Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

oprava dveří - postup
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=35759
Stránka 1 z 2

Autor:  Kachnis [ 19.12.21, 15:02 ]
Předmět příspěvku:  oprava dveří - postup

Klucí, Pepík prochází rychloopravou před STK, oprava dveří:
Odříznu shnilý roh vnější, odříznu vnitřní roh, navařím pozinkový plech vnitřní, navařím vnější plech, proboduji je mezi sebou ( nedělám orig pertl, neumim ho a dělám 1mm plechem :-) )
oflexuju do hladka, stříknu timhle https://www.ebay.com/itm/333196542110 a pak na to tmel s hliníkovým práškem, plnič, barva...

Návrh jak to dělat jinak, lépe, proč ? Je tohle blbě ? Díky :-)

Autor:  varok [ 19.12.21, 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Nejsem profík, ten začátek bych nechal. Ale vnější plášť bych udělal spíše na pertl jak píšeš a už to ani nemusíš zevnitř svařovat. Nevím jak velký kus chceš opravovat, ale jestli jen třeba do 20cm, tak jde pertl udělat i ve větším svěráku, taky to tak zatím dělám než seženu nebo vyrobím ohýbačku. Normálně ohni kus plechu asi 8mm nebo kolik má být pertl. Nejdříve do pravého úhlu, potom jemně přehýbat. Až budeš mít ohyb jakoby 1, vlož dovnitř ohybu kousek plechu a na rovné podložce jemně sklepávej. Pak ten plech co máš vložený dovnitř vytáhni a pertl jestě jemně domáčkni kleštěmi, aby šel nasunout na plech natěsno. Když opravíš ten vnitřní plech dveří, pořádně to nastříkej tím epoxidem, nech zaschnout. Pertl nasuň na ten opravený plech a z vnější strany poboduj svářečkou. Sváry obrus, zatmel a obrus tmel na hotovo. Celé to stříkni epoxidem ze všech stran, po zaschnutí to z vnitřní strany zamázni spáry nějakým karosářským tmelem. Po vytvrdnutí to celé dle potřeby stříkni plničem a vrchní barvou. Vnější plech bych ale dělal z 0,8mm, lépe se s tím pracuje. Vnitřní můžeš z té 1ky.

Autor:  Veteranista [ 20.12.21, 05:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

A chceš to na krásu, originál, nebo rychle a funkčně?
Dřív se normálně dávalo při opravě rožku, třeba 2mm plech a jen z venku a vnitřek doklepat, výhoda, že to pak nehnilo ve spoji.
Pozink plech ti je k ničemu na tomhle, stejně to začne znovu reznout od svaru.

Autor:  varok [ 20.12.21, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Nevím jak to má Kachnis s tím Pepčou, já myslel jako veterána. Prasárny jako navaření 2mm plechu mi přijde podobné jako oprava prahů pěnou. :cry:

Autor:  Kachnis [ 21.12.21, 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

oprava prahů pěnou je na pěst, to nemá s opravou nic společnýho. pokud je oprava na pohled dobrá, i 2mm plech pomůže, hlavní je, že je to zdravé a nehnije..
používám pozink, bo jsem si ho před zdražením koupil pár tabulí a dá se skladovat bez reznutí :-) :-)

Autor:  varok [ 21.12.21, 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Ano, pozink plech více vydrží při skladování, ale dost blbě se to svařuje a stejně to potom v místě sváru rezne. Tak ať každý opravuje jak chce. Já napsal svůj postup. To už se mi zdá pěknější postup co psal Kachnis hned v dotazu. Nejprve opravit vnitřní stranu dveří, Přeplátovat venkovní stranu a místo pertlu pobodovat a zabrousit jemně do kulata, aby to vypadalo jako pertl.

Autor:  gokralik [ 22.12.21, 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

Za mě teda nic nepertlovat, nic neuzavírat, nedávat plech na plech. Pokud ti nejde o vzhled, použij větší tloušťky. Jinak to začne za chvíli zase hnít. V domácích podmínkách nikdy neochráníš prostor mezi plechy a kapilární vzlínání ti tam natahá vodu.

Autor:  Veteranista [ 22.12.21, 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Asi tak, “jednoduchých” rožků jsme udělali desítky, možná stovky kusů. Vše už přežilo auta.
Na krásu jsi jde hrát na veteranech, auto do provozu raději jak píší nahoře
Baroku, hraješ jsi na krásu, ale vlastní auto ani do konce nedotáhl, u jiných jsi stěžuješ, že nevyděláš, zkus se zamyslet nás přístupem, ty auta co vyvařuješ nikdy veterány nebudou, je dost aut v origo švábů bez vyvařky a ty budou veteráni třeba jednou. Vyvařuješ auta, s kterými lidi chtějí ještě chvilku jezdit s malými náklady.

Autor:  varok [ 22.12.21, 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Veteranista: Co myslíš, toho Favorita? To máš pravdu, toho lituji dodnes. :oops:
Jinak co píšeš je každého věc. Když taková fušeřina kterou popisuješ výše nikomu nevadí a děláš to lidem zadarmo, proč ne? Já rád dělám pokud možno poctivě. I když výsledky nejsou úplně jako z karosárny, myslím si že se postupně zlepšuji a už to trošku vypadá.
Že nezarobím? To už je druhá věc.
A nemusíš se bát, už jsem opravil myslím si dost aut, jak karosérie, tak výfuky, abych mohl napsat co jsem napsal. Ale ať si každý opravuje jak chce!

Autor:  Veteranista [ 22.12.21, 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Prasárná, neprasárna, jak víš co je lepší?
Při výrobě auta rozhodují největší mírou dva faktory. Ekonomický a technologický.
Veř nebo ne, ale ty lemy jsou na autě hlavně z technologického hlediska, není to designová věc prvořadě.
Každé naše vyvačování MAGem je prasárna a vlstně nelegální úprava!
Protože auto bylo nějak homologováno včetně bezpečnosti a pokud použiješ jinou technologii tak je too zásah do konstrukce.
Já jen dal možnost jak to vyřešit, jinak a jak se to bežně dělá u obyč aut do provozu.

Autor:  varok [ 22.12.21, 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Však nikdo netvrdí že je to všechno přesně podle norem a postupů. To si může dovolit značková opravna, která si za opravy bere desítky tisíc. A sám píšeš že lidi chtějí auta na denní ježdění opravit levně. Tak určitě auto v hodnotě plácnu 20000,- kč nebudou dávat do značkové karosárny, kde zaplatí za opravu třeba 40000,- kč. Když ty falce na okrajích dveří nejsou správně, tak proč se to používá už někde od dob š 1000 možná i déle? A to uhnití opravovaného místa je jen o špatném ošetření. Samozřejmě to po čase uhnije, ale dobrá oprava může vydržet i 10 let a více.

Autor:  john simple [ 23.12.21, 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

nejlepší bude, když Kachnis vymění celé dveře ....

Autor:  gokralik [ 23.12.21, 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo auto...

Autor:  Veteranista [ 23.12.21, 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Protože je to v prvním řadě technologická věc výroby.
vyměnit rožek je teda jednodušší než celé dveře dopasovat.

Autor:  fatal [ 23.12.21, 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: oprava dveří - postup

Veteranista píše:
Každé naše vyvačování MAGem je prasárna a vlstně nelegální úprava!

Se divím, že nám to ještě nezakázali. :lol: Ale to přijde, časem někdo vymyslí, že karoserie se nesmí opravovat a každý ťukanec či dírka bude znamenat povinnou jízdenku do vrakáče. :roll:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/