Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 21:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 Favorit- diagnostika zapalování, baterie a dobíjení 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Favorit- diagnostika zapalování, baterie a dobíjení
Rozhodl jsem se jako laik přes elektroniku zkontrolovat si zapalovací soustavu, baterii a dobíjení u mého karburátorového Favorita. Koupil jsem si tento multimetr (Range RE830B http://www.volny.cz/matejkatvs/prodej/m ... htm#RE830B) a dal se do měření.

Zapalovací soustavu jsem proměřil celkem bez problému až na jednu věc která mi nedá spát a to je odpor primárního vinutí u zapalovací cívky. Předepsáno je 0,6-0,8 ohmů, ale já jsem naměřil 1,4 ohmů. Zkoušel jsem proměřit i náhradní cívku, ale prakticky to samé... naměřil jsem odpor 1,5 ohmů. Ale přitom obě cívky běží naprosto bez problému. Tak se chci zeptat měřím to nějak blbě nebo jsou opravdu obě cívky špatné i když běží bez nejmenšího problému?

Zkoušel jsem napřed trochu hledat tady na fóru a narazil jsem na tuto diskuzi http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60 kde michalkatka v přípěvku z 6.2.09, 18:42 píšeš: "teraz mi napadlo že tá indučka - tých tvojich nameraných 1,2Ohm, je vlastne tých 0,6Ohm..." Tak nevím jak tomu rozumět jestli je to tedy v pořádku nebo jak. Poradí někdo prosím?


15.6.09, 05:47
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Problém bude nejpravděpodobněji v měření, zkus si spojit k sobě měřící hroty z multimetru a kouknu jaký odpor to ukáže - obvykle to bývá cca kolem 0.6ohm, což je odpor který je nutno odčítat od každé změřené hodnoty.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.6.09, 07:17
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Šemik píše:
Problém bude nejpravděpodobněji v měření.

Přesně tak, měření takto malých odporů multimetrem, je víceméně orientační.


15.6.09, 07:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Díky kluci, tohle jsem nevěděl... Takže to bude nejspíš v pořádku.

Ještě bych se rád zeptal jak změřit klidový odběr proudu z baterie. Něco jsem se o tom už dočetl... Prý se musí napřed povolit svorka na baterii pak přiložit hroty multimetru ke kontaktu a svorce a pak teprve svorku oddělat přitom multimetr musí být nastavený na nejvyšší proudový rozsah. A tady právě nevím... Na tom multimetru co mám je zdířka na nejvyšší rozsah proudu samostatně tj. 10A a pak pro menší rozsah je taky samostatná zdířka. Nevím jestli mám multimetr připojit podle uvedeného postupu s rozsahem 10A a pak káblík přesunout do zdířky na menší rozsah tj. 200mA nebo jak. Mohl by mi někdo prosím napsat přesný postup jak na to?


15.6.09, 07:47
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jak jsi psal - povolit svorku, dát rozsah 10A, jeden hrot na vývod aku, druhý na minus kabel a teprve nyní sundat svorku z vývodu. Pokud se ukáže hodnota nižší jak 0.200A (což s nejvyšší pravděpodobností ano) tak svorku zase dát vývod aku, přehodit na nižší rozsah a stejný způsobem jako v předešlém případě sundat svorku z vývodu.

NESMÍ se nejdříve rozpojit svorka od vývodu aku a teprve teď to spojit multimetrem, proudový náraz vzniklý nabíjením různých kapacit v instalaci může měřák poškodit.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.6.09, 07:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Bezvadný, to je to co jsem potřeboval vědět. Díky Šemíku.


15.6.09, 08:09
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
Šemik píše:
Problém bude nejpravděpodobněji v měření, zkus si spojit k sobě měřící hroty z multimetru a kouknu jaký odpor to ukáže - obvykle to bývá cca kolem 0.6ohm, což je odpor který je nutno odčítat od každé změřené hodnoty.

ja dam hroty k sobe a mam O ohmu ale mozna to bude tim ze mam merak zrochu kvalitnejsi


15.6.09, 17:07
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Některé dražší měřáky od Metexu apod. už vyrovnávajíodpor na měřících šňůrách automaticky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.6.09, 08:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Tak jste měli pravdu... odpor po spojení hrotů byl 0,7 ohmu (hold multimetr za 130 Kč, ale na to moje orientační měření stačí) takže je to přesně jako to má být.


20.6.09, 10:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Teď jsem si vzpomněl na tuhle svou diskuzi... Jak jsem měřil odběr tak jsem naměřil 23 mA. To si myslím že je slušná hodnota na to že je tam 11 let staré autorádio Aiwa, centrál na DO a falešný alarm v podobě blikající diody.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


15.7.09, 17:32
Profil

Příspěvky: 57
Příspěvek 
mam jedno bod a ma byt odpor mezi 1 a 15 svorkou 0,5 - 0,7ohm a 1,2 max kdyz to je zapojeny s Ř.J.zapalovaní,kdyz to rozeberu a zmerim jen civku ma 0,6ohm a samotny kabely me davaj 0,07ohm

_________________
Favorit 1994 mono-motronic
Skoda 135L, 125L předelano na 135L Vmax 160 hned


7.12.09, 22:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz