Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Hmotnosti motorů https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=9855 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | koc.pet [ 25.3.08, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | Hmotnosti motorů |
Jenom tak čistě jsem se chtěl zeptat ze zvědavosti- kolik tak může vážit běžný čtyřválcový motor o objemu 1,4l a o objemu tak 2,0l? Docela dlouho si také lámu hlavu s tím, proč jsou automobily tak těžké- taková fábka má hmotnost zhruba tunu- co nejvíc přispívá hmotnosti automobilu?? Díky |
Autor: | Vít [ 25.3.08, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmotnost dělá dneska hodně nutnost vyrábět auto bezpečnější než dříve. Zkus si porovnat plech na zdravém favoritu, a na fabii. Favorit se dá tvarovat kombinačkama s druhou rukou v nose, je to jako papír, fabie ne, ta je tvrdá jako prase. Navíc má kvanta výztuh, jak jinak než ze železa. Porovnej rámy dveří, to je pěkně vidět, favorit nebo třeba 120 apod, to je jen takový rámeček ze slabýho profilu, na novým autě je masivní kus materiálu (neporovnávej s čínou )... atd, celá karoserie je výrazně pevnější a tužší. A má to výsledky. Sice je potřeba silnější motor než ve slabém, ale při nehodě jsou následky mnohem lepší. Dále jsou dnes všude odhlučňovací materiály, kvanta počítačů, kvanta drátů... všecko se to nasčítá a pak máš mezi fabii a favoritem o stejném obsahu několik metráků rozdíl |
Autor: | Nepér [ 25.3.08, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Motor tak ve dvou lidech, bez hlavy a nějakýho příslušenství v pohodě v jednom člověku a samotnej blok zvednu jednou rukou |
Autor: | Matthes [ 25.3.08, 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: ...a samotnej blok zvednu jednou rukou No to ja taky ale nelze s nim manipulovat rozumne ... |
Autor: | deekay [ 25.3.08, 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale treba poznamenat ze favorit ma celohlinikovy motor ktory je vyrazne lahsi ako ine motory o tom istom objeme z podobneho roku vyroby. tusim to bolo prve seriovo vyrabane auto s celohlinokovym motorom, opravte ma ka sa mylim |
Autor: | Kristensen [ 25.3.08, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hups jsem si myslel jak jsem slabej když jsem ládoval kompletní šáde motor i s vejfukem altíkem karbcem a příčkou na vozejček, zvednul jsem ho, popošel jsem s ním o metr a myslel jsem že se poseru no ale co má člověk dělat když je sám |
Autor: | koc.pet [ 25.3.08, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže tím největším sádliskem na autě z hlediska hmotnosti je karoserie- to sem chtěl vědět. Právě jde o to, že teď je tím hlavním proudem v produkci automobilů snižování emisí- právě kdyby byly lehčí automobily, nebylo by potřeba tolik výkonu a byla by menší spotřeba. Takže tudy snadná cesta nevede... |
Autor: | Vít [ 25.3.08, 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale vede, máme kompozity, hliník, kevlar, laminát... atd., materiály o kterých se nám nezdá, můžeme si hrát s aerodynamikou... jen je to všecko drahé jako prase |
Autor: | fatal [ 25.3.08, 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Hups jsem si myslel jak jsem slabej když jsem ládoval kompletní šáde motor... Já to tahal podobně nastrojené, ale s kámošem, on držel těžší půlku, já tu lehčí, přesto jsem měl co dělat, abych se nezlomil vejpůl... |
Autor: | Šemik [ 25.3.08, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
V jednom člověku se motor do Škodovky špatné dává i vytahuje, optimální jsou na to 2 lidé, s Kachnisem již tvoříme sehraný tým |
Autor: | koc.pet [ 25.3.08, 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít píše: hmotnost dělá dneska hodně nutnost vyrábět auto bezpečnější než dříve. Zkus si porovnat plech na zdravém favoritu, a na fabii. Favorit se dá tvarovat kombinačkama s druhou rukou v nose, je to jako papír, fabie ne, ta je tvrdá jako prase. Navíc má kvanta výztuh, jak jinak než ze železa. Porovnej rámy dveří, to je pěkně vidět, favorit nebo třeba 120 apod, to je jen takový rámeček ze slabýho profilu, na novým autě je masivní kus materiálu (neporovnávej s čínou )... atd, celá karoserie je výrazně pevnější a tužší. A má to výsledky. Sice je potřeba silnější motor než ve slabém, ale při nehodě jsou následky mnohem lepší. Dále jsou dnes všude odhlučňovací materiály, kvanta počítačů, kvanta drátů... všecko se to nasčítá a pak máš mezi fabii a favoritem o stejném obsahu několik metráků rozdíl Ale zas když porovnám rozměry faválu a fábky a množství použitého matrošu na karoserii, tak mně rozdíl hmotností nějak 150 kg (teda pokud počítám správně) nepřipadá nějak veliký. BTW. má fábka taky celohliníkový motor? |
Autor: | spartra [ 25.3.08, 21:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
koc.pet píše: Vít píše: hmotnost dělá dneska hodně nutnost vyrábět auto bezpečnější než dříve. Zkus si porovnat plech na zdravém favoritu, a na fabii. Favorit se dá tvarovat kombinačkama s druhou rukou v nose, je to jako papír, fabie ne, ta je tvrdá jako prase. Navíc má kvanta výztuh, jak jinak než ze železa. Porovnej rámy dveří, to je pěkně vidět, favorit nebo třeba 120 apod, to je jen takový rámeček ze slabýho profilu, na novým autě je masivní kus materiálu (neporovnávej s čínou )... atd, celá karoserie je výrazně pevnější a tužší. A má to výsledky. Sice je potřeba silnější motor než ve slabém, ale při nehodě jsou následky mnohem lepší. Dále jsou dnes všude odhlučňovací materiály, kvanta počítačů, kvanta drátů... všecko se to nasčítá a pak máš mezi fabii a favoritem o stejném obsahu několik metráků rozdíl Ale zas když porovnám rozměry faválu a fábky a množství použitého matrošu na karoserii, tak mně rozdíl hmotností nějak 150 kg (teda pokud počítám správně) nepřipadá nějak veliký. BTW. má fábka taky celohliníkový motor? fabie je koncepčně 1000mb s větším vrtáním a zdvihem a elektronikou |
Autor: | Jarda S. [ 25.3.08, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
spartra píše: koc.pet píše: Vít píše: hmotnost dělá dneska hodně nutnost vyrábět auto bezpečnější než dříve. Zkus si porovnat plech na zdravém favoritu, a na fabii. Favorit se dá tvarovat kombinačkama s druhou rukou v nose, je to jako papír, fabie ne, ta je tvrdá jako prase. Navíc má kvanta výztuh, jak jinak než ze železa. Porovnej rámy dveří, to je pěkně vidět, favorit nebo třeba 120 apod, to je jen takový rámeček ze slabýho profilu, na novým autě je masivní kus materiálu (neporovnávej s čínou )... atd, celá karoserie je výrazně pevnější a tužší. A má to výsledky. Sice je potřeba silnější motor než ve slabém, ale při nehodě jsou následky mnohem lepší. Dále jsou dnes všude odhlučňovací materiály, kvanta počítačů, kvanta drátů... všecko se to nasčítá a pak máš mezi fabii a favoritem o stejném obsahu několik metráků rozdíl Ale zas když porovnám rozměry faválu a fábky a množství použitého matrošu na karoserii, tak mně rozdíl hmotností nějak 150 kg (teda pokud počítám správně) nepřipadá nějak veliký. BTW. má fábka taky celohliníkový motor? fabie je koncepčně 1000mb s větším vrtáním a zdvihem a elektronikou 1,4 8v fábie ostatní sou ,,nový" motory |
Autor: | Kristensen [ 25.3.08, 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Kristensen píše: Hups jsem si myslel jak jsem slabej když jsem ládoval kompletní šáde motor... Já to tahal podobně nastrojené, ale s kámošem, on držel těžší půlku, já tu lehčí, přesto jsem měl co dělat, abych se nezlomil vejpůl... No jo ty myslíš jako zvednout uplně? no to ne to bych se posral na tvrdo To jsem ho jen bafnul tak cca 20 cm do vejšky a v předklonu s roztaženejma nohama popošel o metr a posadil na takovej nizoučkej vozejček |
Autor: | škodař [ 25.3.08, 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: V jednom člověku se motor do Škodovky špatné dává i vytahuje, optimální jsou na to 2 lidé, s Kachnisem již tvoříme sehraný tým |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |