Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
výpočet odporu
spočítejte mi prosím o kolik srazí napětí 12 V odpor 6000 ohmu a 200 ohmů a napište i ten vzoreček dík miloš
|
6.8.09, 12:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Otazka nema jednoduchu odpoved - musis napisat na akom spotrebici. Strata vo voltoch na odpore u=r*i kde r je odpor v ohmoch a i je prud v amperoch.
|
6.8.09, 13:20 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nebo nam to namaluj, to by bylo nejlepci.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
6.8.09, 15:46 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
no jedná se přesně o napětí 5V v obvodu kde je seriově vřazený odpor 6000-200 ohmů a za odporem s poklesem odporu roste napětí což je ůdaj pro řídící jednotku takže nějaký proud se tam neměří miloš
|
6.8.09, 15:47 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.8.09, 19:15 |
|
|
onakvee
Příspěvky: 203 Bydliště: Doma na Záhorí
|
ventYl píše: odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat.
Kedze sa meni odpor v zavislosti na teplote, tak je tam termistor...a ten funguje ako tzv nap. delic.
_________________ Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015 Seat Leon II 1.6 MPI 2008 Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času VW Touran 1.9 TDI 2006 do času VW Polo 1.2 12V 2006 do času Fabia 1.9 SDI 2001 do času
|
6.8.09, 19:24 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
onakvee píše: ventYl píše: odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat. Kedze sa meni odpor v zavislosti na teplote, tak je tam termistor...a ten funguje ako tzv nap. delic.
samotny termistor nie ale v obvode, v ktorom je zapojeny, to uz ako napatovy delic funguje.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.8.09, 19:28 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš
|
6.8.09, 19:43 |
|
|
onakvee
Příspěvky: 203 Bydliště: Doma na Záhorí
|
slovacek.milos píše: já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš
To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat...
_________________ Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015 Seat Leon II 1.6 MPI 2008 Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času VW Touran 1.9 TDI 2006 do času VW Polo 1.2 12V 2006 do času Fabia 1.9 SDI 2001 do času
|
6.8.09, 20:42 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
slovacek.milos píše: já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš
a spotreba ako uchlastany tatraplan nie?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.8.09, 22:22 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
darklord píše: slovacek.milos píše: já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš a spotreba ako uchlastany tatraplan nie?
pokud se zajímáš o podobné úpravy tak zvýšením výkonu při normální jízdě se snižuje měrná spotřeba
lenoši žerou víc protože pořád šlapeš po plynu to je stará vesta miloš
|
7.8.09, 08:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
onakvee píše: slovacek.milos píše: já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat...
no úplně domakané to nemám 200 ohmů to bude asi málo u těch 320 mně to hodilo že překračuji limity pro plnění, v úterý si zajdu za jedním borcem at mi sežene nějaký potenciometr třeba od nuly do 3000 ohmů a naladím maximální možnou teplotu než ECU hodí chybu správně to fachá tak že ti přidavné zařízení přiměřeně zmenšuje odpor v čidle teploty paliva a tím zvyšuje telotu paliva v řj
takto jsem to někde četl, toto je pevné nastavení takže v zimě to asi pojede lépe v létě slaběji
časem to domakáme miloš
|
7.8.09, 08:12 |
|
|
onakvee
Příspěvky: 203 Bydliště: Doma na Záhorí
|
slovacek.milos píše: onakvee píše: slovacek.milos píše: já tím řeším výkon SDi,
v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat... no úplně domakané to nemám 200 ohmů to bude asi málo u těch 320 mně to hodilo že překračuji limity pro plnění, v úterý si zajdu za jedním borcem at mi sežene nějaký potenciometr třeba od nuly do 3000 ohmů a naladím maximální možnou teplotu než ECU hodí chybu správně to fachá tak že ti přidavné zařízení přiměřeně zmenšuje odpor v čidle teploty paliva a tím zvyšuje telotu paliva v řj takto jsem to někde četl, toto je pevné nastavení takže v zimě to asi pojede lépe v létě slaběji časem to domakáme miloš
OK, tak skus to ešte poriešiť a potom to od teba okopčim zatial dikes.
_________________ Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015 Seat Leon II 1.6 MPI 2008 Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času VW Touran 1.9 TDI 2006 do času VW Polo 1.2 12V 2006 do času Fabia 1.9 SDI 2001 do času
|
7.8.09, 09:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|