|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Escort - samozápaly (záhada X?)
Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Escort - samozápaly (záhada X?)
Tak uplynul další týden a je tu další problém s vozem Ford Escort - zatím jsem to neviděl na vlastní oči ale ten majitel mi říkal že když to hodně zahřeje tak to nějakou dobu ještě blafe po vypnutí klíčku - podle toho co popisuje typické samozápaly tak jak je známe z motorů s karburátorem. Můze mi ale někdo nějak logicky vysvětlit jak můžou vznikat na motoru se 4bodovým vstřikem? nebo to logické vysvětlení nemá? To auto bych nepřál ani komunistovi.
|
31.1.08, 00:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Celkem pravděpodobná závada alternátoru, nejspíš je prošlahlá jedna z diod a po vypnutí klíčku se přes ni a kontrolku dobíjení vrací setrvačností část napětí zpět do sítě a motor vesele poblafává dál, u osobáku sem to viděl jednou, ale u Ačkových a Dčkových avií je to celkem běžný, řidič má klíče v kapse a mototr vesele běží dál.
Dá se to ověřit tím, že pozapínáš co nejvíc tzv. denních spotřebičů (větrák, blinkr, stěrače) a zdechneš motor klíčkem, měl by zhasnout kulturně, bez těch spotřebičů bude blafat.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
31.1.08, 07:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
cyz píše: Tak uplynul další týden a je tu další problém s vozem Ford Escort - zatím jsem to neviděl na vlastní oči ale ten majitel mi říkal že když to hodně zahřeje tak to nějakou dobu ještě blafe po vypnutí klíčku - podle toho co popisuje typické samozápaly tak jak je známe z motorů s karburátorem. Můze mi ale někdo nějak logicky vysvětlit jak můžou vznikat na motoru se 4bodovým vstřikem? nebo to logické vysvětlení nemá? To auto bych nepřál ani komunistovi.
už jsi tuším popisoval že má motor nepravidelný chod samozápaly při teplém motoru může dělat vstřikovací lišta že uchcává, u nás ty lišty celkem drží, jakože na škodovlách, ale viděl jsem opravovat němce opel tvingo a první co bylo venku tak svíčky napojené a vstřikovací lištu, pomocník točil a ten na to čuměl jak to stříká a jiskří, pak kontroloval rozvody, já jsem na jedné 1.6 feldě odpojil elektrárnu na vstřiky a ta vesele kuckala dál, a samozápaly měla taky u teplého motoru miloš
|
31.1.08, 08:48 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
Tak ta dioda to je možné....nedávno jsem mu dobíjení opravoval, ureznul mu kontakt na kabelu od altíku a nějakou dobu se to muselo spojovat a rozpojovat čímž diody dostávaly nárazy (na obou kusech toho kontaktu byly obě plochy totálně rezavé, ani kousek čistého) až to úplně zdechlo . Ale není mi jasné kudy by se to mělo dostávat do obvodu zapalování a elektronikdy motoru, který je spínaný přes klíček, když + z alternátoru je spojený s + z baterky tak zbývá už jenom kontrolka dobíjení. Nicméně mě právě napadla jedna věc - on ťápal cosi že mu tam nějaký jeho kámoš přepojil větrák přímo na spínačku tak mě napadlo jestli mu to nedělá jenom když zdechá motor s běžícím ventilátorem který by to ještě nějakou dobu krmil, tuhle možnost ověřím.
Edit: Miloši, nevíš o někom kdo by mi na tu plechovku udělal diagnostiku? Tady se k tomu nikdo nehlásí a každý jak slyší Escort tak utíká. Majitel konečně pochopil že se toho musí zbavit (teď zas pro změnu začaly jaksi hučet brzdy), opravovat to nikdo nechce a bez diagnostiky se asi nepohnu.
|
31.1.08, 11:00 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
cyz píše: Tak ta dioda to je možné....nedávno jsem mu dobíjení opravoval, ureznul mu kontakt na kabelu od altíku a nějakou dobu se to muselo spojovat a rozpojovat čímž diody dostávaly nárazy (na obou kusech toho kontaktu byly obě plochy totálně rezavé, ani kousek čistého) až to úplně zdechlo . Ale není mi jasné kudy by se to mělo dostávat do obvodu zapalování a elektronikdy motoru, který je spínaný přes klíček, když + z alternátoru je spojený s + z baterky tak zbývá už jenom kontrolka dobíjení. Nicméně mě právě napadla jedna věc - on ťápal cosi že mu tam nějaký jeho kámoš přepojil větrák přímo na spínačku tak mě napadlo jestli mu to nedělá jenom když zdechá motor s běžícím ventilátorem který by to ještě nějakou dobu krmil, tuhle možnost ověřím. Edit: Miloši, nevíš o někom kdo by mi na tu plechovku udělal diagnostiku? Tady se k tomu nikdo nehlásí a každý jak slyší Escort tak utíká. Majitel konečně pochopil že se toho musí zbavit (teď zas pro změnu začaly jaksi hučet brzdy), opravovat to nikdo nechce a bez diagnostiky se asi nepohnu.
no mám taky dobrého učitele co tahá kde co a udělal si kanálky do jednotlivých servisů, diagnostiku si každý hlídá, ale měl jsem dobré výsledky s autodata, třeba v řídící jednotce jsem otestil lambádu obyčejným voltmetrem, váha vzduchu stála za nic, tůzné čidla všechno odpovídalo, nakonec ty VN kabely, na to přišel další borec že na svíšce uvidél černé čárky na izolantu a bylo po záhadě, ale za sebou měl vědomosti o tom mém marazmu co jsme prováděli tu diagnostiku, jenom připomenu další záhadu výměna svíček a všechny KO borec polámal všechny izolátory, tak se spolehni když ti někdo řekne že je tam něco nového miloš
|
31.1.08, 18:43 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
slovacek.milos píše: cyz píše: Tak uplynul další týden a je tu další problém s vozem Ford Escort - zatím jsem to neviděl na vlastní oči ale ten majitel mi říkal že když to hodně zahřeje tak to nějakou dobu ještě blafe po vypnutí klíčku - podle toho co popisuje typické samozápaly tak jak je známe z motorů s karburátorem. Můze mi ale někdo nějak logicky vysvětlit jak můžou vznikat na motoru se 4bodovým vstřikem? nebo to logické vysvětlení nemá? To auto bych nepřál ani komunistovi. už jsi tuším popisoval že má motor nepravidelný chod samozápaly při teplém motoru může dělat vstřikovací lišta že uchcává, u nás ty lišty celkem drží, jakože na škodovlách, ale viděl jsem opravovat němce opel tvingo a první co bylo venku tak svíčky napojené a vstřikovací lištu, pomocník točil a ten na to čuměl jak to stříká a jiskří, pak kontroloval rozvody, já jsem na jedné 1.6 feldě odpojil elektrárnu na vstřiky a ta vesele kuckala dál, a samozápaly měla taky u teplého motoru miloš
tak ako? nejaky opel, ci renault twingo?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
31.1.08, 19:15 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
cyz píše: ... Ale není mi jasné kudy by se to mělo dostávat do obvodu zapalování a elektronikdy motoru, který je spínaný přes klíček,...
Přes kontrolku.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
31.1.08, 20:11 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Escort - samozápaly (záhada X?)
No tak udělali jsme kabely - trochu se to uklidnilo (volnoběh velice pomalu kolísá mezi 1000-1500) a drží....dál poměním filtry které tam za poslední 4 roky denního ježdění měněné nebyly (akorát jednou olej poté co se začal ucpávat koš) a potom budu řešit další věci. A nebo se na to vykašlu úplně, protože mi nebere telefon jelikož mi dluží prachy za ty kabely.....chjo že já vůl jsem po něm nechtěl 100% zálohu předem.
|
31.1.08, 20:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 69 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|