manualni spinani ventilatoru chladice
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
AAAAAAAAAajoooooooooo Já myslel že mluví o šáde no tak nic no tak to bych taky teda neřešil, stačí si udělat takovou malou propojku kterou hodíš do kastliku je to kus drátu s konektorama a kdyby náhodou ti nesepnul ventoš tak to prostě tík kouskem kabelu spojíš na tvrdo a jedeš dál a jinak pokud máš vše v pořádku tak to bude spínat tak jak má a neřešil bych to.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.3.07, 11:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Kikan píše: Tady tohle bych pochopil na škodovce, protože tam je chladič na opačné straně auta, ale proč to chceš na favorita? U favorita je ta setrvačnost minimální a když se zapne ventilátor tak to skoro okamžitě začne chladit. Když to tam ale chceš, tak nic proti tomu.
ja to do favorita nechcem!!! preboha len to nie, mnw to funguje 100%-ne, mám tak čidlo z lady to spína trocha skôr ako origo Favo ( myslím že favo má 95° ).
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.3.07, 11:43 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Já tam mám spínač co spíná při 97 stupních. Je to stejné čidlo jako na felicii.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
21.3.07, 11:55 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Ako sa to tu aj minule riešilo, sú Fava, čo mali origo zapojený ventilátor na trvalo alebo na kľúčik. Otec mal Formana r.v. 94 136 BMM a on mal na trvalo ventilátor. V schéme škody rady 742 sú všade na 1. poistku dané ventilátory (ak to máte inak, tak je to zle ). Pozeral som aj schému Fava, ale to si vyžaduje dlhšie štúdium, na ktoré momentálne čas nemám.
Ako som už písal minule, keď sa to tu riešilo, je to tam, aby sa blok chladiča chladil aj po vypnutí kľúčika (ten spínač keď sa na š120 zopne, tak je to pekne už v pr..., vzhľadom na to, že to má 11.5 L chladiacu sústavu). Pamätám si aj namietky zbytočnosti chladenia bloku chladiča, keď aj tak necirkuluje voda. Zoberte si ale, že na to aby sa zapol termospínač musí mať teplotu, ktorá už neni v norme. To minimum, čo mohli návrhari spraviť bolo to, že aby aspoň blok motora bol schladený a pripravený tak na ďalšie využitie.
Ja mám na svojej Škode 120 l aj nový termospínač, kontrolku ale aj vypínač. Zatiaľ ale som vypínač nebol nútení použiť.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
21.3.07, 21:59 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
K tomuto tématu dodám, že bych byl raději, kdyby byl obvod ventilátoru spínaný až klíčkem - už dvakrát jsem zažil, že u škodovky odešel starý termospínač a v noci sepnul a ventilátor běžel, dokud nevysál baterku...
...paradoxně se tak v obou případech stalo ve značném mrazu (cca -20°C) - že by nějaká výrobní vada některých termospínačů???
A to, že ventilátor běží i po vypnutí zapalování (motoru) ničemu neprospěje - tey u 742 určitě ne...
...akurát to vybíjí aku...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
22.3.07, 12:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Prospěje to tomu, že když jedeš do kopce a přehřívá se to, tak zastavíš a necháš puštěný ventilátor - přitom ti neodebírá elektriku zapalování atd. Já mám termospínač úplně odpojený a když jdu od auta a zapomenu vypnout ventilátor, tak to dost znatelně hučí, tak ho vypnu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.3.07, 13:17 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo to znám, vybíjí a dost. Přece jenom nějakých 55 W toho motoru není málo při 12 V.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
22.3.07, 13:18 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Bukaj píše: K tomuto tématu dodám, že bych byl raději, kdyby byl obvod ventilátoru spínaný až klíčkem - už dvakrát jsem zažil, že u škodovky odešel starý termospínač a v noci sepnul a ventilátor běžel, dokud nevysál baterku... ...paradoxně se tak v obou případech stalo ve značném mrazu (cca -20°C) - že by nějaká výrobní vada některých termospínačů??? A to, že ventilátor běží i po vypnutí zapalování (motoru) ničemu neprospěje - tey u 742 určitě ne... ...akurát to vybíjí aku...
Tak ale ako často sa ti pokazí termospínač?
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
22.3.07, 21:16 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Martin píše: Prospěje to tomu, že když jedeš do kopce a přehřívá se to, tak zastavíš a necháš puštěný ventilátor - přitom ti neodebírá elektriku zapalování atd. Já mám termospínač úplně odpojený a když jdu od auta a zapomenu vypnout ventilátor, tak to dost znatelně hučí, tak ho vypnu.
Když se ti pustí ventilátor tak je pěkná blbost vypnout motor, protože v tu chvíli se ti ochladí jen chladič ale nejduležitější místa jako je hlava a okolí válců se neochlazujou proto když se ti sepne a náhodou zrovna chceš auto vypnout a jít pryč tak by jsi měl počkat dokud se nevypne. Pokud motor vypneš tak teplota kapaliny ještě chvíli stoupá (cca o 10 stupňů) takže je dobrý když ti tam dojde ochlazená voda s chladiče.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
22.3.07, 21:22 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Mě termospínač nesepne, protože ho mám odpojený, jak jsem psal. A vypínačem to zapnu před kopcem a když se to v kopci přehřívá, tak zastavím a nechám puštěný ventilátor a díky tomu to rychleji vychladne a můžu dřív odjet.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.3.07, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|