|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
naklapeni svetel
je tu nakej FELak a nebo nekdo podobnej kdo mi dokaze vysvetlit jak funguje naklapeni svetel pomoci servomotorku a polohoveho kolecka na palubce?
Motorek - kostra, 12V, impuls od kolecka
kolecko - kostra, 12V, podsviceni kolecka, impuls do motorku.
Je mi vse uplne jasne az na ten jeden kablik co jim de ridici signal. Co v tom kabliku vlastne je? + a - podle toho na jakou stranu koleckem kroutim? Jak je ten impuls dlouhej, maj ho ruzni vyrobci nak sjednocenej. Mohu pouzit motorky jednoho vyrobce a kolecko zas jineho? A co ty kolecka co nemaj polohy a jsou plynule regulovatelne? Jak se signal v kolecku vytvari, je tam nake mechanicke udelatko a nebo ja tam nakej plosnej spoj? Dekuji
|
22.5.08, 11:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ivarek
Příspěvky: 51 Bydliště: Mělník
|
Re: naklapeni svetel
Dusche píše: je tu nakej FELak a nebo nekdo podobnej kdo mi dokaze vysvetlit jak funguje naklapeni svetel pomoci servomotorku a polohoveho kolecka na palubce?
Motorek - kostra, 12V, impuls od kolecka kolecko - kostra, 12V, podsviceni kolecka, impuls do motorku.
Je mi vse uplne jasne az na ten jeden kablik co jim de ridici signal. Co v tom kabliku vlastne je? + a - podle toho na jakou stranu koleckem kroutim? Jak je ten impuls dlouhej, maj ho ruzni vyrobci nak sjednocenej. Mohu pouzit motorky jednoho vyrobce a kolecko zas jineho? A co ty kolecka co nemaj polohy a jsou plynule regulovatelne? Jak se signal v kolecku vytvari, je tam nake mechanicke udelatko a nebo ja tam nakej plosnej spoj? Dekuji
Na tom řídícím signálu "G" je nějaký signál,těžko říct jaký jelikož např v ovladači od Fa je tišťák s docela dost elektronikou ale např v ochce je snad jen poťák takže na motorek jde nejspíš regulovaný plus.To co s čím funguje je taky těžký...mě např motorky z fabky fungují s ovladačem z fabky(I) a i s ovladačem ochcy po i před faceliftem.
Nejlepší je sehnat komplet z jednoho auta.
|
22.5.08, 16:14 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Nic o tom nevím, ale mám tušení jak by to asi mohlo být. Obecně bych nevěřil, že by to šlo od různých výrobců kombinovat, v rámci jednoho výrobce možná. Dle mne nepůjde jen o řízení pomocí úrovně napětí (už kvůli přesnosti a odolnosti rušení), ale hodnota naklopení bude zakódována nějakou modulací, nejvíce bych věřil pulsně šířkové, takže například nejmenší hodnota bude nejkratší impulz (/-/______) a největší hodnota nejdelší (/------/_). Takovýmto způsobem je například ovládán pohyb modelářských serv i motorů. Je i možné, že výrobci automobilů používají stejně definované kódování jako je použito v těch servech, to by potom bylo nejspíše u všech stejné.
Jinak stačí vzít osciloskop a měřit, hned bude jasné, jak to funguje.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.5.08, 09:52 |
|
|
Ivarek
Příspěvky: 51 Bydliště: Mělník
|
Martin píše: Nic o tom nevím, ale mám tušení jak by to asi mohlo být. Obecně bych nevěřil, že by to šlo od různých výrobců kombinovat, v rámci jednoho výrobce možná. Dle mne nepůjde jen o řízení pomocí úrovně napětí (už kvůli přesnosti a odolnosti rušení), ale hodnota naklopení bude zakódována nějakou modulací, nejvíce bych věřil pulsně šířkové, takže například nejmenší hodnota bude nejkratší impulz (/-/______) a největší hodnota nejdelší (/------/_). Takovýmto způsobem je například ovládán pohyb modelářských serv i motorů. Je i možné, že výrobci automobilů používají stejně definované kódování jako je použito v těch servech, to by potom bylo nejspíše u všech stejné.
Jinak stačí vzít osciloskop a měřit, hned bude jasné, jak to funguje.
Jak jsem psal...osobní zkušenost na svý feldě.Motorky z fabky a původní ovladač taky z fa,makalo suprově.Pak jsem dal kvůli vzhledu ovladač z O po face a maká též,naklápění chodí v celém rozsahu..Na stk mi za to udělily malé bazvýznamné plus.
A navíc...motorky jsou Hella (stejný jsou např na Mercedesech Sprinterech) a ovladače jsou podobné/stejné v celém koncernu Š/W/S/A.
|
23.5.08, 21:59 |
|
|
epto
Příspěvky: 123
|
cele je to zaozene na principe rovnosti dvoch odporov.
v regulatore (co je na pristrojovke, palubke a pod.) je potenciometer, s ktorym krutime (posuvame a pod.).
Po tretom vodici (+, -, signal) ide napatie do samotnej regulacnej jednotky. Tam je jeden specializovany IO, ktory spina motorcek, ktory posuva (vysuva) tycku, ktora hybe svetlom.
Na casti, co sa posuva je tiez pripojeny potenciometer, ktory meni svoju hodnotu odporu spolu so zmenou polohy svetla.
Ak sa jeho hodnota rovna hodnote odporu v ovladacom prvku tak sa motorcek zastavi.
Je to najjednoduchsi sposob a zrejme aj najlacnejsi.
_________________ Favorit Black Line, 50kW, r.94
|
24.6.08, 09:04 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
epto> super , dik za vysvetleni (O:
|
25.6.08, 05:51 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|