Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Autoradio 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Příspěvek 
Drak píše:
Ano, přes koax se to napájí, ale musí mít tři vývody, signál, stínění a napájení, přes klasickej koax je to sice technicky proveditelný, ale za cenu značného snížení kvality signálu, což asi nechceme.

Princip je stejný jako u širokopásmových TV antén. Ve výhybce je kondenzátor pro oddělení ss složky od signálu, to vede do rádia, a tlumivka přes kterou se napájí zesilovač. K žádnému snížní kvality nedochází. Mně se jedná jen o informaci, jestli je v anténě zesilovač napájený přes koax nebo ne. Protože mě tlačí čas a za chvíli jedu nakupovat, asi tu výhybku budu muset koupit. Doufám, že mi nezůstane ležet doma. O nic jiného mi nešlo. Pozn. Koax se třemi vývody jsem ještě nepotkal. Maximálně koax s přidaným samostatným drátem.


14.4.07, 08:54
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Jenomže v autě není konstantní zdroj napětí odrušenej od ostatních vlivů (zapalování, alternátor, větrák apod.), proto je to řešeno přidaným kablíkem ke koaxu antény, při vedení středovou žilou koaxu se tyto rušivý zvuky přenáší do rádia a je po kvalitě signálu, nehledě k finanční náročnosti oddělení napětí od signálu se prostě toto řešení nevyplatí a je lacinější při použití antény s předzesilovačem signálu koupit kabel i s žilou pro napájení, nebo protáhnout společně s koaxem další drát s + od rádia.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


14.4.07, 12:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Příspěvek 
Tak sem asi našel odpověď:
Je to zkopíriváno z:
http://skoda.panda.cz/komentare.php3?id=401&all=1

Neinformovaný autor!
Datum: 23.04.2003, 22:30
Od: Karel <pepa@zdepa.cz>

Tak pokud si autor myslí, že "fantómovou anténou" to vyřešil, tak to nezná záludnosti techniků Škody Auto. Škoda že si nepřečetl, co jsem tu psal už před dvěmi měsíci: Trošku jsem v článku postrádal upozornění na odlišnosti zapojení ISO konektoru v originálních přípravách na autorádia ve Fábiích a Octáviích (asi od roku 1998). Většina škodovkářů asi ví, ale pro ty, kteří nevědí uvádím: 1) Přehozené pozice pinů č.4-obvykle trvalé napájení a č.7-obvykle napájení spínané otočením klíče v zapalování. Tato záměna ovšem podle mých zkušeností u současných kvalitních přístrojů nepůsobí obtíže. 2) Pin č.3 je obvykle nevyužitý, ale u některých přístrojů je na něj vyvedeno napětí spínané přístrojem pro elektrické výsuvné antény. Ve Škodovkách je tento pin vyveden na diagnostickou sběrnici CAN, kde může poškodit případně připojený diagnostický přístroj! 3) Pin č.5 je ovšem lahůdkou nad jiné vybranou. Zatímco drtivá většina přístrojů má na tento pin vyvedeno přístrojem spínané napětí pro el.výsuvnou anténu (někdy se toto napětí používá také pro booster), škodovka na tento pin přivádí druhé trvalé napájení, což po přímém připojení přístroje může mít za následek zničení právě tohoto spínacího obvodu. 4) Problém je také s tzv. aktivní anténou, jinak řečeno anténou s předzesilovačem napájeným přímo ze signálního kabelu - tedy koaxiálu. Škodovácké rádia jsou vybavené tzv. výhybkou, takže odpadá separovaný vodič pro napájení předzesilovače. Tuto výhybku však většina rádií nemá a proto je třeba ji zapojit mezi rádio a originální svod od antény. Napájecí vývod této výhybky se pak připojí nejlépe na vývod autoádia - pin č.5, aby po zapnutí přístroje byl napájen i předzesilovač. Touto výhybkou lze také vyřešit častý problém, že totiž hodně autorádií používá tzv. 150W nebo-li DIN anténní zdířku, zatímco svod antény je vybavený tzv. 50W nebo-li ISO anténním konektorem. Proto se výhybka vyrábí ve dvou provedeních, a to ISO-ISO, nebo ISO-DIN. Výhybka se pak prodává pod označením "Separátor napájení", nebo u Škodovky jako "Adaptér pro fantómové napájení antény". Autoelektrikáři situaci obvykle řeší tak, že na konektoru v autě ustřihnou přívody na pin 5 a 3, prohodí pozice pinů 4 a 7 a zapojí mezi svod antény a zdířku přístroje výhybku/separátor napájení, jehož napájecí vodič zapojí do uvolněné pozice č.5, tak aby se do antény dostávalo napětí až po zapnutí rádia. Mi se toto řešení nelíbilo, proto jsem si raději vyrobil redukci ze dvou ISO konektorů a separátoru napájení, tak abych nezasahoval do originálního konektoru ze Škodovky a mohl tak kdykoliv nasadit originální rádio Škoda, navíc takové zásahy zavánějí požárem. Údajně má tuto komplexní redukci dodávat fa Blaupunkt, ale právě kvůli kutilskému přístupu techniků značkových servisů je obtížné ji získat - budu ještě pátrat a informaci podám. Závěrem chci ovšem doporučit, aby si každý, kdo si kupuje nové auto, objednal z výroby komplexní radiopřípravu i v případě, že si nechce hned koupit rádio. Příplatky za ni jsou minimální a prostředky ušetřené v budoucnu značné. Každý zásah v interiéru hrozí jeho poškozením, zásahy do elektroinstalace hrozí požárem. Jinak zvuk ve Fábii je s originální přípravou výborný, ale pozor: Příprava se čtyřmi reproduktory znamená, že budete mít repra jen vpředu - dva výškové a dva basové, rozhodně si připlaťte za repra dozadu!

Takže moji úpravu vidím, na napájecí vyhýbku předzesilovače krmenou ze spínaného +12V z autorádia + prohození napájecích pinů na konektoru rádia a kontrolu zbytku konektoru + lístek s upozorňěním na přepojení pinů, kdyby do toho po mně ještě někdo lezl.. Vývojáři ze škodovky jsou prasata a já pěkně naivní, když spoléhám, na to, že by snad někdo mohl dělat něco standardním způsobem.


14.4.07, 13:54
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz