Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 01:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Spojování kabelů 

Jak spojujete dráty v elektroinstalaci?
Pájím 63%  63%  [ 24 ]
Používám svorkovnice ("čokolády") 13%  13%  [ 5 ]
Používám zařezávací svorkovnice 3%  3%  [ 1 ]
Kabely smotávám 13%  13%  [ 5 ]
Na kabelech i s izolací dělám krásné mašličky :) 8%  8%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 38

 Spojování kabelů 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 882
Bydliště: Mělník
Příspěvek 
Pokud to jde, měním celej vodič, když to nejde, tak pájím plus smršťovačka nebo fastony a v interiéru na místech, kde hrozí častý rozebírání, dám klidně i tu čokoládu.

_________________
Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"


25.4.10, 13:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 149
Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
Příspěvek 
CROWACK píše:
Karátek má garáž, hledej šmudlo :D


Už se kochám :)

_________________
Fávo pickup BMM, původně 50kW. Pokusnej králík, auto na hraní a černá díra na čas a prachy.
Scénic 1.6 16V Expression, 79kW. Výletovací rodinný speciál.
Volvo FH12/340kW. Pracovní nástroj a druhý domov.


26.4.10, 23:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Konečně mám trochu času doma, bohužel v práci nebyl čas a fotky nemám, ale budou příští týden. Za to jsem koukal na výsledky testu přípojnic a totální výbuch, díky pomalejšímu vypnutí jističe. :D Vše co bylo před a za jističem, zmizelo a odpojovač odpojil. :D Ta šlupka a exploze mě dostala. :shock:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


29.4.10, 17:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
tomasjavorsky píše:
CROWACK píše:
Karátek má garáž, hledej šmudlo :D


Už se kochám :)


Opravdu? :D Akorát mám navíc fotku celého elektromotoru, včetně spojky. :wink:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


29.4.10, 17:40
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re:
CROWACK píše:
Podle mě (a zvlášť na autě), jedinej spoj, kterej ti dlouhodobě zaručí kontakt, je letovanej, i když ho vystavíš povětrnosti. Na poměrně nízkým napětí jako je 12V (nebo nedej bože 6V jako mám na mašině) rády vznikají studený spoje, oxidace ti s tou smotaninou taky udělá pěkný věci a čokolády to je opravdu nouzová záležitost. Pokud jde o něco co je potřeba rozpojovat tak na to !naletuju! fastony a překryju smrěťovačkou...
Však on vám šemík poví víc... :lol:


Ahojte, dovolím si jednoznačně nesouhlasit a klidně bych to i prakticky dokázal, který spoj vydrží, jestli ten můj nebo letovaný 8). V autech už se nějaký pátek štourám a tak vím co dokáže čokoláda, samořezky a tomu podobný cetky. Začínalo to připojováním autorádia přes čokoládu, dnes už bych si to nedovolil někomu do auta nabastlit a ještě si za to vzít nějaké peníze.

Zrovna jsem v práci dělal svazek u Fabie v motorovém prostoru a tak bych se ke spojování kabelů vyjádřil. Začnu otázkou, najdete v elktr. inst. vozu někde nějaký letovaný spoj? Vsadil bych cokoliv, že nenajdete, nemá tam totiž co dělat!!! Jakýkoliv pohyb letovaného spoje je pro spoj nebezpečí zlomení. Tak k věci, důležitá je čistota drátků, aby byla bez oxidace. Oholit dva cm rozdělit na dva pramínky a každý spojit spolu smotáním, rozhodit spoje jeden na jednu stranu a druhý na druhou, samozřejmě si předtím navléknout smrštovací bužírku někam bokem mimo spoj, na spoj nanest rozehřátý kofix a přetáhnout smrštovačkou a prohřát, kofix by měl vylézt na každé straně bužírky. A hotovo, důležitá je fixace všech kabelů jak do svzku, tak na držák někde na kastli atd. Trochu z toho motání bolej prsty, ale je to dobře odvedená práce.


21.9.11, 13:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Ono to letování v origo elektroinstalaci vozu se nedělá spíš z finančních a časových důvodů. Aspoň si myslím.

Já mám ve voze jak letované, tak neletované spoje, fastony a dokonce i zamotané dráty přetáhnuté bužírkou. Pár čokolád by se tam taky ještě našlo a i semtam nějaká ta zlodějka a vše funguje už několik let bez poruchy.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.9.11, 14:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek Re: Re:
alesak1188 píše:
Oholit dva cm rozdělit na dva pramínky a každý spojit spolu smotáním, rozhodit spoje jeden na jednu stranu a druhý na druhou, samozřejmě si předtím navléknout smrštovací bužírku někam bokem mimo spoj, na spoj nanest rozehřátý kofix a přetáhnout smrštovačkou a prohřát, kofix by měl vylézt na každé straně bužírky. A hotovo, důležitá je fixace všech kabelů jak do svzku, tak na držák někde na kastli atd. Trochu z toho motání bolej prsty, ale je to dobře odvedená práce.
Takhle udělaný spoj se uvnitř nemůže uklepat, takže si to mohl připájet. Tak by podle mě vypadal ideální "dodělávaný" spoj, včetně toho kofixu, či patexu, nebo jak to kdo nazývá. V praxi to jen pájím a schovávám do bužírek. Je pravda, že pájené spoje hrozí zlomením tam, kde končí proletování drátků v lanku ale to řeší dostatečně tuhá bužírka. Co se přechodových odporů týče, je pájený spoj nejlepší řešení.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.9.11, 14:36
Profil ICQ

Příspěvky: 5
Příspěvek Re:
varok píše:
Já ty fastony a podobně krimpuji krimpovacími kleštěmi. Čokoládu taky nepoužívám, jak už bylo psáno, oxiduje to v ní a navíc hrozí taky ulomení drátu těsně u ní.

Souhlas. Když to jde,tak pájet+smršťovačka,v horším fastony,v nouzi nejvyšší čokoláda.Ale nedávám jen "oholenej" konec vodiče.Přehnu a zasunu do svorkovnice i s izolací,utáhnu-a vydrží to o chvíli dýl.Protože všichni víme,že nouzové řešení bývá řešením stálým... :oops: :)


7.10.11, 22:00
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Spojování kabelů
Co je na fastonech poctivě udělaných krimpovacími kleštěmi horšího? Pořád lepší než zapájené. U fastonu se dráty neulamují, neožidují pokud jsou v interiéru a když jsou venku, tak je schovávám do termobužírky. Navíc mě fastony přijdou zhruba na 2,- kč kus plus mínus.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


8.10.11, 07:03
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek Re: Spojování kabelů
By mě zajímalo, kde děláte spoje, když tak řešíte ulamování. :roll:
Jestli spoj uděláte na jedné straně motorového prostoru a drát prověsíte směrem na druhou stranu, tak věřím, že to ani pájený spoj nemusí rozchodit. Pokud je drát upevněn, jak má být, nemá se co kde lámat.
Používám spoje napůl krimpované a dopájené a pak přímo pájené. Měl jsem i čokolády. Nikdy nebyl problém.


8.10.11, 09:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz