Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Autor |
Zpráva |
jk
Příspěvky: 34
|
Osobně bych nejprve ověřil, jestli rušení do zesilovače bedýnek proniká přes napájení, nebo přes signálový vstup -odpojil zdroj signálu od bedýnek, a nastartoval. MP3 přehrávač je předpokládám napájen vlastní baterií a je spojen s elektrikou auta jen přes výstupní konektor. Osobně bych do propojovacího kabelu integroval dvojici odporů na zatížení výstupů MP3 přehrávače - 33 Ohmů mezi signál a zem. Na starší autorádia se dá koupit odrušovací filtr pro napájení. Ten bych připojil do napájení bedýnek. Domnívám se, že problém je ve špatném odrušení napájecího napětí zesilovače bedýnek.
|
15.2.07, 21:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No tak jestli tam už nemáš ten zdroj, tak to zkus připojit k nějakému od číňanů nebo k druhý baterce, nebo jak radí druzí odpoj MP3 a zkus nastartovat a poslouchej, pak zkratuj vstup zesilovače a poslouchej a dej vědět. Dokud to neuděláš, tak ti nemůžeme správně poradit protože nevíme, odkud se tam to rušení dostane. Tak to kus a napiš jak si dopadl.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.07, 21:25 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Po odpojení prehravace a jen pouhem zapojeni bedynek naprazdno je zvuk prenasem pres kabel napajeni. Pri vypnutem motoru neslysim nic. Po nastartovani pomale lupani, ktere se s pridavajicimi otackami zvysuje az na neustaly bzukot az vrceni.
Doma jsem mel nejaky odrusovaci filtr DALCO model: 89-1970 se zatezi max. 10A (coz je jedno). Ovsem pri zapojeni na mezi baterii (pojistku c.2) a bedynky absolutne nulovy vysledek. Tim usuzuji, ze neni v poradku. O dalsim podovnem filtru nevim. U nas se toho moc sehnat neda. I kdyz by tohle bylo asi nejednodussi reseni. M
|
16.2.07, 07:04 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Takže píšeš, že po odpojení MP3 to dělá stále. Tak teď to nech rozpojené a na kabelu k bedýnkám (předpokládám, že tam máš JACK) spoj všechny tři plošky (například tam podrž rukou kousek drátu) a při puštěném motoru poslechni co to dělá, pak napiš a budeme řešit dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
16.2.07, 07:25 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Vašek Tábor píše: Serifus: a nepřestalo to tím, že jsi ty repra přestěhoval do auta?
Ani ne Jen tak... nevím... něco mezi nebem a elektronikou.
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
16.2.07, 17:32 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
MK_vs píše: Po odpojení prehravace a jen pouhem zapojeni bedynek naprazdno je zvuk prenasem pres kabel napajeni. Pri vypnutem motoru neslysim nic. Po nastartovani pomale lupani, ktere se s pridavajicimi otackami zvysuje az na neustaly bzukot az vrceni. Doma jsem mel nejaky odrusovaci filtr DALCO model: 89-1970 se zatezi max. 10A (coz je jedno). Ovsem pri zapojeni na mezi baterii (pojistku c.2) a bedynky absolutne nulovy vysledek. Tim usuzuji, ze neni v poradku. O dalsim podovnem filtru nevim. U nas se toho moc sehnat neda. I kdyz by tohle bylo asi nejednodussi reseni. M
Jak dobře máš stabilizované vstupní napětí? Mě to připomíná, když jsem měl v pytli baterku a altík. Světla mi svítili podle otáček motoru. Připadá mi to podobně... že prostě dojde k přebuzení toho zesíku...
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
16.2.07, 17:38 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Martin píše: Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD.
V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál.
No to vim. Vstupy jsem měl vypnutý. Nulový výsledek. Jako kdyby to nepřestalo, tak už jsem je dávno naštípal...
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
16.2.07, 17:45 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Martin píše: Takže píšeš, že po odpojení MP3 to dělá stále. Tak teď to nech rozpojené a na kabelu k bedýnkám (předpokládám, že tam máš JACK) spoj všechny tři plošky (například tam podrž rukou kousek drátu) a při puštěném motoru poslechni co to dělá, pak napiš a budeme řešit dál.
Zkratoval jsem na jacku všechny tři konce (tedy zem, levý i pravý kanál) nastartoval motor a výsledek ten sám. Tak že se zvuk line z motoru. A to sem v pátek neplánovaně vyměnil nový alternátor. A je to stále stejné. Chudák starý 55A měl za sebou. Ale převinem ho a bude v rezervě, zas do další 120/130. M
|
17.2.07, 19:31 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tak spálené vinutí alternátoru jsem ještě neviděl. Ale k věci. Takže víme, že se tam rušení dostane přes napájení. Já bych zkusil asi takovýto postup - zapojil bych diodu (např. 1N4007) za ní filtrační kondenzátor aspoň 2200uF a k němu paralelně 100nF a sem bych zkusil připojit zesilovač. Pokud to nepomůže, tak bych ještě zapojil stabilizátor (buď 9V, nebo 11V s malým úbytkem).
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
17.2.07, 19:48 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Martin píše: Tak spálené vinutí alternátoru jsem ještě neviděl. Ale k věci. Takže víme, že se tam rušení dostane přes napájení. Já bych zkusil asi takovýto postup - zapojil bych diodu (např. 1N4007) za ní filtrační kondenzátor aspoň 2200uF a k němu paralelně 100nF a sem bych zkusil připojit zesilovač. Pokud to nepomůže, tak bych ještě zapojil stabilizátor (buď 9V, nebo 11V s malým úbytkem).
No a neříkal jsem to? Stabilizace vstupu a kondík. Jasná věc.
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
18.2.07, 13:37 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
Tohle jsem měl taky. Pak jsem si koupil k radiu odrušovač a je po problému.
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
21.2.07, 06:37 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
zokot píše: Tohle jsem měl taky. Pak jsem si koupil k radiu odrušovač a je po problému.
Jaky jsi prosim koupil, jeslti si jeste vzopmenes, pripadne, kam jsi ho presne zapojil? Diky. M
|
21.2.07, 07:36 |
|
|
zokot
Příspěvky: 1311 Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
|
MK_vs píše: zokot píše: Tohle jsem měl taky. Pak jsem si koupil k radiu odrušovač a je po problému. Jaky jsi prosim koupil, jeslti si jeste vzopmenes, pripadne, kam jsi ho presne zapojil? Diky. M
Je to taková černá zalitá kostka. Myslím si v autodílech ji koupíš bez problému a zapojený to je na napájení autorádia. Bude tam schema.
Něco podobného http://www.prodej-autohifi.cz/autoradia ... enf-90.php
Elektrice moc nerozumím tak víc ti k tomu neřeknu. Dej vědět zda ti to pomohlo.
_________________ Škoda Felicia 1.3 MPi Fiat GP 1.9 JTD Škoda Roomster 1,2 TSI
|
22.2.07, 08:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|