Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 09:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ??? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 7
Příspěvek klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
Zdravím, poradíte mě někdo, kde hledat problém?
Jsem laik, ale pokud jde o lehce řešenou závadu, rád bych si ji zkusil vyřešit sám.
Jde o felicii 1,3 benzín. Chvíli před tímto problémem začala problikávat kontrolka baterie.
Později už nešlo nastartovat vůbec. Napětí na baterii bylo (a je) něco kolem 11V.
Zkusil jsem nastartovat pomocí kabelů z druhého auta, poté odpojit a měřit napětí na alternátoru. Ten dává něco kolem 12V, ale postupně napětí klesá až k 6V a pak auto klekne (stejné napětí je současně i na baterii). Uhlíky z regulátoru trčí 5mm.
Jsou to jednoznačně uhlíky? Dají se vyměnit samostatně? Kolik mm by měly trčet po výměně?
Díky za rady.


16.7.11, 12:19
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
To klesající napětí znamená, že jsi sice oživil baterku z druhého auta a trochu ji možná dobil, ale pak ti altík nenabíjí a proto napětí klesá až to zdechne. Nevím zda se dají uhlíky vyměnit samostatně, posledně jsem měnil celý regulátor.


16.7.11, 12:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 7
Příspěvek Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
Ne že bych se v tom vyznal, ale ten alt. se špatnýma uhlíkama může dávat nějaké napětí? Když jsem jej měřil a byla stále připojena baterie z druhého auta, tak dával 12V a klesalo to podstatně pomaleji než se stávající baterkou. No zkusím si asi půjčit regulátor a vyzkouším to s druhým. U favorita by měl být stejný, že?

...samostatně se uhlíky podle mě dají vyměnit, odpájí se a vyskočí i s pružinkou, pak se do pouzdra vloží zpět pružinka, nové uhlíky, lanko uhlíků se prostrčí dírkou k pájecímu bodu a zapájí. Jen bych nevěděl, jakou část uhlíku nechat trčet...


16.7.11, 12:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
vymeniť celý regulátor, a zmerať nabíjanie, pokiaľ to nebude viac ako 13,5 V tak to nedobíja a a lepšie vymeniť celý alternátor alebo diódový mostík v ňom...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.7.11, 12:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: klesající napětí na alternátoru do vypnutí motoru... ???
pokud ti koukaj uhlíky 5mm tak ti jejich výměna nepomůže a 12V za chodu je málo to nedobíjí máž to jen nabuzený z druhýho auta, vyměň celej regulátor, to je to celý těleso s uhlíkama, hlavně to tam dobře nasaď jinak si uhlíky můžeš poškodit bo ulomit, potom měř dobíjení, na místě na volnoběh musí být nejmíň 13.8 nejlépe 14.2 a pak když zapneš světla tak by to nemělo padat pod cca 13,6

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


16.7.11, 16:07
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz