jednobod a vícebod, oba dva 50kW, srovnatrelná cena, ale stav je lepší u jednobodu...auto se bude plně zatěžovat a já nevím, jestli mezi nimi bude nějaký výraznější rozdíl při tom plným zatížení...
takže- mám vzít jednobod v lepším stavu, nebo vícebod s investicema? dík za rady...

Autor:  Carlos [ 24.3.08, 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

MortE píše:
:o hezky... :D
a teď se zeptám konkrétnějc, chci kupovat pick-upa...a mám na výběr mezi dvěma, jednobod a vícebod, oba dva 50kW, srovnatrelná cena, ale stav je lepší u jednobodu...auto se bude plně zatěžovat a já nevím, jestli mezi nimi bude nějaký výraznější rozdíl při tom plným zatížení...
takže- mám vzít jednobod v lepším stavu, nebo vícebod s investicema? dík za rady...


Jednobodovou, když je v lepším stavu. Přecejen když to má stejnej výkon, ale stav je lepší, tak bych neváhal. :wink:

Autor:  MortE [ 24.3.08, 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

no jo, ono to má stejnej výkon, ale v jinejch otáčkách...takže v provozních otáčkách by to mělo být línější... :roll:

Autor:  Carlos [ 24.3.08, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

MortE píše:
no jo, ono to má stejnej výkon, ale v jinejch otáčkách...takže v provozních otáčkách by to mělo být línější... :roll:


Stejně to bude dříč a ne auto na machry, ne ?

Autor:  SobiM [ 24.3.08, 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

Mas tam jen par rozdilu...Ten prvni udaj je vzdy pro slabsi motor...
Max. rychlost (km/h) bez nástavby/ s nástabou 140/135 155/147
Zrychlení z 0 na 100 km/h bez nástavby/ s nástabou --- 14/15
Spotřeba paliva EHK (90/120/město/mix) bez nástavby
5,5/8,1/7,9/7,2 6,1/8,7/8,8/7,9

Max. točivý moment při ot. (N.m./min) 100/3750 106/2600
Kompresní poměr 9,7:1 10:1

Ja sam bych zvolil radeji tu slabsi 1.3..Rikas,ze ma lepsi stav a kdyz budes vozit lehke veci na stredne kratke cesty,tak budes spokojen i se spotrebou...

Autor:  slovacek.milos [ 24.3.08, 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

SobiM píše:
Mas tam jen par rozdilu...Ten prvni udaj je vzdy pro slabsi motor...
Max. rychlost (km/h) bez nástavby/ s nástabou 140/135 155/147
Zrychlení z 0 na 100 km/h bez nástavby/ s nástabou --- 14/15
Spotřeba paliva EHK (90/120/město/mix) bez nástavby
5,5/8,1/7,9/7,2 6,1/8,7/8,8/7,9

Max. točivý moment při ot. (N.m./min) 100/3750 106/2600
Kompresní poměr 9,7:1 10:1

Ja sam bych zvolil radeji tu slabsi 1.3..Rikas,ze ma lepsi stav a kdyz budes vozit lehke veci na stredne kratke cesty,tak budes spokojen i se spotrebou...


prosím napiš mi ten údaj SPi a SPI co to je to jsem nikdy neslyšel, to mě zajímá miloš

Autor:  SobiM [ 24.3.08, 13:37 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
SobiM píše:
Mas tam jen par rozdilu...Ten prvni udaj je vzdy pro slabsi motor...
Max. rychlost (km/h) bez nástavby/ s nástabou 140/135 155/147
Zrychlení z 0 na 100 km/h bez nástavby/ s nástabou --- 14/15
Spotřeba paliva EHK (90/120/město/mix) bez nástavby
5,5/8,1/7,9/7,2 6,1/8,7/8,8/7,9

Max. točivý moment při ot. (N.m./min) 100/3750 106/2600
Kompresní poměr 9,7:1 10:1

Ja sam bych zvolil radeji tu slabsi 1.3..Rikas,ze ma lepsi stav a kdyz budes vozit lehke veci na stredne kratke cesty,tak budes spokojen i se spotrebou...


prosím napiš mi ten údaj SPi a SPI co to je to jsem nikdy neslyšel, to mě zajímá miloš


nevim presne o co ti jde..rozepis to

Autor:  deekay [ 24.3.08, 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

SPi nebude pravdepodbone nic ine ako BMM a to druhe SPI bude felda karbec
(spi - single point injection)

Autor:  slovacek.milos [ 24.3.08, 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

SobiM píše:
slovacek.milos píše:
SobiM píše:
Mas tam jen par rozdilu...Ten prvni udaj je vzdy pro slabsi motor...
Max. rychlost (km/h) bez nástavby/ s nástabou 140/135 155/147
Zrychlení z 0 na 100 km/h bez nástavby/ s nástabou --- 14/15
Spotřeba paliva EHK (90/120/město/mix) bez nástavby
5,5/8,1/7,9/7,2 6,1/8,7/8,8/7,9

Max. točivý moment při ot. (N.m./min) 100/3750 106/2600
Kompresní poměr 9,7:1 10:1

Ja sam bych zvolil radeji tu slabsi 1.3..Rikas,ze ma lepsi stav a kdyz budes vozit lehke veci na stredne kratke cesty,tak budes spokojen i se spotrebou...


prosím napiš mi ten údaj SPi a SPI co to je to jsem nikdy neslyšel, to mě zajímá miloš


nevim presne o co ti jde..rozepis to


no že jsem nikdy neviděl feldu s označením SPi a SPI co znamenají ty písmena já znám jem felicii bosch jakože výrobce toho vstřikování, mono jednobodový střik a motronik coč znamená ze je řízena jiskra i palivo ve skratce BMM 1.3 miloš

Autor:  SobiM [ 24.3.08, 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Felicie dostala zpočátku dva motory. Oba byly nově přepracované pohonné jednotky s rozvodem OHV a objemem 1289cm3, který koncepčně vychází ještěz embéčka. I přesto mají tyto motory skvělé parametry. Mají jednobodové vstřikování, slušnou spotřebu a velmi nízkou hmotnost. První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.

Oba motory,jak 1.3 SPi tak 1.3 SPI maji jednobodové vstřikování.maji jiny Kompresní poměr 8,8:1 ku 9,7:1 a Max. výkon při otáčkách (kW/min) 40/5000 ku 50/5500.Felicia 1.3SPi muze tankovat benzin č.91

Autor:  deekay [ 24.3.08, 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

copy paste mm? :lol:

Autor:  SobiM [ 24.3.08, 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

deekay píše:
copy paste mm? :lol:


:shock: :shock: :shock: :sick: :sick: :sick: NENENE!!!

Autor:  slovacek.milos [ 24.3.08, 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

SobiM píše:
Felicie dostala zpočátku dva motory. Oba byly nově přepracované pohonné jednotky s rozvodem OHV a objemem 1289cm3, který koncepčně vychází ještěz embéčka. I přesto mají tyto motory skvělé parametry. Mají jednobodové vstřikování, slušnou spotřebu a velmi nízkou hmotnost. První motor 1.3SPi má výkon 40kW/5000ot.min-1 a 94Nm/3250ot.min-1 točivého momentu při kompresním poměru 8,8:1 což mu dovoluje použít i palivo nižší kvality (oktanového čísla). Druhý motor 1.3 SPI má zvýšený kompresní poměr na 9,7:1, díky čemuž sice musí používat benzin s oktanovým číslem nejméně 95, ale má výkon 50kW/5500ot.min-1 a točivý moment 100Nm/3750ot.min-1. Spotřeba obou motorů byla v běžném provozu kolem 7 litrů, ale druhý, výkonnější motor byl trochu úspornější.

Oba motory,jak 1.3 SPi tak 1.3 SPI maji jednobodové vstřikování.maji jiny Kompresní poměr 8,8:1 ku 9,7:1 a Max. výkon při otáčkách (kW/min) 40/5000 ku 50/5500.Felicia 1.3SPi muze tankovat benzin č.91


felicie má typ motoru 135B, 135M, 136B a 136M, BMM a MPi, kdes přišel k tomu SPi a SPI co to je za údaj miloš

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/