|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Sytič favorit silver line
Autor |
Zpráva |
Hondzzikk
Příspěvky: 6
|
Sytič favorit silver line
Mam fako a drží mi na volnoběh 2000 otáčeka dost papa pry je to automat. sytič poradte
|
1.4.10, 22:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
tak za tepla sdělej dekl na filtru a uvitíš ten sytič, přesně je to přívěra vzduchu,
pak napiš jestli ti stojí, nobo klesla miloš
|
2.4.10, 05:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jaký je to rok výroby? Nebo stačí jestli je to karbec nebo stříkačka? Jestli karbec, tak jak psal Miloš. při zahřátém motoru sundat víko filtrboxu a podívat se na přívěru. Je to ta klapka nahoře na karbecu. Při studeném motoru má být zavřená, jen s malou asi 2mm škvírou. Při zahřátém motoru musí být otevřená ve svislé poloze. Pokud je zavřená i při teplém motoru, může být prasklý nebo špatný bimetal, něco poškozené v tom složitém mechanismu sytiče.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.4.10, 16:12 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
varok: Mezera přívěry 2 mm není žádoucí tedy alespoň ne v zimním období u prochladlého motoru... U správně seřízené automatiky jakožto i bimetalu v dobrém stavu musí dojít při aktivaci startovací automatiky (lehké sešlápnutí plynového pedálu) u studeného motoru k plnému uzavření vzduchové přívěry respektive hrdla I. stupně. Mezera se vytvoří ihned po spuštění motoru tzv. malá cca 0,8 mm a dále po sešlápnutí plynového pedálu kdy systém Pulldown (objemový ovladač a termoventil) sníží otáčky a obohacení tzn. pootevře přívěru na cca 2 mm (velká mezera).
V zimním období se dělá často chyba o které se jen málo ví a sice že řidiči sešlapují plynový pedál zcela až na podlahu což, ale není správné. Pokud je karburátor v dobrém stavu a správně seřízen pak dojde při takovéto aktivaci k tzv. nucenému otevření přívěry (je popsáno v Andrtovi) kdy naopak přívěra zůstane lehce pootevřená cca 2-3mm. Proto při aktivaci startovací automatiky u motoru, který delší dobu stál v teplotách kolem nebo pod bodem mrazu stačí plynový pedál sešlápnout jen zlehka cca do 1/2 jeho chodu tak aby stavěcí šroub zvýšeného volnoběhu pouze přestal blokovat stupňovitou vačku.
Hondzzikk: Může být, ale zrovna tak může být problém i např. v samotném plynovém lanku. Např. když popraská několik strun a ty váznou uvnitř bowdenu.
_________________ Favorit 136X
|
2.4.10, 18:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Werty: No ano. Přívěra se po sešlápnutí plyn. pedálu úplně uzavře. Po naskočení motoru se vlivem podtlaku pootevře pomocí podtlakového ovladače na mezeru 0,8mm a na tu větší mezeru, asi 2mm se podle mého otevře ale asi po 5sekundách, kdy se uzavře termoventil a zvýší se podtlak v objemovém ovladači. Ten pootevře přívěru na již uvedenou mezeru asi 2mm. Nebudu se z nikým hádat. Já to ale psal jinak, protože jsem měl na mysli, že když nastartuje motor a než vyleze z auta a sundá víko filtrboxu, tak se stejně většinou přívěra už pootevře na větší mezeru. Jinak máš samozřejmě pravdu s tou úplně uzavřenou přívěrou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.4.10, 20:42 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
varok: Jenomže si nic o nastartovaným motoru nepsal a já to pochopil tak jako werty... tzn. kontrola u studenýho motoru v klidu. Takže nevím o čem by ses chtěl hádat. Jestli si to tak myslel tak si to měl napsat pač pak zbytečně vznikaj nedorozumění
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
2.4.10, 21:13 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
varok: A není lepší napřed zkontrolovat uzavření přívěry u studeného motoru v klidu. A následně pak zkontrolovat činnost objemového ovladače a termoventilu po nastartování motoru? (I když jejich činnost se dá ověřit i jiným způsobem)
Jinak ano i já se v rychlosti zmýlil... Pro vzniknutí velké mezery není nutné sešlápnutí plynového pedálu, ale je nutné pro snížení otáček. Ale tahle činnost startovací automatiky je tady už několikrát dopodrobna rozebraná jak mnou tak i jinými takže nemá smysl to znovu omílat.
_________________ Favorit 136X
|
2.4.10, 21:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Tak to se omlouvám. Asi jsem to napsal jinak, než jsem to myslel. Ta přívěra se podle mne pootevře na větší škvíru 2mm, aby tam šlo více vzduchu a směs se trošičku ochudila. Jinak by se motor přechlastal. I při vačce na nejvyšší stupeň a vysoké otáčky se musí přívěra více pootevřít, jak jsem psal. Po sešlápnutí pedálu se jen povolí šroub, který se dotýká vačky a tím se vačka pootočí na nižší stupeň a tím pádem klesnou otáčky na nižší. Přitom je však stále přívěra přivřená na mezeru těch zhruba 2mm. Otevírat ji začne teprve až bimetal, který při se zahřívání pootočí a potáhne za táhlo přívěry.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.4.10, 22:12 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
varok: Nic se nestalo. Jinak jak jsem psal... všechno už je to tady dávno probrané a stačí jen hledat kdo bude mít tu potřebu si o tom něco zjistit. A nebo si otevřít Andrta a studovat. Donekonečna to pořád opakovat nemá smysl. Poradit proč ne, ale dělat někomu otroka když neprojeví trochu vlastní iniciativy to ani omylem (nemyslím teď nikoho konkrétně).
_________________ Favorit 136X
|
2.4.10, 23:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
No, já to někdy taky dělám. Je to ale z důvodu, že je tady na foru třeba něco napsané ale stylem že tomu nikdo nerozumí, alespoň já ne. Pokud už ale s něčím zkušenosti mám, nebo jsem se s něčím setkal, tak rád pomůžu. Kdysy jsem měl starší typ fáčka r.v. 91 s karburátorem. Taky jsem to koupil s nefunkčním sytičem. Klasika: sešlápnu pedál a pustím, nastartuji motor. Chytne, ale hned chcípne. Druhý pokus už bez šlápnutí na pedál, chytne, pár sekund běží, ale zase chcípne. Třetí pokus už drží, ale stěží na volnoběh asi 800ot./min. tak jsem studoval Andrta a postupně opravoval, šteloval, vyměňoval špatné díly. Trvalo mi skoro rok, než jsem dal systém sytiče do podoby, jak se mi to líbí a má to tak být.
1. Sešlápnu plyn. pedál a pustím.
2. Nastartuji motor
3. Motor chytne na otáčky zhruba 2000/min.
4. Po jemném přišlápnutí plyn. pedálu otáčky mírně klesnou, asi na 1200- 1500/min.
5. Potom se po postupném ohřívání chl. kapaliny otáčky postupně snižují až klesnou na volnoběh.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.4.10, 11:33 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Ejmeeeen brother
a to zoslapnutie po nastartovani je nutne u nas starsieho datumu vyroby aby sa nabudil altik
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
3.4.10, 12:36 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
To je zajímavé. Když je motor studený, naskočí sytič, motor má vyšší otáčky, tak není potřeba šlapat po plyn. pedálu. Jen když je už motor teplý a naskočí rovnou na volnoběh, to je zhruba 800ot./min. U některých typů fáček se musí zvýšit otáčky alespoň na 1000, aby se nabudil altík.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.4.10, 16:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|